joepnd Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 Nu rijden we nog smart, maar we kijken oa naar een Picanto. Weet ongeveer wel wat ik wil. Maar ook de Kia dealers zijn niet zo happig op kopers heb ik al gemerkt. Zijn hier toevallig ook leden met een Webasto H400 dakje Quote
bigwade Posted February 15, 2012 Posted February 15, 2012 grappig, welkom.. ik voorzie meer reacties.. Quote
joepnd Posted February 15, 2012 Author Posted February 15, 2012 o.a. vanuit dit forum blijkt dat de audio nogal slecht is. Bij het samenstellen van een Picanto bij de Anwb heb je de keuze over Pioneer systemen. Is Kia audio van Pioneer? Quote
xtra40 Posted February 16, 2012 Posted February 16, 2012 o.a. vanuit dit forum blijkt dat de audio nogal slecht is. Bij het samenstellen van een Picanto bij de Anwb heb je de keuze over Pioneer systemen. Is Kia audio van Pioneer? Het ligt er maar net aan wat je goed en slecht vind De jongeren die willen knallen met hun audio en dan is een standaard radio nog al snel slecht Maar voor iemand zo als ik die niet perse van harde muziek houd maar gewoon naar de radio op de achtergrond Luistert en een beetje geluid voor de telefoon wilt is de standaard radio prima Ik heb geen klagen over het geluid ?? Ik zou zeggen gewoon naar een dealer en es ff luisteren naar het geluid zou ik zeggen En als je een dealer treft die niet wilt verkopen dan ga je gewoon naar een ander zou ik zeggen Quote
joepnd Posted February 16, 2012 Author Posted February 16, 2012 Ik zou zeggen gewoon naar een dealer en es ff luisteren naar het geluid zou ik zeggen En als je een dealer treft die niet wilt verkopen dan ga je gewoon naar een ander zou ik zeggen Dat geluid test ik idd bij een proefrit. Als je bij de anwb de picanto configureerd dan staat er pioneersystemen als optie. Toevallig vanmiddag bij de Kia dealer geweest, veel te laag bod, gaat niets worden bij deze dealer. Jammer. Ik zoek het wel in de buurt, want dat is een reden dat ik m'n smart cabrio wil inruilen. Met smart moeten we tegenwoordig naar Mercedes, maar een gemiddeld Benz dealer moet niets van smart weten..... Quote
Smart Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Met smart moeten we tegenwoordig naar Mercedes, maar een gemiddeld Benz dealer moet niets van smart weten..... Rotzakken...... Quote
Guest Jeroen66475 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Dat geluid test ik idd bij een proefrit. Als je bij de anwb de picanto configureerd dan staat er pioneersystemen als optie. Toevallig vanmiddag bij de Kia dealer geweest, veel te laag bod, gaat niets worden bij deze dealer. Jammer. Ik zoek het wel in de buurt, want dat is een reden dat ik m'n smart cabrio wil inruilen. Met smart moeten we tegenwoordig naar Mercedes, maar een gemiddeld Benz dealer moet niets van smart weten..... Die Pioneer optie is volgens mij voor het standaard model (base) waar geen af fabriek radio inzit maar geen alternatief voor de af fabriek radio. Maar ik kan het mis hebben...En die Smart kun je beter zelf verkopen via Marktplaats of zo, daar is echt wel een markt voor en krijg je er meer voor dan bij inruil, kun je mooi korting bedingen voor géén inruil (standaard €500 geloof ik). Quote
xtra40 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Rotzakken...... 3 keer raden waar ik werk ?????? :helpsmilie: Quote
Smart Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 3 keer raden waar ik werk ?????? :helpsmilie: No guts..... ....my glory! Quote
xtra40 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Maar ja smart is een mercedes dus ze mogen je niet weigeren Maar het is ook niet zo dat elke mercedes dealer ook smart mag en kan repareeren Maar bij ons is het dagelijkse kost Quote
Smart Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Het is een kleine auto met premium onderhoudskosten....jammer! Volgens mij was het zo niet bedoeld. Quote
xtra40 Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Het is een kleine auto met premium onderhoudskosten....jammer! Volgens mij was het zo niet bedoeld. Ja klopt heb je helemaal gelijk in ik vind het ook een duur wagentje voor het geld Onderhoud weet ik niet of dat dat duur is maar dat zal ook best wel Ze wide graag meedoen op de markt van kleine autos en ontwikelde met swatch een wagentje vandaar ook de naam smart niet omdat het karetje nu zo slim is aar het s een afkorting van Swatch Mercedes ART dat maart SMART Maar het is nooit een echt sukses geworden helaas tis verder wel een goed wagentje maar te duur Quote
