Ysie Geplaatst 11 April, 2012 Geplaatst 11 April, 2012 Ik heb met mijn winterbanden ongeveer 7000 km gereden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze er vroeg op heb laten zetten daar de winter laat begonnen is. Het waren nieuwe banden maar ik zie dat de slijtage vooraan op 6 mm staan. Volgens mij is dat extreme slijtage. Zijn er nog met dat probleem? Kan dat aan de wagen liggen, het zijn michelin alpin winterbanden. Quote
xtra40 Geplaatst 12 April, 2012 Geplaatst 12 April, 2012 Ik heb met mijn winterbanden ongeveer 7000 km gereden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik ze er vroeg op heb laten zetten daar de winter laat begonnen is. Het waren nieuwe banden maar ik zie dat de slijtage vooraan op 6 mm staan. Volgens mij is dat extreme slijtage. Zijn er nog met dat probleem? Kan dat aan de wagen liggen, het zijn michelin alpin winterbanden. winter banden zijn nu eenmaal van een veel zachter rubber gemaakt zo dat het ijs en sneeuw weer makkenlijk weg kan en er meer grip is met de weg helaas slijten ze hier door ook sneller dus zo lang ze niet scheef zijn afgesleten is er weinig aan de hand Quote
Ysie Geplaatst 12 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2012 Ik ben vandaag naar de bandencentrale geweest en heb mijn banden zelf opgemeten. Is 8,5 ipv 6. Dus paniek onnodig. Quote
chrichri Geplaatst 12 April, 2012 Geplaatst 12 April, 2012 Ik ben vandaag naar de bandencentrale geweest en heb mijn banden zelf opgemeten. Is 8,5 ipv 6. Dus paniek onnodig. Paniekzaaier :D . Quote
Ysie Geplaatst 12 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2012 Ik niet, als je je factuur in de bus krijgt met de staat van je banden op vermeld ga je er van uit dat ze kunnen meten. Kleine 1000€ voor 4 banden die na nog geen 20000 km versleten zullen zijn is toch van goede teveel. Feit dat ik zelf naar bandencentrale moet gaan om mijn banden te meten is toch niet logisch. Maar ja, liever zo dat het goed uitdraait of omgekeerd met gevolgen vandien:). Ja, je hebt wel gelijk eerst een ander zijn werk controleren en dan zagen op dit forum:). Quote
xtra40 Geplaatst 13 April, 2012 Geplaatst 13 April, 2012 2000 kilometer is ook eem stuk minder dan de 7000 kilometer waar je het eerst over had Dan zou ik me ook zorgen gaan maken ja Quote
Ysie Geplaatst 13 April, 2012 Topic Starter Geplaatst 13 April, 2012 Er staat wel 20 000 km, als ik slijtage rekende van 6 mm. Ik zal in vervolg eerst zelf alles controleren en dan paniekzaaier spelen:). Ben wel blij dat het anders uitdraaide. Quote
Azzaro Geplaatst 13 April, 2012 Geplaatst 13 April, 2012 Remember ROGER... Wat je zelf doet, doe je meestal beter!!! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.