GeertV Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Beste Forumgenoten, Heeft er iemand ervaring mee met de al dan niet compensatie van Kia bij een te late levering volgens bestelbon? Ikzelf ben nu aan het wachten sinds mei 2011, volgens bestelbon is de levertermijn 9 maanden dus 20 februari 2012. Tot op heden geen verder nieuws, het enige dat ik te weten ben gekomen via garage is mogelijke maar nog niet bevestigde productiedatum van 27 februari. Dus zal de levering niet lukken volgens bestelbon. Zal dus een 5 tal weken later zijn mits de wagen effectief in productie gaat op 27 februari. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem gehad of momenteel nog heeft? Is er ergens iets van compensatie of dergelijke die er kan gevraagd of verkregen worden. Ik vind persoonlijk dat ze hun bestelbon moeten nakomen. Als wij een overeenkomst niet nakomen worden we er ook op afgestraft. bedankt voor de reacties Geert Quote
Miszblond Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 In principe zou ik ook zeggen dat ze deze na moeten komen, als je rechtsbijstand verzekering hebt, neem dan contact met hen op om te kijken naar de mogelijkheden, contract is contract in principe Quote
jutter Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Beste Forumgenoten, Heeft er iemand ervaring mee met de al dan niet compensatie van Kia bij een te late levering volgens bestelbon? Ikzelf ben nu aan het wachten sinds mei 2011, volgens bestelbon is de levertermijn 9 maanden dus 20 februari 2012. Tot op heden geen verder nieuws, het enige dat ik te weten ben gekomen via garage is mogelijke maar nog niet bevestigde productiedatum van 27 februari. Dus zal de levering niet lukken volgens bestelbon. Zal dus een 5 tal weken later zijn mits de wagen effectief in productie gaat op 27 februari. Heeft er iemand hier hetzelfde probleem gehad of momenteel nog heeft? Is er ergens iets van compensatie of dergelijke die er kan gevraagd of verkregen worden. Ik vind persoonlijk dat ze hun bestelbon moeten nakomen. Als wij een overeenkomst niet nakomen worden we er ook op afgestraft. bedankt voor de reacties Geert Als wij een overeenkomst niet nakomen worden we echt niet afgestraft want over alles is te praten. Je wacht momenteel al vanaf mei 2011 dus 2 weekjes meer doen er toch niet toe? Quote
GeertV Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 De 2 weekjes zijn inderdaad niets vergeleken met de 9 maanden wachttijd tot nu toe. Overeenkomsten zijn er om na te komen. Dus de vraag is gesteld naar Kia Belgium om dit op te lossen. Ben bereid tot gesprek dat is zeker. En geloof me overeenkomsten niet nakomen kannare gevolgen hebben. Quote
jutter Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 De 2 weekjes zijn inderdaad niets vergeleken met de 9 maanden wachttijd tot nu toe. Overeenkomsten zijn er om na te komen. Dus de vraag is gesteld naar Kia Belgium om dit op te lossen. Ben bereid tot gesprek dat is zeker. En geloof me overeenkomsten niet nakomen kannare gevolgen hebben. Kijk er wel mee uit: je kan op je strepen gaan staan, maar dat kan ook averrechts werken... Aan de andere kant begrijp ik je ook wel weer, je wilt nu ook graag wel je nieuwe auto hebben. Tja, wat is wijsheid....... Quote
Miszblond Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 informatie verkrijgen bij een rechtsbijstand verzekering is nooit weg Gooi daarnaast een balletje op bij de garage dat je hier niet blij mee bent en dat je graag wil zoeken naar een oplossing. Quote
raoul_35 Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 lees achterop de algemene voorwaarden dan komen ze bijna onder alles uit inc levertijden prijsverhogingen enz. Quote
