haai Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 hoi, ik ben haai uit het noorden en ben op dit forum gegaan om een aantal vragen te stellen, ik heb een ceed sw 1.4 seven uit 2010 Quote
riodriver Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 welkom ,zou zeggen brand maar los met je vragen je krijgt vast wel antwoord Quote
haai Posted January 30, 2012 Author Posted January 30, 2012 Bedankt Raymond, hoi ik heb een algemene vraag, wat is jullie gemiddelde ervaringscijfer qua verbruik met een ceed sw uit 2010, met een ecodynamics reed ik ongeacht de rijstijl strak 1 op 11 maximaal, nu heb ik een andere, een uitgebreide seven uitvoering , amper ingereden, net 20000 op de teller en weer zit het verbruik rond de 1 op 10/11 en ik vraag me af in hoeverre dit nu normaal is, ik heb me tot nu toe netjes aan de snelheden en de schakelpunten gehouden, na de volgende tankbeurt ga ik weer eens als hij warm is rond de 4000 toeren schakelen maar tot nu toe is het net als bij de vorige ceed. Verder ben ik bijzonder tevreden over de auto en rijdt hij prima, stil, strak en comfortabel. Heeft iemand een tip om een samsung galaxy i 9000 volwaardig te kunnen koppelen met het audionavigatiesysteem? ( bleutooth werkt en muziek e,d ook maar geen telefoonboek ), heb het ook net geprobeerd in een splinternieuwe ix35 met hetzelfde systeem en dat ging ook niet. Verder is het audiosysteem boven verwachting en werkt de navi e.d perfect. Ik ben benieuwd. Quote
betominice Posted January 30, 2012 Posted January 30, 2012 Hoi Haai Ik vind je verbruik erg hoog zelf heb ik het zelfde type auto zoals je ziet en is voor mij gemiddeld 1op 13,5 makkelijk te halen en dan wordt er nog druk stads verkeer mee gereden. Rechter voet helpt mee Of je telefoon compatibel is kan je zien hier http://www.kia.nl/Modellen/navigatiesystemen/#phones ik denk dat je telefoon boek niet mee overgaat . Quote
haai Posted February 2, 2012 Author Posted February 2, 2012 Hallo Raymond, Ging het rechtervoet verhaal maar op, ik heb bij de vorige ceed ( ook nog ecodynamics ) alle mogelijke rijstijlen een volle tank volgehouden en het maakte niks uit, na 7 volle tankbeurten, 350 liter benzine en 3750 km hebben wij een andere auto gekregen, niet alleen het verbruik was aan deze niet goed maar dat terzijde, de auto die we nu hebben rij ik weer zoals de boordcomputer aangeeeft en dat is een super oude lullen rijstijl maar je moet het ergens op baseren en het is op zijn minst slecht te noemen, kom niet boven de 8.5/100 op de boordcomputer, heb een tank gewoon normaal pittig gereden en zat op 9.9/100. Dit vindt ik ronduit verbazingwekkend slecht. Ik zit er over te denken om Kia te vragen de auto te chippen m.b.v. garantie en anders breng ik hem weer heen voor een controlebeurt want dit kan volgens mij niet goed zijn. Wat mij betreft registreren ze volledig hoe ik rij en ik heb deze auto niet gekocht om zuiniger te rijden dan mijn vorige auto want hij is verder in een woord super en erg mooi maar dit is niet acceptabel. Momenteel zitten er 16 inch snowtracks onder van vredestein en van de zomer komen de michelins er weer onder maar of dat nu zo`n groot verschil mag maken??????????? Kijk jij trouwens alleen naar de boordcopmputer qua verbruik? want ik tank steeds de auto bomvol ( zichtbaar nivo in de hals ) en kijk dan hoeveel ik er mee rijdt, dit doe ik constant anders krijg je vindt ik geen goed en eerlijk beeld. Wel kllopt de boordcomputer behoorlijk goed. Hoe kan ik dit onderwerp ter discussie stellen, ik zit voor het eerst op een forum en ben geen computerexpert? Groeten Haai Quote
bigmac Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Op de site www.spritmonitor.de kun je je verbruik bijhouden en vergelijken met gelijkwaardige auto's. Benzineverbruik Kia C'eed 1,4 uit 2010 is als volgt 5 auto's miniumum 5,72 L/100 km gemiddeld 7,01 L/100 km maximum 7,96 L/100 km Quote
Recommended Posts