Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Voor de trekhaak die onder mijn Sportage wil zetten moet er een stroomdraad vanaf de accu naar achter worden aangebracht. Wie kan mij vertellen hoe dat moet?

Posted

ik kan je wel zeggen maar je kan het op 2 manieren doen

binnen door of onder langs

als je het binnen door doet moet je wel delen van je interieur er uit halen

en als je onder lanks gaat heb je een brug nodig om onder de autote komen

verder kan je op de plus pool van je wagen met een klein oogje een draad bij maken en niet vergeten er een zekering tussen te maken

i.v.m kortsluiting

en voor je geschakelde voeding is het iets moeilijker dat zal je met een relay moeten doen

• Like 1
Posted

Normaal gesproken kan je de kabelboom specifiek voor jou auto kopen. Meestal wordt deze aangesloten via de achterlichten. Daar zit namelijk altijd een plus.

Kijk eens op bv www.winparts.nl voor een kabelboom voor dit type.

Posted

Normaal gesproken kan je de kabelboom specifiek voor jou auto kopen. Meestal wordt deze aangesloten via de achterlichten. Daar zit namelijk altijd een plus.

Kijk eens op bv www.winparts.nl voor een kabelboom voor dit type.

Ik denk niet dat daar altijd een plus aanwezig is. De plus moet je echt van voren halen. Net als eventueel een geschakelde voeding.

De kabelboom voor de Rio heeft 2 verschillende pluskabels die beide rechtstreeks op de accu worden aangesloten. Een (dikke) voor de plus in je stekkerdoos voor je aanhanger en een voor de voeding van een computerkastje dat o.a.de uitschakeling van je mistachterlicht op je auto regelt.

• Like 1
Posted

Ik denk niet dat daar altijd een plus aanwezig is. De plus moet je echt van voren halen. Net als eventueel een geschakelde voeding.

De kabelboom voor de Rio heeft 2 verschillende pluskabels die beide rechtstreeks op de accu worden aangesloten. Een (dikke) voor de plus in je stekkerdoos voor je aanhanger en een voor de voeding van een computerkastje dat o.a.de uitschakeling van je mistachterlicht op je auto regelt.

ik heb een auto specifieke kabelboom voor de sportage en daar zitten twee draden bij inclusief zekeringen die naar de accu moeten. Ik dacht misschien is er een truc met een trekveer of zo.

Posted

ik heb een auto specifieke kabelboom voor de sportage en daar zitten twee draden bij inclusief zekeringen die naar de accu moeten. Ik dacht misschien is er een truc met een trekveer of zo.

In ieder geval bedankt voor de tips.

Posted

Ik heb het gedaan Hij zit er onder. Het is even lastig met het draadje naar voren, maar het is goed te doen. de panelen gaan er vrij gemakkelijk uit en de doorvoer is ook niet moeilijk van de motor naar binnen even een gaatje prikken naast de kabelboom en later even afdichten bet een stukje tape..