bigwade Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Bestel eens af en kijk wat er dan gebeurt.. Er zijn auto's zat tenslotte. Quote
GeertV Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 Heb op aanraden van mijn garagist een mail gestuurd naar Kia zelf. Ben eens benieuwd wat daarvan gaat komen. Ik hou jullie op de hoogte. Mvg, Geert Quote
Sjölp Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Ik heb er de bestelbon van onze Rio eens even bijgenomen. Wanneer de leveringstijd niet kan worden nagekomen stuurt de verkoper een aangetekend schrijven waarin hij een nieuwe leveringstermijn vastlegt die echter niet meer dan 25% van de eerste termijn kan bedragen. Wordt deze termijn weer niet nagekomen, dan kan de koper de verbintenis zonder ingebrekestelling verbreken. Blablabla. Ik vrees dus dat je nu nog niet veel te piepen gaat hebben, het is pas na het verlopen van de nieuw voorgestelde termijn (in jouw geval 2 maanden en één week) dat je stappen kunt ondernemen. Ik denk dat de dealer in België allemaal dezelfde verkoopsvoorwaarden hanteren, dus lees eens even Artikel 1 van je bestelbon. Quote
GeertV Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 Heb ik ook gedaan, Wat wel jammer is, ik heb geen aangetekend schrijven gekregen om dit te bevestigen of aan te kondigen. Ik had natuurlijk ook al de kleine lettertjes gelezen. is het eerste dat ik had gedaan. Quote
Sjölp Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Het is ook nog niet 20 februari hé Ik heb destijds een aangetekend schrijven van KIA zelf gekregen, enkele dagen voordat de termijn was afgelopen. Daarin werd me een leaswagen gepresenteerd aan sterk gereduceerde prijs. Daarover zijn in het forum nog discussies terug te vinden. Trouwens, 2 of 3 weken later had ik mijn Sportage, dus er misschien nog hoop. Quote
GeertV Posted February 8, 2012 Author Posted February 8, 2012 ok dan is er idd nog hoop. Ik verwacht wel dat ze op z'n minst me een degelijk antwoord zullen geven. We wachten wel af wat er uit de mouw zal komen. Quote
Homeplate Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 Ik denk dat de betreffende dealer het helemaal niet erg zal vinden om de overeenkomst te verbreken. De al bestelde auto verkoopt hij zo aan een andere gegadigde. En dan nu met een levertijd van zes weken ipv zes maanden.....! Beter dus maar gewoon wachten tot ie er eindelijk is lijkt mij, anders sta je straks met helemaal niks! Quote
jutter Posted February 8, 2012 Posted February 8, 2012 De 2 weekjes zijn inderdaad niets vergeleken met de 9 maanden wachttijd tot nu toe. Overeenkomsten zijn er om na te komen. Dus de vraag is gesteld naar Kia Belgium om dit op te lossen. Ben bereid tot gesprek dat is zeker. En geloof me overeenkomsten niet nakomen kannare gevolgen hebben. Kijk er wel mee uit: je kan op je strepen gaan staan, maar dat kan ook averrechts werken... Aan de andere kant begrijp ik je ook wel weer, je wilt nu ook graag wel je nieuwe auto hebben. Tja, wat is wijsheid....... Ik denk dat de betreffende dealer het helemaal niet erg zal vinden om de overeenkomst te verbreken. De al bestelde auto verkoopt hij zo aan een andere gegadigde. En dan nu met een levertijd van zes weken ipv zes maanden.....! Beter dus maar gewoon wachten tot ie er eindelijk is lijkt mij, anders sta je straks met helemaal niks! Dat bedoel ik nou GeertV, je kan jezelf er ook mee in de vingers snijden als je op je strepen gaat staan. Gewoon even afwachten, dan komt het heus wel goed! 1 Quote
PatrickT Posted February 25, 2012 Posted February 25, 2012 Ik heb een sportage 2.0 liter benzine besteld.... wacht nu al 32 weken... Helaas geen enkele toezegging. Wie heeft er reeds iets toegezegd gekregen ivm de lange levertijd ?? Quote
Recommended Posts