Guest schoenmakertje Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren? Frans Quote
Tazteam Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren? Frans Hallo Frans, ik zou maar flink gaan oefenen om lampen te wisselen,de blauwe Xenon achtige lampen hebben een veel kortere levensduur dan de normale geelkleurige, en dan is oefenen een goede zaak, want je gaat het vaak doen. Groeten Philip Quote
jonge235 Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 ik dacht het hier al eens gelezen te hebben. maar kan het mis hebben. zoektunctie. Quote
Guest schoenmakertje Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 ja dank je wel, na wat zoeken heb ik 't gelezen bij 't dagboek van xurfxs!! En inderdaad, je hebt een steeksleuteltje 10 nodig om de complete unit te demonteren. Dus ook maar standaard een sleuteltje 10 meenemen in de auto!! Quote
xurf4xs Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Volgens mij verschillen de lampen tussen Sorento I en II niet erg veel. Met andere woorden, wil je op een normale wijze lampen wisselen, heb je inderdaad een sleutel 10 nodig. Ik wil ook een ieder aanraden om een sleutel 10 standaard in de auto te hebben. In het geval een lamp defect gaat, en je wordt aangehouden door de politie, wordt van je verwacht dat je ter plekke de lamp vervangt. Zo niet, volgt een boete ! In dat geval lijkt mij een sleutel 10 (of dop) goedkoper. Quote
pd2ryp Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 en echt waar het is zo gebeurd lijkt heel wat maar s net zoals het vervangen van het intrieurfilter zo gepiept. tot 30 september!! willem Quote
Guest schoenmakertje Posted September 13, 2007 Posted September 13, 2007 ik zit ook bij het UK Kia sorento forum, en daar heeft er een bij mijn zelfde vraag zelfs een complete tekening mee gepost! leuk hoor zo'n sorento verbroedering!! Quote
xurf4xs Posted September 17, 2007 Posted September 17, 2007 Dan zou je ook eens op het duitse www.sorento-forum.de moeten kijken. Daar is de Sorento al tot het laatste schroefje beschreven. Met de zoekfunctie in het forum kan je vrijwel alles vinden over hoe je e.e.a. kunt doen aan de sorento. Erg nuttig. Je moet wel de duitse taal beheersen. Quote
Guest schoenmakertje Posted February 27, 2008 Posted February 27, 2008 Jullie hebben gelijk tazteam...vandeweek was't eerste lampie al kapot! 5 maanden, niet echt lange levensduur.... Ik heb er nu van die philips 3 in een of zo inzitten, ben benieuwd!! frans Quote
Recommended Posts