Ga naar inhoud

Bevindingen en vraag over Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax


jutter

Aanbevolen Berichten

Zo, dat is een mond vol! Vandaag was schitterend mooi weer hier in Friesland dus om half 10 vanmorgen mijn Picanto onder handen genomen! Mijn wagen eerst lekker afgespoten met vlekvrij naspoelen (uiteraard met de microvezelhandschoen achter de spuit aan). Toen lekker afgedroogd met microvezeldoeken zodat hij kurkdroog was. Toen naar huis gereden; ik woon slechts 2 minuten van de spuitcabine af. Toen heb ik hem lekker in de wax gezet, het was de eerste keer met deze Picanto! Nieuwe auto, dus ik wou ook eens een nieuwe wax uitproberen. Na wat speurwerk wilde ik deze eens proberen: de Meguiar's Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax! Allereerst de geur: zalig! Het opbrengen gaat erg soepel. Ik heb het in kleine gedeelten opgebracht, eerst een half dak en daarna uitwrijven. Zo heb ik de hele auto gedaan, stukje bij beetje. Na 2 uurtjes poetsen glom hij als een eikel! De lak voelt heerlijk glad aan. Wat mij opviel is dat waar je met de wax op zwart kunststof komt, het kunststof niet wit uitslaat: dat is een zeer prettige bijkomstigheid! Ik ben nogal een echte poetser dus overal waar lak zit, zet ik in de wax: binnenkant deuren, onder de motorkap, enz. Ik ben erg tevreden met dit produkt! Wel vroeg ik mij af hoe goed de wax de lak afschermt tegen insekten? En zijn deze insekten makkelijk te verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Het is inderdaad wel lekker spul he.

Ik had een proef pakket van Meguairs Ultimate voor nieuwe auto's.

En daar was ik zeer over te spreken.

En voor vliegen gebruik ik een oude panty.

krast niet en je vliegen zijn zo van de lak af.

Een dag of veertien terug heb ik een Claypakket van Megairs gekocht.

Daar kan je alle onevenheden van je lak afhalen zoals oude restjes vogelpoep en de vliegen die je niet met een panty er af kan halen.

Poetsen is leuk maar het moet wel makkelijk gaan. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is inderdaad wel lekker spul he.

Ik had een proef pakket van Meguairs Ultimate voor nieuwe auto's.

En daar was ik zeer over te spreken.

En voor vliegen gebruik ik een oude panty.

krast niet en je vliegen zijn zo van de lak af.

Een dag of veertien terug heb ik een Claypakket van Megairs gekocht.

Daar kan je alle onevenheden van je lak afhalen zoals oude restjes vogelpoep en de vliegen die je niet met een panty er af kan halen.

Poetsen is leuk maar het moet wel makkelijk gaan. :-)

Ik ga echt niet in oude panty's lopen hoor! En dan zeker met mijn harige benen langs oude restjes vogelenpoep wrijven!!!! Kom nou!

Maar ff serieus: gebruik je die panty droog of vochtig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Ha,ha,ha,ha, ook een idee.

Had je er ook naaldhakken bij in gedachte? :-)

Maar je gebruikt de oude panty in je emmerje met autoshampoo

Op dezelfde manier als je een spons gebruikt.

Ik ga er geen patent op vragen maar het werkt goed.

En vooral geen krassen!

En GEEN schuursponsjes gebruiken hoor.

Dat deed mijn buurman.

Werkte zeer goed en de vliegen waren zo weg.

De lak ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ha,ha,ha,ha, ook een idee.

Had je er ook naaldhakken bij in gedachte? :-)

Maar je gebruikt de oude panty in je emmerje met autoshampoo

Op dezelfde manier als je een spons gebruikt.

Ik ga er geen patent op vragen maar het werkt goed.

En vooral geen krassen!

En GEEN schuursponsjes gebruiken hoor.

Dat deed mijn buurman.

Werkte zeer goed en de vliegen waren zo weg.

De lak ook.

Hahaha! Maar haal je de wax er ook niet vanaf als je shampoo erbij gebruikt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn ook sponzen op de markt waar een soortgelijke stof als een panty omheen zit.

Deze zgn. vliegensponzen worden bijv. bij de Action verkocht voor nog geen € 1,50.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn ook sponzen op de markt waar een soortgelijke stof als een panty omheen zit.

Deze zgn. vliegensponzen worden bijv. bij de Action verkocht voor nog geen € 1,50.

