Jump to content
Onderdelenshop24.com

Gekocht: Kia Rio 2012 1.1 diesel superpack

Recommended Posts

Posted

Beste allen,

Een week geleden heb ik een Kia Rio 2012 1.1 diesel superpack (kleur Wendy Brown) gekocht.

Ik heb zowat alle rijtesten en al de belangrijke topics omtrent autoantenne, automatische ontwaseming, het verbruik, ISG, audio installatie doorgelezen.

Maar niks haalt het natuurlijk bij de ervaringen van de dagelijkse Kia Rio rijder :wink:

De auto krijg ik over 2 weken geleverd, ik wil graag goed voorbereid de eerste kilometers afleggen.

Even wat over mezelf,

ik ben 36 jaar, woonachtig in Rotterdam. Vanaf 2013 ga ik werken vlakbij Schiphol.

Ik heb hiervoor altijd een benzine auto gereden, een Mitsubishi Galant, Toyota Starlet en een Alfa Romeo 147 (huidige auto).

Ook heb ik altijd een tweedehands auto gereden, de Rio wordt mijn eerste compleet nieuwe auto. Ik ben vooral een rustige rijder, ik rij bijna altijd 80 (waar het moet) of 100, tenzij ik moet inhalen.

Jullie ervaringen (ook al heb ik inmiddels meerdere gelezen op Kiaclub) en tips zijn meer dan welkom.

Posted

Ik heb precies dezelfde auto (wel met ander kenteken natuurlijk :wink: ), de eerste 1000km zitten er nu op, en ik moet zeggen dat hij fantastisch bevalt. Ik heb verder nog geen problemen met de ontwaseming oid dergelijks kunnen ontdekken (schijn in ieder geval nieuwe software voor te komen).

De radio is geen top installatie, maar ik ben een radio 1 luisteraar, en vind het verder prima, wanneer je veel muziek luistert zou ik er wat aan veranderen, maar voor nu niet.

Ik rij veel op de snelweg (120 a 130km per uur) en kom tot nu toe op een gemiddeld verbuik van 5.4ltr /100km (15 inch banden), dat valt me niet tegen, maar het had wat zuiniger moeten zijn.

Succes,

Jeroen

Posted

Veel plezier en veilige kilometers, ik krijg komende week mijn Wendy Brown rio wel benzine. Ben ook erg benieuwd.

Posted

@Jeroen,Bedankt voor je reactie.Ik vind jouw Rio behoorlijk zuinig en je rijdt toch behoorlijk door. Ik rij met de Alfa nu 1 op 10 en houd het bij de 100.Ik rip heel veel cd's naar MP3 met de bedoeling een leuke jukebox te hebben in de auto. Muziek luisteren in de auto is absoluut heel belangrijk voor mij.De audio installatie van de Rio is een grote vraagteken voor mij, maar wat ik zo lees moet ik er niet teveel van verwachten. Ik ben benieuwd en laat het jullie weten.

Posted

Ik heb ook een 1.1 crdi, maar dan een comfort pack. Mijn verbruik zit op 1 liter op 20-21 kilometer. Ik kan mij voorstellen dat bij vaak 80-100 kilometer per uur rijden, verbruikscijfers van 1 op 25 mogelijk zijn. Inmiddels ben ik al op wintersport geweest met de Rio. Ook bij stevige hellingpercentages en volle bepakking (vier man en bagage) geen enkel probleem. Cruisen met 130 kilometer per uur is comfortabel en relatief stil. Wegligging en besturing geven veel vertrouwen. Natuurlijk is het geen snelheidsmonster, maar overal kun je prima meekomen met het verkeer. De radio is niet om naar huis te schrijven, met name de speakers zijn waardeloos. Vervangen van de speakers geeft veel verbetering, maar de radio blijft vervormd, eentonig, dof geluid naar de achterste speakers geven. Dit ligt aan de radio die het idee wil geven dat dit bas genereert. Eigenlijk vind ik de radio het enige zwakke punt van de Rio. Veel plezier met je aankoop!

Posted

mee eens, het geluid is niet super.

De benzine variant die ik heb valt erg tegen met verbuik, ik zit op 1/14 ik rij wel door.. maar dan nog is het hoog.

Ik stoor me er al niet meer aan want ik kocht de auto niet om zuinig te rijden maar omdat hij er gewoon vet uit ziet!

Misschien binnenkort laten chippen en dan zal het verbruik ook beter zijn.

veel plezier met je auto!