Sportage3 Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Weet iemand of het chroom wat op de stijlen zit echt chroom is? en hoe zit het met de chromen lijstjes op de bumper bovens de bochtverlichting? Ik wil dit graag weten omdat ik wil gaan poetsen met meguiars chrome polish, echter dan moet ik wel zeker weten dat het geen plastic oid is omdat ik anders waarschijnlijk de laag eraf poets. Quote
xtra40 Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Weet iemand of het chroom wat op de stijlen zit echt chroom is? en hoe zit het met de chromen lijstjes op de bumper bovens de bochtverlichting? Ik wil dit graag weten omdat ik wil gaan poetsen met meguiars chrome polish, echter dan moet ik wel zeker weten dat het geen plastic oid is omdat ik anders waarschijnlijk de laag eraf poets. lijkt mij stug dat het echt is maar ff met je sleutel zachtjes tikken en je hoort het meteen klinkt het metaal op metaal of klinkt het als plastik soms kan je het met je nagel al voelen Quote
Ferry82 Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Weet bijna zeker dat het geen echt chroom is hooguit verchroomd. Ik zou in ieder geval niet een chrome polish gebruiken deze zijn meer bedoeld voor oude auto's met echt chroom. Snap eigenlijk ook niet waarom je zo'n product wilt gebruiken want de stylen zijn makkelijk schoon te houden en evt kan je het behandelen met een sealant/wax en uitpoetsen met een microvezeldoek. Dus leg even uit wat je wilt bereiken misschien kunnen we doen beter helpen? Quote
Sportage3 Posted April 5, 2012 Author Posted April 5, 2012 Ik dacht als het echt chroom geweest zou zijn dat je dit beter met een onderhoudsmiddel af en toe kunt beschermen en reinigen. Mijn doel was dus om zo lang mogelijk plezier te hebben van de glans van mijn auto Quote
xtra40 Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Ik dacht als het echt chroom geweest zou zijn dat je dit beter met een onderhoudsmiddel af en toe kunt beschermen en reinigen. Mijn doel was dus om zo lang mogelijk plezier te hebben van de glans van mijn auto Goeie gdachten dus niks mis mee daarom is het denk ik ook niet meer echt tegenwoordig het is goedkoper en het blijft langer mooi zonder als te veel onderhoud tegenwoordig Quote
elmerblues Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Zowel de grille als het paneeltje boven de achterdeuren zijn van plastic met opgedampt chroom. Quote
Martinp Posted April 5, 2012 Posted April 5, 2012 Ik heb de chrome delen (zowel die standaard op de auto aanwezig zijn als de chromen delen uit het verre oosten) alsmede mijn velgen ingespoten met siliconen spray. Glanst perfect en geeft een mooi beschermingslaagje! Quote
Sportage3 Posted April 6, 2012 Author Posted April 6, 2012 Nooit gedacht dat je siliconenspray daar ook voor gebruiken kon Tast het niet de Waxoyl aan, als het op de lak mocht komen? Quote
Martinp Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Nooit gedacht dat je siliconenspray daar ook voor gebruiken kon Tast het niet de Waxoyl aan, als het op de lak mocht komen? Dat wist ik ook niet.. totdat ik het draadje over accessoires las waar ook werd gevraagd hoe het "chrome" het beste kon worden onderhouden. Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en bij de hema een spuitbusje siliconenspray gekocht. Ik spuit een beetje op een doek en wrijf de chrome delen daarmee in. Wervolgens uitwrijven met een droge doek. Glimt super, voelt glad aan, als of er net poets op is gegaan. En wat ik van siliconen weet is dat het bescherming biedt, tegen weer en vuil. Daarom heb ik ook meteen de velgen gedaan..... Quote
Ysie Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Mijn velgen van de moto wordt altijd op deze manier gedaan. Quote
toy Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Ik dacht als het echt chroom geweest zou zijn dat je dit beter met een onderhoudsmiddel af en toe kunt beschermen en reinigen. Mijn doel was dus om zo lang mogelijk plezier te hebben van de glans van mijn auto is geen chroom! Quote
Guest Timo0103 Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Siliconenspray, totdat de auto een keer gespoten moet worden, dan zul je de spuiter horen. Quote
xtra40 Posted April 6, 2012 Posted April 6, 2012 Siliconenspray, totdat de auto een keer gespoten moet worden, dan zul je de spuiter horen. nou als de spuiter dat gaat spuiten heeft hij het geschuurt en schoongemaakt en dan merk je er niks meer van en er zit een anti siliconen goedje door de verf gemengd dus no problemo Quote
bowie97 Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 Het is echt geen folie. Op de plastic onderdelen zit een dun laagje chroom. Voorbeeld De sterkte is afhankelijk van het procede wat is toegepast. Hier in deze you tube film zie je hoe het wordt Maar het kan ook doormiddel van een industieel proces. In deze You tube film zie je de verschillende procedures .Hier vind je een uitleg in het engels. Quote
Guest Timo0103 Posted April 7, 2012 Posted April 7, 2012 nou als de spuiter dat gaat spuiten heeft hij het geschuurt en schoongemaakt en dan merk je er niks meer van en er zit een anti siliconen goedje door de verf gemengd dus no problemo http://www.autoschadeforum.nl/pbb/viewtopic.php?f=7&t=258 Quote
Recommended Posts