Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Onderkant bumper snel geraakt

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben,

De Rio is volgens mij vrij laag en raakt bij een lage snelheid soms zijn stripje onder zijn bumper. Ik heb her voornamelijk bij ons in de wijk, daar moet ik echt stapvoets over de drempels, daar waar andere auto's er geen last van hebben. Heb het ook als ik alleen in de auto zit, en zo zwaar ben ik niet.

Bij het oprijden van een stoepje heb je het ook. Ik reed net bij mijn school van een stoep af, echt rollend en was het weer raak, dit keer echt goed hoorbaar. Het was druk en moest daar parkeren, doe dat eigenlijk nooit, maar toch.

Een tweede vraag, kan het kwaad dat dit al drie keer gebeurt is, en soms heel zacht bij de drempels hier.

Tegenwoordig ga ik echt super langzaam over de drempels hier.

Geplaatst

Hoi Remko, ik heb het ook.

Voor zover ik tot op heden heb gemerkt is het plastic vrij flexibel en kan het geen kwaad. Ik heb ook al momenten gehad dat ik over (hoge) drempels met de lip over de drempel schaafde. De Rio zelf is ook vrij laag, dus niet alleen de carrosserie maar ook het chassis. Toen ik een keer een stukje door de berm moest kwam ik in een klein putje terecht. Ik heb toen een deel van het chassis over het asfalt geschaafd. Deze plek hebben ze dezelfe middag in de garage opgeknapt en getectyleerd.

Geplaatst

Gelukkig ben ik niet de enige..

Hoe zie je of je dat beschadigd hebt dan?

Het geluid van dat stripje maakt echt nog flink geluid ook bij een stoeprand.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag

Geplaatst

Heb net gekeken onder de auto, niks geraakt.

Wel de zwarte strip die onder aan de bumper zit, dat had al flink wat rafels, even eraf gehaald en zie je nu niks meer van... maar toch blijft een feit dat hij erg snel de grond raakt. Ben altijd bang dat de bumper daar toch een opdonder van krijgt.

Gewoon even op letten dus ;)

doet me denken aan Bigwade en Smart die de drempeltest altijd doen met proefritten lol!

Geplaatst
.....doet me denken aan Bigwade en Smart die de drempeltest altijd doen met proefritten lol!

Wij letten nergens op.....!

Geplaatst

Heb net gekeken onder de auto, niks geraakt.

Wel de zwarte strip die onder aan de bumper zit, dat had al flink wat rafels, even eraf gehaald en zie je nu niks meer van... maar toch blijft een feit dat hij erg snel de grond raakt. Ben altijd bang dat de bumper daar toch een opdonder van krijgt.

Gewoon even op letten dus ;)

doet me denken aan Bigwade en Smart die de drempeltest altijd doen met proefritten lol!

Op het smartforum heeft zo'n discussie ook plaatsgevonden (forfour), > slappe veren cq slechte dempers waren de oorzaak.

Geplaatst

Op het smartforum heeft zo'n discussie ook plaatsgevonden (forfour).......

Mijn eigen forum......snik, eindelijk!

Geplaatst

Vandaag auto voor Airbag probleem weggebracht en 2 x de onderkant geraakt met drempels. Moet zeggen dat ik hier ook last van had met mijn Corsa, maar hier nooit schade van gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...