Gebruik je die van de action? En krassen die?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Warmentuuter

Er zijn ook sponzen op de markt waar een soortgelijke stof als een panty omheen zit.

Deze zgn. vliegensponzen worden bijv. bij de Action verkocht voor nog geen € 1,50.

Ik had ze nog niet gezien bij de Action maar zeker een tip. :adanku:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wax beschermt niet tegen insecten.

Er bestaat een doek om dit gemakkelijk te verwijderen... aanrader. De sponzen die worden genoemd voldoen ook prima, mijn voorkeur gaat uit naar de doeken.

http://www.carclean....UGT_101031.aspx

Poorboys World Mesh Microfiber Bug Towel

Voor het verwijderen van vliegen (insecten) en andere rotzooi snel en goed te verwijderen raad ik je aan;

http://www.carclean....S16_100735.aspx

Je mengt dit aan, ik gebruik altijd 1 op 3.

PB Bug S

Combinatie van beide werkt perfect en is veilig voor je wax.

De GC wax die je noemt is inderdaad een SUPER wax, goede keuze! Ben benieuwd naar foto's... glans, etc etc... :)

Well done, alles wordt nu wat mooier zo met alle schone en goed glimmende kia's!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard krassen deze sponzen niet.

Even twee foto's gemaakt ter verduidelijking. De rechterspons op de

1e foto raadt ik ten zeerste af, deze beschadigd namelijk wel je lak.

post-1404-0-64789900-1334262799_thumb.jpgpost-1404-0-34894500-1334262811_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wax beschermt niet tegen insecten.

Er bestaat een doek om dit gemakkelijk te verwijderen... aanrader. De sponzen die worden genoemd voldoen ook prima, mijn voorkeur gaat uit naar de doeken.

http://www.carclean....UGT_101031.aspx

Poorboys World Mesh Microfiber Bug Towel

Voor het verwijderen van vliegen (insecten) en andere rotzooi snel en goed te verwijderen raad ik je aan;

http://www.carclean....S16_100735.aspx

Je mengt dit aan, ik gebruik altijd 1 op 3.

PB Bug S

Combinatie van beide werkt perfect en is veilig voor je wax.

De GC wax die je noemt is inderdaad een SUPER wax, goede keuze! Ben benieuwd naar foto's... glans, etc etc... :)

Well done, alles wordt nu wat mooier zo met alle schone en goed glimmende kia's!

Bedankt voor je tips! Nou was ik altijd van mening dat er zachtere en hardere waxsoorten zijn. Zo zou de hardere een betere bescherming bieden tegen insecten omdat die niet door de waxlaag heen zouden komen. De foto's moet je tegoed houden want het heeft hier geregend en het straatvuil zit alweer op de auto........ Vanmiddag zei mijn vrouw nog tegen mij dat ik er foto's van moest maken, toen was het nog mooi weer en glom hij van alle kanten! Stom dat ik het niet gedaan heb...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Uiteraard krassen deze sponzen niet.

Even twee foto's gemaakt ter verduidelijking. De rechterspons op de

1e foto raadt ik ten zeerste af, deze beschadigd namelijk wel je lak.

post-1404-0-64789900-1334262799_thumb.jpgpost-1404-0-34894500-1334262811_thumb.jpg

Die rechterspons lijkt wel op staalwol! Bedankt voor het brengen van helderheid in de keuze van sponzen!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die rechterspons lijkt wel op staalwol! Bedankt voor het brengen van helderheid in de keuze van sponzen!

Graag gedaan! Toch wordt die rechter spons nog steeds verkocht bij de Halfords en

andere automaterialenzaken. Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee.

Oh ja, bij de Action verkopen ze ook microvezeldoeken zooooooo goedkoop, dat je

je bijna de moeite kunt besparen om deze uit te wassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Graag gedaan! Toch wordt die rechter spons nog steeds verkocht bij de Halfords en

andere automaterialenzaken. Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee.

Oh ja, bij de Action verkopen ze ook microvezeldoeken zooooooo goedkoop, dat je

je bijna de moeite kunt besparen om deze uit te wassen.

Weet ik; ik gebruik ze al jaren en worden steeds uitgewassen op 60 graden. Werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Poorboy's doek heeft dezelfde structuureigenschappen

als de vliegenspons van de Action. De keus is reuze.....

De Poorboys World Mesh Microfiber Bug Towel lijkt me wel een andere structuur te hebben....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...