Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Bleutooth - Nieuwe Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een klein vraagje ivm de bleutooth verbinding bij de nieuwe Rio.

Men ouders hebben van deze week de grote zus Hyundai ix35 op de oprit staan.

Daarnet heb ik met mijn vader de gsm verbonden met de audioinstallatie.

Toen wouden wij de telefoonlijst van de gsm in de radio zetten maar das een hel geworden.

Je zou via een spraak iedere keer bepaalde handelingen moeten doen.

Echter staan die handelingen in het Engels in de handleiding terwijl ze in het Nederlands ingevoerd moet worden.

Een telefoonnummer invoeren via spraak was een echte hel.

De auto hoorde nummers die totaal niet zijn uitgesproken en dergelijke.

We hebben het al klaar gekregen dat er gewoon gebeld kan worden door het invoeren van een nummer op de gsm en aan de hand daarvan een gesprek te voeren.

Is dat bij de nieuwe Rio ook zo een hel?

Want anders ben ik zeer geneigd om mijne pioneer radio in de nieuwe Rio te laten zetten.

Graag wat meer info van nieuwe Rio gebruikers ivm de bleuttooth.

Bedankt

Geplaatst

nee in mijn rio werkt het perfect

maar ik heb geen stem gestuurde telefoon aanstuuring in de radio

maar het is gewoon ff je telefoon linken eenmalig je telefoon boek singroniseeren

en je kan door middel van een draaiknop op de radio bladeren door je telefoonlijst en meteen bellen

of door middel van van de telefoon knoppen op het stuur je laatst gekozen of gebelde nummer meteen terug bellen

Geplaatst

Voordeel van de iPhone is dat als je de knop ingedrukt houdt, je via je radio wel de spraakbesturing kan doen.

Je moet dan de middelste knop indrukken onderaan (menuknop) tot hij PIEP zegt.

Geplaatst

nee in mijn rio werkt het perfect

maar ik heb geen stem gestuurde telefoon aanstuuring in de radio

maar het is gewoon ff je telefoon linken eenmalig je telefoon boek singroniseeren

en je kan door middel van een draaiknop op de radio bladeren door je telefoonlijst en meteen bellen

of door middel van van de telefoon knoppen op het stuur je laatst gekozen of gebelde nummer meteen terug bellen

De telefoon linken ging vanzelf dat was het probleem niet.

Maar de rest wat volgde is een ramp geworden!

De stemcomputer (of hoe het ook noemde) hoorde cijfers die we niet zeide.

Was een echte hel eigenlijk.

Men pa gaat er woensdag mee naar de garage hij weet het zelf niet meer.

Geplaatst

De telefoon linken ging vanzelf dat was het probleem niet.

Maar de rest wat volgde is een ramp geworden!

De stemcomputer (of hoe het ook noemde) hoorde cijfers die we niet zeide.

Was een echte hel eigenlijk.

Men pa gaat er woensdag mee naar de garage hij weet het zelf niet meer.

dat doet je vader goed

als het een keer word voor gedaan en uitgelegd

dan is het meestal wat duidenlijker

waar ik werk zit dit systeem ook op de radio maar werkt perfect maar je moet wel weten hoe

anders is het een onding

en het kost ook een berg geld dus mag je wel een uitleg en een test verwachten

Geplaatst

dat doet je vader goed

als het een keer word voor gedaan en uitgelegd

dan is het meestal wat duidenlijker

waar ik werk zit dit systeem ook op de radio maar werkt perfect maar je moet wel weten hoe

anders is het een onding

en het kost ook een berg geld dus mag je wel een uitleg en een test verwachten

Daarnet nog is bezig geweest ik.

Ik krijg men nr er na veel moeite in (na 10x zeggen).

Als ik dan zeg : Bel Geert dan zegt de computer : Pardon?

Zeg ik dan : Bel Geert Mobiel (zoals hij opgeslagen is) zegt dat onding weer : Pardon?

Om zot te worden.

Geplaatst

Ik heb nu de vraag gesteld aan de dealer of het bij Kia ook zo een onding is.

Antwoorden ze positief plaats ik men Pioneer erin en heb ik een functie in de auto zitten die nooit zal gebruikt worden.

