HellRaver Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Beste Kia Club Leden, Een tijdje terug is er een discussie ontstaan over autozonwering, de voors en tegens vlogen over en weer maar we werden het niet eens over aan de ene kant blinderen en aan de andere kant zogenaamde shades. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en de shades besteld zodat er een vergelijk gemaakt kon worden. Waarom heb ik uiteindelijk voor shades gekozen? Shades hebben mijn inziens een aantal voordelen: - De aanschafprijs is lager als die van blinderen. - De shades zijn bij een verkoop los verder te verkopen, geblinderde ramen niet en dit levert weinig meerwaarde op bij inruil. - In de donkere wintermaanden zijn ze te verwijderen waardoor je toch een helder zicht houdt - De ramen kunnen open terwijl de blindering blijft zitten, dit voorkomt tevens dat kinderen of huisdieren naar buiten gaan hangen of spullen uit de auto gooien. Ook kunnen insecten e.d. niet naar binnen. Voor de foto's kun je hier terecht: http://img51.imagesh...id=img1808h.jpg Op de eerste foto's zie je de inhoud van het pakket: Alle ramen achter de eerste deurstijl worden voorzien van shades (dus ook de kleine raampjes) Voor de winter is een nette opbergzak meegeleverd, verder zit er een zakje met 2 soorten klemmetjes bij. De meeste (op de foto links) klemmetjes maken gebruik van de speling tussen het raam en de omlijsting. Een 4-tal klemmetje plak je in het raamstijl van de achterdeuren, hier klem je de shades in zodat ze bij openstaande ramen niet naar buiten kunnen. Het plaatsen is binnen 10 minuten gebeurt en het resultaat is mijn inziens erg netjes! Als je dicht op het raam zit kun je nog prima naar buiten kijken maar vanaf een meter of 4/5 lijken de ramen compleet geblindeerd. Toch blijft er voldoende licht in de auto over, terwijl de hinderlijke schittering wordt tegen gehouden. Op de foto's is dit moeilijk weer te geven dus daarin zullen jullie mij op m'n blauwe ogen moeten geloven. Achteraf heb ik mijn bevindingen aan de leverancier gemaild en die heeft deze netjes in behandeling genomen. Zo was de handleiding iets te vaak door gekopieerd waardoor sommige dingen iets te donker waren. De leverancier geeft dit door aan de fabrikant maar geeft aan alle handleidingen ook digitaal te kunnen leveren. De foto's zijn in spiegelbeeld waardoor je soms even 2 keer moet kijken. Ook dit is netjes aan de fabrikant doorgegeven zodat dit aangepast kan worden, dit zal niet zo moeilijk zijn aangezien er gebruik wordt gemaakt van digitale bestanden. De shades zaten bij mij wat strak, maar dit bleek een kwestie van tijd zodat ze zich kunnen zetten en alles strak trekt. De streep in het midden van de achterruit. Er zijn 2 leveranciers: Privacy Shades en Climair/Sonniboy. De eerste levert uitsluitend 2 delen en de laatste 1 deel voor de achterruit. Helaas levert Sonniboy niet alle merken. Wel moet ik toegeven dat je dwars door de streep heen kijkt, en na een tijdje niet meer opvalt. Dit komt door het optisch feit dat je 2 ogen hebt waardoor je als het ware om de streep heen kijkt en dus altijd kunt zien wat er achter de streep zit. Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitleg Al met al ben ik dus erg tevreden en heb ik de leverancier zo ver gekregen om iedereen van de Kia Club voortaan 15% korting te geven. Je kunt op http://www.autozonweringshop.nl/ bestellen en daarna een mailtje sturen dat je lid van de Kia Club bent. De 15% korting zal dan z.s.m. op je rekening worden terug gestort. Overigens is er voor de Venga rijders goed nieuws: Er is al een demoset beschikbaar dus zodra die goed bevonden is zal deze in productie genomen worden. Hij zit er dus aan te komen! Groeten, Maikel 2 Quote
