KiaSport Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 Beste mede Sportage rijders, Enkele weken geleden heb ik helaas noodgedwongen mijn voorruit moeten laten vervangen, omdat de originele ruit gescheurd was door een klein "PIEP" steentje dat net onder de ruitenwisser de ruit wist te breken. Na het vervangen van de ruit lijkt het echter dat het windgeruis op de voorruit behoorlijk is toegenomen, vooral bij snelheden boven de 100 km/h. Ben al teruggeweest naar het herstel bedrijf en daar heeft men de ruitenwissers ietsje lager afgesteld. Verder niets vreemds gevonden. Helaas is het euvel hiermee niet verholpen. Ik heb me laten vertellen dat de vervang ruit iets afwijkt van de originele, omdat het KIA logo er niet op staat. Verder zou het een identieke ruit moeten zijn (komt van dezelfde fabrikant, nl. Saint Gobain). Misschien valt het windgeruis me nu meer op juist omdat de ruit is vervangen, maar ik kan me niet herinneren dat het geruis bij de originele ruit zo aanwezig was. Wat is jullie ervaring hiermee? Is het windgeruis bij de originele ruit inderdaad goed te horen boven 100 km/h? (als dit zo is dan moet ik er maar mee leren leven ) Quote
kialoog Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 Heb de originele ruit nog maar het windgeruis is duidelijk aanwezig,het begint bij zo'n 80 km per uur (en idd lijkt te komen van ongeveer de onderkant voorruit) de spiegels, dakrails ofzo zijn het niet. grtz Quote
Kofferbak Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 Windgeruis, vind ik zelf ook niet fijn, het rare is dat het er niet altijd is. Heb er in de meeste omstandigheden geen last van, maar het lijkt erop dat als de wind uit een bepaalde hoek komt, je het dan als meer storend ervaart. Kan er zelf nog niet echt grip op krijgen, ik bedoel dan de windrichting en windkracht, want als er geen wind is, heb ik geen last van windgeruis, ook niet bij 80 , 100 of 120km/pu. Jammer dat ik niet meer kan bijdragen, maar zou zelf ook graag van het windgeruis verlost zijn als er wel wat wind is. