Jump to content

Samsung Galaxy S2

tweelingbox

Recommended Posts

Hallo forumleden,

Ik heb zojuist een Samsung Galaxy S2 telefoon gekoppeld aan de carkit. Eerder werkte mijn Nokia E5 prima met de spraakmoduleknop op het stuur. Ik hoefde dan alleen maar te zeggen bellen-contact en geregeld was het.

Nu met de Samsung Galaxy S2 krijg ik steeds het antwoord pardon, alsof hij mijn contacten niet kent. het lukt wel met het vernoemen van het telefoonnummer.

Heeft iemand de Samsung Galaxy S2 ook gekoppeld en kan iemand mij een tip geven wat ik anders moet doen.

Groeten,

tweelingbox

Hoi tweelingbox

Heb je je contacten ook op je telefoongeheugen staan en niet alleen op je sim.

Ik heb nu ook de contacten op de telefoon staan, echter helpt dit ook niets. Ben jij ook in het bezit van Samsung Galaxy S2, zo ja kan jij mij dan de instellingen doorgeven?

Of weet er iemand anders op dit forum een oplossing

in je telefoon codering verwijderen, dan is t probleem opgelost.

Bedoel je hiermee het verwijderen van de telefoonbeveiliging middels een pincode oid?

Ik gebruik namelijk geen pincodebeveiliging, maar heb wel hetzelfde probleem met mijn S2.

hallo ik heb het zelfde probleem eerst had ik een nokia geen probleem nu heb ik een htc en kan ik sommige contacten niet meer oproepen geef steeds aan telefoonboek downloaden kan iemand mij hier bij helpen ?

heeft er iemand ervaring met het later inbouwen van een navigatie ?

hallo ik heb het zelfde probleem eerst had ik een nokia geen probleem nu heb ik een htc en kan ik sommige contacten niet meer oproepen geef steeds aan telefoonboek downloaden kan iemand mij hier bij helpen ?

heeft er iemand ervaring met het later inbouwen van een navigatie ?

Hallo rela, welkom op dit forum.

Probeer even de zoekfunctie bovenaan: 'navigatie' intikken en zoeken in 'dit forum'.

Je krijgt onmiddellijk een schat aan informatie en wellicht staat het antwoord op je vraag daartussen.

En mocht het toch niet lukken, roep gerust nog es... je wordt zeker en vast geholpen!

Maar eerst zelf een beetje werken hé ;):P

grtz, Kurt 'smetjesmee'

gisteren ook een galaxy s2 gekocht en na de nokia welke het met spraak herkening meteen deed hier ook problemen met de galaxy.

Vandaag weer bezig geweest er mee en heb het voor mekaar gekregen.

koppelen is geen probleem, maar voor de spraakherkening moet je naar mijn bevindingen zodra hij de bluetooth heeft gekoppeld deze in het scherm van de meldingen op je galaxy2 de bluetooth aanklikken van de sportage en accepteren dat hij je gegevens mag gebruiken.

hierna is het mij gelukt om de spraakherkennig te gebruiken.

succes ik hoop dat het bij jullie ook lukt.

Groet

Marc

• 1 month later...

en anders gewoon terug naar de dealer, ik begreep dat sommige mob. niet goed koppelen, dealer weet de oplossing!! ook ik heb problemen met de HTC en de Nokia 66 nog wat, dealer gaat dan contact zoeken met de importeur en/of Korea!

• 7 months later...

Hallo tweelingbox en anderen,

Ik heb onlangs mijn oude HP ipaq 514 vervangen omdat deze niet samenwerkte met de carkit van mijn SP3 (sterke vervorming in het geluid) met een Samsung Galaxy S Advanced.

Het koppelen via bluetooth ging eenvoudig en ook het 'phonebook' werd gedownload. Volgens de handleiding moest ik als voice commando ingeven: Bel <contact>. Het <contact> is dan zoals het in mijn 'phonebook' vermeld staat.

Stel ik wilde 'Karin de Groot' bellen, dus zei ik: Bel Karin de Groot. Echter het voicesysteem gaf steeds naar 'Pardon' terug.

Tenslotte iets anders geprobeerd. Alle contacten o.a. uit Exchange/Outlook worden op voor- en achternaam gescheiden opgeslagen. Bij het noemen van de achternaam gevolgd door de voornaam lukt het bellen wel. Het voicecommando: 'Bel de Groot Karin' wordt wel begrepen. Daarna kwam ook de vraag op welke toestel: werk, mobiel, thuis.

Nu moet ik alleen op mijn telefoon nog aangegeven dat ik via mobiel wil bellen niet via Skype. Computers,

Hopelijk helpt deze ervaring anderen.

• 2 weeks later...

Oorzaak zou de Android 4.0.4 zijn. Tot voor deze update werkte alles perfect bij mij. Na update geen telefoonboek meer. Toeval wil dat ik toen ook net mijn navi-radio had geüpdated, dus in eerste instantie dacht ik dat dit de boosdoener was. Oude versie er terug opgespeeld, maar weer niks telefoonboek. Dan maar wat gegoogled en android-forums doorgelezen en blijkbaar ligt het dus aan de android-software. Dus nu is het wachten op android 4.1 :(

Ik heb ook een Samsung Galaxy S2 maar krijg mijn telefoonboek niet eens gekoppeld ...

Ik zit met hetzelfde probleem met mijn S2. Koppelen gaat vlot, maar telefoonboek overbrengen lukt niet!

Iemand nog tips?

Oorzaak zou de Android 4.0.4 zijn. Tot voor deze update werkte alles perfect bij mij. Na update geen telefoonboek meer. Toeval wil dat ik toen ook net mijn navi-radio had geüpdated, dus in eerste instantie dacht ik dat dit de boosdoener was. Oude versie er terug opgespeeld, maar weer niks telefoonboek. Dan maar wat gegoogled en android-forums doorgelezen en blijkbaar ligt het dus aan de android-software. Dus nu is het wachten op android 4.1 :(

Ik heb dit ook gehad, maar dit ligt niet aan 4.0.4.

Ga op je telefoon naar 'instellingen', dan naar 'apps'.

Selecteer tabblad 'alles' en scroll naar 'LogsProvider'.

Selecteer deze en klik op 'Gegevens wissen'.

Verwijder nu de paring met je auto in zowel de telefoon als de auto en maak opnieuw verbinding.

Voilà: adresboek wordt vanzelf geïmporteerd !

Erwin,

Hartstikke bedankt. Dit werkt inderdaad. Eindelijk de juiste tip.

Kleine aanvulling: de telefoon vraagt gelijk of de Sportage toegang naar het adresboek mag hebben. Zet het vinkje (niet opnieuw vragen) aan en kies OK.

Wanneer je een contact wilt bellen, eerst de achternaam noemen en dan de voornaam. Dus niet Piet Krediet, maar Krediet Piet.

Groeten van Gimzo