bigwade Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Dank je wel Maikel.. 15% forum korting gescoord, Top!. Die streep zie je wel behoorlijk maar zal wennen. Zelf vind ik de structuur wat te aanwezig.. Ik moet het even IRL zien eigenlijk. Maar eh... prima initiatief ! 1 Quote
HellRaver Posted February 3, 2012 Author Posted February 3, 2012 Dank je wel Maikel.. 15% forum korting gescoord, Top!. Die streep zie je wel behoorlijk maar zal wennen. Zelf vind ik de structuur wat te aanwezig.. Ik moet het even IRL zien eigenlijk. Maar eh... prima initiatief ! Ja dat bedoel ik met dat dat op de foto niet goed overkomt... Op de close-up en in de auto lijkt het alsof je de gaatjes erg goed ziet. Maar waarschijnlijk zijn je ogen minder goed als een fotocamera want voor het zicht is het gewoon een grijze "waas" Maar goed nogmaals: in de omgeving Breda/Tilburg/Oosterhout ben je altijd welkom voor de koffie Quote
bigwade Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Wat is er afgesproken w.b. korting en forum ? Forumnaam/ lidnaam? Leverancier mag hier btw posten en kan misschien wat bijdragen aan dit forum w.b advertentie. Quote
Smart Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Maikel, bedankt voor je uitvoerige en enthousiaste verslag, ik ga zeker overwegen zo'n set aan te schaffen voor de zomermaanden. Quote
HellRaver Posted February 4, 2012 Author Posted February 4, 2012 Wat is er afgesproken w.b. korting en forum ? Forumnaam/ lidnaam? Leverancier mag hier btw posten en kan misschien wat bijdragen aan dit forum w.b advertentie. Je kunt gewoon bestellen op de site en vervolgens via het contactformulier of info@seddes.nl aangeven dat je lid bent van Kiaclub.nl en je bestelnummer. De 15% korting wordt dan z.s.m. op je rekening teruggestort. Je hoeft dus geen naam/forumnaam o.i.d. door te geven. Tenzij er natuurlijk misbruik van gebruikt wordt dan kunnen ze altijd bij mij navragen of iemand lid is of niet zodat ik het kan checken. Quote
HellRaver Posted February 5, 2012 Author Posted February 5, 2012 Ow en voor de duidelijkheid: Ik heb niets met bovenstaand bedrijf te maken of heb er aandelen in Sterker nog: De 15% korting die jullie krijgen heb ik niet eens gehad! Ik heb wel wat korting gehad (10%) maar dat had met een andere actie van hun te maken. Quote
betominice Posted February 5, 2012 Posted February 5, 2012 Mooi actie HellRaver maak hem sticky Quote
HellRaver Posted February 28, 2012 Author Posted February 28, 2012 Vanaf vandaag is de Autozonwering voor de Venga te leveren! http://www.autozonweringshop.nl/ Ik heb hem inmiddels besteld dus voor de geintereseerde zal ik weer foto's maken als de set binnen is. Tevens zijn vanaf vandaag voor diverse Kia modellen luxe armsteunen te leveren: http://www.armstershop.nl/ Quote
bigwade Posted February 28, 2012 Posted February 28, 2012 Is die achter ruit weer in 2 delen ? Kan ik even niet zien op de site. Voor het geld lijkt het me verder helemaal oké bedankt! Quote
HellRaver Posted February 29, 2012 Author Posted February 29, 2012 Nee helaas niet, ik heb wel nagevraagd bij de fabrikant waarom dit was: Hij geeft aan dat er teveel klachten waren toen ze hebben getest met 1 deel voor de achterruit. Zo leverde het vervoer veel problemen op aangezien sommige ruiten gewoon weg te groot zijn om netjes te kunnen versturen of bewaren. Het bleek moeilijker om 1 deel te monteren dan 2 delen i.v.m. de pasvorm. 1 deel is een stuk zwakker waardoor het makkelijker uit vorm of beschadigd raakte. Maar goed voor €101,15 is het wel goedkoper dan blinderen Quote
Tiha Posted May 30, 2017 Posted May 30, 2017 Hee! Nu vijf jaar later ook gebruik kunnen maken van de korting! Bedankt voor de tip! Mijn dochters zijn je dankbaar. Van autozonweringshop.nl Quote
Recommended Posts