Geplaatst

Bij mij zeg ik het net even anders... eerst naam dan opdracht.. Geert bellen.. geprobeert ?

Yeps en die blijft zeggen : Pardon?

Na een tijdje beginde zelfs de indruk te krijgen dat ze er zelf me aan het lachen is ;).

En gelukkig staan de opdrachten die je aan mevrouw moeten geven in het Engels in de handleiding van de ix35 ipv in het Nederlands.

Zo stond er in de handleiding dat je phonebook moest zeggen.

Wij dat maar aan het zeggen en die altijd : pardon?

Op een gegeven moment hoe we er zijn opgekomen ??? krijgen we een soort van hulp en zegt ze daar voor de telefoonboek te gebruiken zeg je : Telefoonboek.

Echt handig...

Geplaatst

Zeg eens gewoon help, dan krijg je de spraakopties wat dat moment van toepassing is.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Das ook al gedaan ze. En die blijft weigeren en pardon zeggen ;).

Geplaatst

Misschien is de uitspraak niet goed? (zonder te oordelen zie ik dat je veel schrijffouten maakt) Vaak moet je bij spraakprogramma's deze kalibreren aan je eigen stem of iets dergelijks. Ik heb trouwens geen spraakgestuurde bluetooth in mijn Rio. :)

Geplaatst

Misschien is de uitspraak niet goed? (zonder te oordelen zie ik dat je veel schrijffouten maakt) Vaak moet je bij spraakprogramma's deze kalibreren aan je eigen stem of iets dergelijks. Ik heb trouwens geen spraakgestuurde bluetooth in mijn Rio. :)

Mijn spraak is anders nog wel heel goed want meestal is de nummer die ik uitspreek wel goed genoteerd door mevrouw!

Maar hem erna gebruiken is wat anders.

Dus mijn schrijffouten hebben hier niks me te maken!!!! (zat een SCHRIJFFOUT IN!!!!)

Maar merci voor de hulp kzal zoals altijd mijne plan trekken.

Geplaatst

Heel goed

maar ik denk dat je er ook goed aan doet om terug te gaan naar degene

die hem heeft ingebouwd voor het zelfde geld is de radio niet goed

of moet je toch eerst een magische woord zeggen

en ik weet uit ervaring dat als je er zelf niet uitkomt je heumeur er niet beter op word

en ook ik schrijf niet zo goed en zeker niet zonder fouten maar iets uitspreken lukt mij ook goed

dus trek je daar niet zo veel van aan ondanks dat dat niet leuk klinkt

Geplaatst

Zoals gezegd bedoelde ik er niets verkeerds mee, ik probeer met je mee te denken :) Ik heb in mijn werk ook te maken met spraakgestuurde software en ik heb wel gemerkt dat een goede kalibratie belangrijk is voor een foutloze werking van de software.

Ik zou je vader inderdaad hier even mee terug laten gaan om uit te sluiten dat de microfoon stoort of niet goed is aangesloten.

Succes ermee!

Geplaatst

Wat een antwoord van de garage!

Telefoons ermee krijgen geen probleem.

Maar zelf telefoons ermee doen lukt niet.

Vandaag heeft de dealer ook bevestigd dat het onding in Rio zit dus ik weet wat te doen.

Geplaatst

Is dat onding in die rio dan die je bij je navigatiepack krijgt?

Het is in ieder geval geen slecht plan je pioneer te monteren ;)

Heu ik heb de originele HU.

Niks navigatie.

Geplaatst

Volgens mij is dat ook niet het geval. Alleen wanneer het telefoontoestel dit kan kun je via de telefoon zijn spraakprogramma bellen (denk ik). Maar het probleem van slechte stemsoftware zou dan aan het toestel liggen en niet aan de hu van de Rio. Als je de standaard HU hebt heb je geen spraakbesturing.

Geplaatst

Enfin de pioneer wordt toch in de Rio gezet.

Zo een onding dat altijd : Pardon? zegt hoef ik niet ;).

punt is dat dat ding helemaal niets gaat zeggen.. ;)

welke pioneer gaat er in?

Gelijk goede speakers doen ? :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...