Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag mijn Sportage bij de dealer opgehaald. Prachtige wagen en gelijk een eindje mee rondgereden

1 ding heb ik wat mee liggen stoeien. Als de auto stilstaat en ik wil hem in zijn 1 zetten dan lukte dat meerdere malen niet. Nou bleek achteraf dat ik waarschijnlijk iets teveel naar links drukte. Als ik wat minder naar links druk is het geen probleem en gaat hij gelijk in de 1e versnelling.

Echter hoort dit wel? Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren?

Posted

Sla je toevallig de 2 over tijdens het afremmen?

Posted

Daar let ik normaal gesproken niet zo op, maar het speelt ook gewoon vanuit stilstand als ik hem in de vrij heb staan.

Posted

ik zou zeggen ff een retourtje naar je dealer en ff vragen of ze dit mischien even kunnen afstellen

zeker als je auto nieuw is wil je toch dat deze lekker soepel schakelt

Posted

Toch iets dat niet normaal is.Ik heb de Sportage bijna een jaar en moet zeggen dat ik op gebied van de versnellingsbak niets aan te merken heb.Bij mijn vorige wagen had ik sporadisch eens een gekraak bij het te snel schakelen.Dit heb ik bij deze nog niet gehad.Alles loopt vloeiend.Ik zou met dit probleem toch ook eens terug bij de dealer gaan.

Posted

Ik moet aankomende week toch nog even terug naar de dealer, en zal het aankaarten.

Ik hoop dat ze iets kunnen bijstellen m.b.t. een soort van limiet met het naar links drukken van de pook.

Posted

Is het bij koude motor?

Probeer eens je koppeling te lossen en weer in te drukken, staat in de handleiding.

Lukt het nog niet, plaats hem en 2 de en terug eerste.

Posted

Nee zowel bij koud als warm. De koppeling even in / uit maakt geen verschil. Het schakelen van 2 naar de 1 heeft wel het juiste effect.

Morgen ga ik even naar de dealer.

• 2 weeks later...
Posted

Morgen ga ik even naar de dealer.

en wat was het verdict?