JWP Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Toen ik gisterochtend op het parkeerterein van de REAL in Rhede in mijn Venga stapte zag ik een grote scheur in mijn voorruit rond om mijn spiegel. Bij thuiskomst gelijk de firma gebeld die zegt dat je bij ruitschade dag en nacht geholpen wordt. Dit blijkt echter niet voor ruitschade bij een KIA Venga te gelden. Eerst moet er een ruit en diverse andere zaken bij KIA besteld worden en naar Doetichem worden verstuurd. Als dat geregeld is wordt ik gebeld voor een afspraak, moet er op rekenen dat dat ook weer een dag of 3 gaat duren. Blij dat ik niet op vakantie ben en mijn auto niet elke dag nodig heb om grote afstanden te rijden. Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Dat is natuurlijk waardeloos. Ze zeggen wel op de TV dat je dezelfde dag of nacht kan worden geholpen maar dan moet je wel een gangbare auto hebben zoals een Golf of Focus bijvoorbeeld. Het duurt al even voor het ruit van de Kia bij de C.....lass is en dan nog drie dagen. Je kan ook niet naar een andere want je verzekering zegt dat je daar heen moet. Of komt het dat de ruiten van de Kia nooit stuk gaan en bij de gangbare merken wel. Laten we het daar maar op houden. Quote
Gé_ Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Even in de polisvoorwaarden van je autoverzekering kijken bij welke ruitvervangers te terecht kan en eventueel naar een ander gaan. Gebeurd trouwens zeer regelmatig dat de ruitfirma,s het type niet in voorraad hebben , voor zijruiten worden dan meestal noodruiten geplaatst , of dit echter ook met voorruiten gebeurd is mij ook niet bekend. Quote
xtra40 Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Dat je perse naar c......glas moet of zo een ander pruts bedrijf n Moet is niet helemaal waar kan ook gewoon bij een Bovag garage zo als je dealer maar moet je soms je je eigen risico betalen En moet je soms eerst zelf je rekening betalen en dan naar je verzekering sturen Je moet er toch niet aan denken dat je perse naar die gasten moet je koopt toch een kia dan wil je toch ook weer een origineel raam terug en niet een goedkoop raam van hun Ik heb dat drie keer gedaan en dus nooit meer slechte ervaringen Quote
JWP Geplaatst 3 Maart, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 Maart, 2012 Volgens C....gl krijg ik een orginele ruit, ze gaan hem namelijk bij KIA bestellen. Er zijn 2 reden dat ik daar naar toe ben gegaan. 1. eigen risco en 2. Bij mijn eigen dealer vervangen ze een paar x per jaar een ruit, bij Car,,,,Gl vervangen ze er net zo veel op een dag als bij de dealer in een jaar. Die ervaring heeft m.i.z. grote voordelen. Jan Willem Verstuurd van mijn Transformer TF10las1 met Tapatalk Quote
xtra40 Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Als ze origineel gebruiken is er niks aan de hand meestal maar als ze geen origineel gebruiken begint het gelazer meestal Slecht Passen regensensorsn die niet meer werken lekken en ga zo maar door Waarschijnlijk hebben ze niet een vervanger dus bestellen ze origineel dan zit je goed Quote
bigwade Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Ik heb vorig jaar de ruit van de SP3 laten vervangen (steenslag/breuk) Omdat ik bij Kia verzekerd was moest dat bij de dealer. Die heeft dat prima gedaan buiten wat vegen op het kwetsbare dashboard. Die 24/7 service van de Glasboeren houdt in dat je iig geHOLPEN wordt d.m.v. noodruiten etc. Je kunt niet verwachten dat ze alle ruiten van alle merken op voorraad hebben. Er is hier vast wel eens over geschreven. De firma CG zou ik als het even kan mijden, maar dat is een persoonlijke mening en na een mindere ervaring. Heb wel goede ervaringen met autotaalglas NwGein. Quote
Remko .me Geplaatst 3 Maart, 2012 Geplaatst 3 Maart, 2012 Bij mij was de ruit bij de Venga gebarsten en toen ook via de Kia Dealer een nieuwe ruit laten plaatsen. De ruit moest besteld worden, duurde 2 dagen en was binnen een dag geplaatst. Informeer is direct bij je dealer wat de mogelijkheden zijn? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.