bigwade Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 De Smart is nooit als goedkoop in de markt gezet. Andere hippe "4"zitters hebben het gewoon over genomen. Een 2zitter was niet zo handig, uiteindelijk. De Smart mocht niet gerepareerd worden maar problemen moesten per "module" onnodig duur opgelost/vervangen worden. Mini en Fiat 500 hebben het "hippe feelgood" marketing gevoel en dus die markt over genomen. Hier in de stad rijdt nog een enkele makelaar met een Smart, de rest doet een 500 Quote
Smart Posted February 17, 2012 Posted February 17, 2012 Maar het is nooit een echt sukses geworden helaas tis verder wel een goed wagentje maar te duur. Goed? Nee, dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg gevallen bekend dat de motor té zwak was, waardoor je een 2e motor moest adopteren. Zo'n ervaring heb ik ook helaas mogen meemaken. Helaas wogen de kosten niet op tegen de aanschafkosten, waardoor ik vroegtijdig afscheid heb moeten nemen. Met Smart.....zeg maar! Quote
xtra40 Posted February 18, 2012 Posted February 18, 2012 Goed? Nee, dat is niet helemaal waar. Er zijn genoeg gevallen bekend dat de motor té zwak was, waardoor je een 2e motor moest adopteren. Zo'n ervaring heb ik ook helaas mogen meemaken. Helaas wogen de kosten niet op tegen de aanschafkosten, waardoor ik vroegtijdig afscheid heb moeten nemen. Met Smart.....zeg maar! Ja dat bedoel ik ook een beetje met geen sukses heb ze bij ons wel vervangen zien worden met 40.000 op de teller Quote
joepnd Posted February 23, 2012 Author Posted February 23, 2012 Ja dat bedoel ik ook een beetje met geen sukses heb ze bij ons wel vervangen zien worden met 40.000 op de teller Onze cabrio uit 2007 wordt rustig ingereden en laat ik ook een minuutje nadraaien, ivm met turbo, en weinig kilometers. Dit is niet de reden om over te stappen. Zolang ik geen tuintje op zolder heb staan, laat ik me niet oplichten zoals de Benz dealer doet. Nu weer naar de Kia: Wat ik op het oog heb: Picanto 3 drs, wit, plus pack (bij de dealer noemen ze het anders?) + schuif-/kanteldak. Moet nog proefrijden, volgende week. Rijdt denk ik zoals een toyota. Bijriderskantplaats vind ik wel aan de krappe kant, maar daar heb ik al een oplossing in gevonden bij Bever. Audio? zal wel klinken zoals bij onze andere smart. Op termijn een extra versterker erbij? Trouwens wel jammer dat bluetooth in het super pack zit. Een Picanto plus pack is waarschijnlijk niet zonder audio te bestellen? Quote
joepnd Posted March 1, 2012 Author Posted March 1, 2012 Inmiddels proefrit gedaan, zeer positief. De audio vond ik zeker niet zo slecht, heb m'n mp3 speler aangesloten, bass kan beter. Maar in vergelijking met onze andere smart, de 4/4 niet slecht. 5 Maanden levertijd..... niet zo fijn.... Quote
xtra40 Posted March 2, 2012 Posted March 2, 2012 Inmiddels proefrit gedaan, zeer positief. De audio vond ik zeker niet zo slecht, heb m'n mp3 speler aangesloten, bass kan beter. Maar in vergelijking met onze andere smart, de 4/4 niet slecht. 5 Maanden levertijd..... niet zo fijn.... Maar de beloning is deste groter als hij word afgelevert Maar ik heb maar 5 weken hoeven wachten en dat vond ik al lang wachten is niet mijn sterkste kant Ook ik heb gen probleem met mijn audio voldoet prima Maar voor somige is dat niet goed genoeg (standaard audio is nooit het best of de best) Ben benieuwd of je hem ook gaat kopen ??? Quote
joepnd Posted March 13, 2012 Author Posted March 13, 2012 Ben benieuwd of je hem ook gaat kopen ??? Ja! Zonder schuifdak, laat ik door een ander bedrijf installeren. Quote
xtra40 Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Ja! Zonder schuifdak, laat ik door een ander bedrijf installeren. Ja zou ik ook doen dat scheelt zeker in de levertijd denk ik Bij deze vast van harte met je nieuwe aanschaf als je deze al hebt gedaan Nu nog ff wachten op je fotos ben benieuwd welke kleur en uitvoering je neemt Quote
joepnd Posted March 15, 2012 Author Posted March 15, 2012 Bij deze vast van harte met je nieuwe aanschaf als je deze al hebt gedaan Nu nog ff wachten op je fotos ben benieuwd welke kleur en uitvoering je neemt Wit,1.25, 3 deurs, pluspack, Quote
Recommended Posts