Marcobaantjer Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Mag men het radiatorrooster afdekken tijdens het rijden bij strenge vorst? Heb een 1.7 CRD Evogue en het duurt een 10 tal km vooraleer de motortemperatuur ong. 70 a 80 graden haalt. Gelukkig is er na een 5 tal km al een beetje binnenverwarming. Met dank voor de komende reacties. Quote
Azzaro Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Men kan dat proberen maar tegenwoordig is een moderne motor zoals de 1.7 CRDI 'thermostatisch' zodanig goed geregeld dat dit eigenlijk overbodig is, je zal nauwelijks verschil opmerken met of zonder afdekking... Ikzelve rijd met een zelfde en na een twee of drietal kilometer begint ie al wat warmte te blazen maar tegen dan heeft mijn zetel (verwarming) ook al lekker warm, maar gezien je met de evogue uitvoering rijd heb jij deze wellicht ook? Greetz Azzaro. Quote
Guest Timo0103 Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Even een tip voor een snelle opwarming van onze sportage. Haal de auto stand er af van de klimaatregeling en zet de temperatuur op 19 graden. Zet de blower op 1 streepje. Je zult merken dat het nu een stuk sneller gaat, probeer maar. Hij haalt anders te veel warmte van de motor weg. Quote
Marcobaantjer Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Men kan dat proberen maar tegenwoordig is een moderne motor zoals de 1.7 CRDI 'thermostatisch' zodanig goed geregeld dat dit eigenlijk overbodig is, je zal nauwelijks verschil opmerken met of zonder afdekking... Ikzelve rijd met een zelfde en na een twee of drietal kilometer begint ie al wat warmte te blazen maar tegen dan heeft mijn zetel (verwarming) ook al lekker warm, maar gezien je met de evogue uitvoering rijd heb jij deze wellicht ook? Greetz Azzaro. Inderdaad is dezelfde, ik zou het enkel doen opdat de motor sneller op bedrijfstemperatuur zou komen. Bedankt voor uw uitleg. Quote
Marcobaantjer Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Even een tip voor een snelle opwarming van onze sportage. Haal de auto stand er af van de klimaatregeling en zet de temperatuur op 19 graden. Zet de blower op 1 streepje. Je zult merken dat het nu een stuk sneller gaat, probeer maar. Hij haalt anders te veel warmte van de motor weg. Zal dit zeker proberen; bedankt voor uw tip! Quote
frankd Posted February 4, 2012 Posted February 4, 2012 Ik zou het niet doen. Als de motor dan goed op temperatuur is en deze wordt zwaarder belast zou de koeling wel een te weinig kunnen zijn met alle gevolgen van dien. Bij onze 2.0 benzine blaast de kachel al warme lucht als we net het dorp uit zijn ( 1,5 km ) Quote
Recommended Posts