Jump to content

lampen vervangen

Guest schoenmakertje

Recommended Posts

Guest schoenmakertje
Posted

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren?

Frans

Posted
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om bij de sorento II de lampen te vervangen? Ik dacht leuk koop van die blauwe xenon look a like lampen, maar er in zetten ho maar! links voor gaat nog wel (3 sneetjes in vingers) maar rechts voor dus niet!! Of moet je dan de komplete koplamp unit demonteren?

Frans

Hallo Frans,

ik zou maar flink gaan oefenen om lampen te wisselen,de blauwe Xenon achtige lampen hebben een veel kortere levensduur dan de normale geelkleurige, en dan is oefenen een goede zaak, want je gaat het vaak doen.

Groeten

Philip

Guest schoenmakertje
Posted

ja dank je wel, na wat zoeken heb ik 't gelezen bij 't dagboek van xurfxs!! En inderdaad, je hebt een steeksleuteltje 10 nodig om de complete unit te demonteren. Dus ook maar standaard een sleuteltje 10 meenemen in de auto!!

Posted

Volgens mij verschillen de lampen tussen Sorento I en II niet erg veel. Met andere woorden, wil je op een normale wijze lampen wisselen, heb je inderdaad een sleutel 10 nodig.

Ik wil ook een ieder aanraden om een sleutel 10 standaard in de auto te hebben. In het geval een lamp defect gaat, en je wordt aangehouden door de politie, wordt van je verwacht dat je ter plekke de lamp vervangt. Zo niet, volgt een boete !

In dat geval lijkt mij een sleutel 10 (of dop) goedkoper.

Guest schoenmakertje
Posted

ik zit ook bij het UK Kia sorento forum, en daar heeft er een bij mijn zelfde vraag zelfs een complete tekening mee gepost! leuk hoor zo'n sorento verbroedering!! :lol:

Posted

Dan zou je ook eens op het duitse www.sorento-forum.de moeten kijken. Daar is de Sorento al tot het laatste schroefje beschreven. Met de zoekfunctie in het forum kan je vrijwel alles vinden over hoe je e.e.a. kunt doen aan de sorento. Erg nuttig. Je moet wel de duitse taal beheersen.

• 5 months later...
Guest schoenmakertje
Posted

Jullie hebben gelijk tazteam...vandeweek was't eerste lampie al kapot! 5 maanden, niet echt lange levensduur.... Ik heb er nu van die philips 3 in een of zo inzitten, ben benieuwd!!

frans