Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo,

wie kan mij uitleggen waarom bij een benzine versie de interieurfilter wordt vervangen bij 15000km of 12 maanden

en bij diesel pas bij 30000km of 24 maanden. volgens mij gaat het om de zelfde filter.

dus vermeldt bij de eerste beurt om de filter niet te vervangen???

scheelt toch gauw ongeveer 25,- in ons voordeel.

ik rij zelf de 1.1 diesel en op het kaartje staat dat de auto dus bij 15000 km of 12 maanden zijn eerste beurt moet hebben. dealer gebeld en geinformeertd of dit wel klopte.antwoord hierop was

ja hoor iedere 15000km een beurt voor benzine als diesel.

onbegrijpelijk dat men dit niet weet. .denk aan uw portemonaie .

scheelt toch al gauw 160,- .

ik heb een gevoel dat wij, consumenten,steeds teveel betalen.

Posted

Dat de dieselversie de eerste beurt moet hebben bij 15.000km klopt dus niet. Ik had hetzelfde namelijk. Bij aflevering van onze auto vertelde de dealer dat de auto bij 20.000km een oliebeurt nodig had. Dit heeft hij toen met de hand op het kaartje geschreven, maar volgens de onderhoudsintervallen van KIA zelf heeft de dieseluitvoering pas bij 30.000km een eerste beurt nodig. Opletten dus!

Posted

LET OP er zit verschil in een onderhouds beurt en een olie beurt

met 15.000 km of 12 maandenis het aleen olie en olie filter vervangen

en bij 30.000km of 24 maanden is het een onderhouds beurt en dan pas hoeft het interieuer filter te worden vervangen

dit geld voor de benzine en voor de diesels

kijk even in het rio boekje bladzijde 394

http://media.kia.nl/mijnkia/instructieboekjes/Rio_UB.pdf

Posted

Dus het verhaal van mijn dealer dat de auto (Diesel) bij 20.000km moet terugkomen voor een oliebeurt kan wel kloppen?

Posted

Dus het verhaal van mijn dealer dat de auto (Diesel) bij 20.000km moet terugkomen voor een oliebeurt kan wel kloppen?

ja en nee

zo als ik het lees moet je bij 15.000 een olie beurt en met 30.000 een beurtje en dan 45.000 weer een olie beurtje

en dan pas bij de 60.000 een echte beurt en zovoorts

maar als je het boekje goed en aandachtig leest dan staat er wel iets van 20.000 bij de diesels is niet helemaal duidenlijk

op bls 393 van het electronische boekje staat een legenda met nummertjes aangegeven

als er ergens staat motor olie of iets anders verversen of vervangen dan staan die nummertjes er achter en dan staat er dus bij diesel 1* 2* 3* 5*

het gaat voor de diesel dus om nmmer 3 en er staat dat als je de niet voorgeschreven olie er in doet dat je dus dan pas terug hoeft na 20.000

en nu neem ik aan dat als je de voorgeschreven olie er in doet dat je dus pas na 30.000km je olie hoeft te verversen en bij 15.000 aleen een brandstof toevoeging

dus dit zou ik eens even na vragen bij je dealer

Posted

nee

Diesel 24mnd/30K

Zo staat het geschreven en zo is het, wat je dealer ook roept.

(ik ben hier tamelijk hardnekkig in zoals jullie misschien merken)

Posted

ik denk er net zo over bigwade

mijn dealer heeft nu gezegd dat de diesel 30/24mnd de 15/12mnd was een foutje en dus een nieuw onderhouds kaartje geschreven,want stel dat er misverstanden komen dan ben ik gedekt door de nieuwe kaart.

en ik hou mijn geld in mij zak.

volgens mij heeft remko zijn auto eerste 15000km beurt gehad en dacht ik gelezen te hebben dat de interieurfilter vervangen is.

het staat volgens mij in de papieren van de dealer dat de filter bij iedere 15000km moet worden vervangen.

maar als je de reactie leest is er nog veel onduidelijkheid hierover,wat in het nadeel is voor de consument.

Posted

ik denk er net zo over bigwade

mijn dealer heeft nu gezegd dat de diesel 30/24mnd de 15/12mnd was een foutje en dus een nieuw onderhouds kaartje geschreven,want stel dat er misverstanden komen dan ben ik gedekt door de nieuwe kaart.

en ik hou mijn geld in mij zak.

volgens mij heeft remko zijn auto eerste 15000km beurt gehad en dacht ik gelezen te hebben dat de interieurfilter vervangen is.

het staat volgens mij in de papieren van de dealer dat de filter bij iedere 15000km moet worden vervangen.

maar als je de reactie leest is er nog veel onduidelijkheid hierover,wat in het nadeel is voor de consument.

het boekje geeft toch duidenlijk aan dat het interieeur filter pas bij 30.000 km of 24 maanden hoeft te worden vervangen

maar als je met een klacht komt zo als dat je stank uit je kachel hebt dan zullen ze hem wel vervangen uiteraard

dus ik zo zeggen niet betaalen als je geen toesteming hebt gegeven om hem buiten de terechte interval te vervangen

en hyet is de grootste onin om dat elk jaar te vervangen als je geen klachten hebt