Ton Verhagen Posted April 13, 2012 Posted April 13, 2012 Hallo Kia rijders, Ik ben Ton Verhagen 59 jaar en sinds 2 weken de bezitter van een Kia Comfort 1.0 via via afkomstig uit Roemenië in de kleur "honey bee yellow".De Kia rijdt heerlijk, zelfs beter dan de proef-Kia bij de dealer omdat hij véél minder bandengeruis maakt én zin heeft om op te trekken. Minder bandengeruis zal liggen aan de andere banden en of de kleinere maat: op deze auto liggen de Kumha Solus KH 17 165/60 R 14 75h. Van de echte dealer Noorderpoort in Venlo hoorde ik dat er later andere banden op de (Nederlandse dus) nieuwe Nederlandse Picanto komen. Waarom hij beter optrekt: ik weet het niet. Toen ik de auto bij Coolen in Born kocht, wist ik niet dat het een ingevoerde auto was. Van de dealer "Noorderpoort" hoorde ik dat ik geen recht heb op garantie omdat de auto niet bekend is in het systeem van Kia Nederland. Hoe dit afloopt en hoe Koolen Born dit oplost, daar kom ik later op terug als de heer Koolen gereageerd heeft (hij heeft 2 weken nodig om het in orde te maken, zegt hij). De garantie is toegezegd door Koolen omdat in de EG wettelijk geregeld is dat auto's uit andere landen van de EG in de garantie vallen. Er zitten (Roemeenstalige) garantiepapieren bij met een stempel van de importeur aldaar. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen: ik kom er in elk geval op terug. Wat betreft het gebruik: ik heb de discussie hierover gelezen. Ik ben begonnen met 1 liter op 18 km en 1 liter op 17 km en ben benieuwd waar het op uitkomt. In elk geval moet de auto nog ingereden worden dat is goed te voelen; zelfs nu nog (1045 km totaal gereden nu.) Hartelijke groeten, tot schrijfs en veel rijplezier. Ton Verhagen Quote
Guest Warmentuuter Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Een heel verhaal. Wel te hopen dat het goed gaat komen met de garantie. Welkom op dit forum Quote
Guest Jeroen66475 Posted April 14, 2012 Posted April 14, 2012 Gefeliciteerd! Volgens mij ben je de enige in Nederland met een Picanto in de kleur ''honey bee''. Vind het zelf een mooie kleur (vanaf de foto, heb de kleur nog niet in het echt gezien). Vroeg mij al af waarom die kleur hier niet wordt verkocht, geeft toch wat kleur aan dat grijze wagenpark in Nederland. Met de garantie moet het goed komen, het is tenslotte een EU auto. Veel plezier ermee en post even wat foto's, altijd leuk Quote
luko Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Hallo Kia rijders, Ik ben Ton Verhagen 59 jaar en sinds 2 weken de bezitter van een Kia Comfort 1.0 via via afkomstig uit Roemenië in de kleur "honey bee yellow".De Kia rijdt heerlijk, zelfs beter dan de proef-Kia bij de dealer omdat hij véél minder bandengeruis maakt én zin heeft om op te trekken. Minder bandengeruis zal liggen aan de andere banden en of de kleinere maat: op deze auto liggen de Kumha Solus KH 17 165/60 R 14 75h. Van de echte dealer Noorderpoort in Venlo hoorde ik dat er later andere banden op de (Nederlandse dus) nieuwe Nederlandse Picanto komen. Waarom hij beter optrekt: ik weet het niet. Toen ik de auto bij Coolen in Born kocht, wist ik niet dat het een ingevoerde auto was. Van de dealer "Noorderpoort" hoorde ik dat ik geen recht heb op garantie omdat de auto niet bekend is in het systeem van Kia Nederland. Hoe dit afloopt en hoe Koolen Born dit oplost, daar kom ik later op terug als de heer Koolen gereageerd heeft (hij heeft 2 weken nodig om het in orde te maken, zegt hij). De garantie is toegezegd door Koolen omdat in de EG wettelijk geregeld is dat auto's uit andere landen van de EG in de garantie vallen. Er zitten (Roemeenstalige) garantiepapieren bij met een stempel van de importeur aldaar. Ik ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen: ik kom er in elk geval op terug. Wat betreft het gebruik: ik heb de discussie hierover gelezen. Ik ben begonnen met 1 liter op 18 km en 1 liter op 17 km en ben benieuwd waar het op uitkomt. In elk geval moet de auto nog ingereden worden dat is goed te voelen; zelfs nu nog (1045 km totaal gereden nu.) Hartelijke groeten, tot schrijfs en veel rijplezier. Ton Verhagen Hoi Ton Hoe is het afgelopen met de garantie van jouw Picanto heeft Koolen alles in orde gemaakt?? Ik wil namelijk een Kia Venga kopen bij koolen met nog 6 jaar garantie vanaf fabriek en wil achteraf geen problemen met kia. Is bij jouw alles goed terecht gekomen dit zie ik namelijk nergens meer staan??? Groetjes Luko Quote
bigwade Posted June 19, 2016 Posted June 19, 2016 Hoi Ton Hoe is het afgelopen met de garantie van jouw Picanto heeft Koolen alles in orde gemaakt?? Ik wil namelijk een Kia Venga kopen bij koolen met nog 6 jaar garantie vanaf fabriek en wil achteraf geen problemen met kia. Is bij jouw alles goed terecht gekomen dit zie ik namelijk nergens meer staan??? Groetjes Luko Waarom zou dit ook een import zijn ? Dat vraag je toch gewoon ? . Quote
Guest Vitara 2 Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Waarom zou dit ook een import zijn ? Dat vraag je toch gewoon ? . Maar staat toch ook op je kentekenpapieren (pasje) eerste toelating / inschrijving NL Quote
bigwade Posted June 20, 2016 Posted June 20, 2016 Heb kennelijk onder steen gelegen want zo'n kentekenbewijs kende ik nog niet. Quote
Recommended Posts