Jump to content

Schokken, bij het remmen.

Recommended Posts

Posted

Wie kan mijn zeggen, wat die schokken zijn, bij het remmen. van af +/- 60 KM Zacht remmen tot stilstand, voel ik zachte schokken, ik heb op mijn vakantie, in Oostenrijk de schijven en remblokken laten vernieuwen.

Het heeft niks uit gehaald. Maar wat kan dat dan wel zijn ??

Het is een Sorento van Januari 2003 diesel met automaat en 85.000 km gelopen. Ik hoop dat iemand het weet. In ieder geval al mijn hartelijke dank hiervoor. Groetjes van Guome du Laculotte.

Posted

Het lijkt erop alsof je schijven krom zijn getrokken. Dit is ook het meest logisch verklaarbaar, want als je schijven krom zijn, dan "pakt" het remblokje op het ene punt heel goed, en op het andere punt heel slecht op, waardoor je dus die schokervaring krijgt.

Ga even langs bij een Nederlandse dealer, of desnoods een KwikFit of iets dergelijkt, en laat de schijven even nakijken door een monteur.

Kromtrekken gebeurt overigens als je de remen na intensief gebruik kennis laat maken met koud water. Als het dus erg regenachtig is geweest, en je rijd door een behoorlijke plas heen, dan krijgen je schijven een klap waardoor ze kromtrekken/

• 1 month later...
Posted

Geplaatst voor Theo:

Hallo,

Ik heb een Kia Sorento uit 2004. Hij rijdt prima. Echter, tijdens het afremmen en bijna stilstaan is het wel alsof er iets blokkeert het voelt als een klein tikje. Het is een incidentiel geval en gebeurt dus soms.

In afwachting,

Theo Duinmaijer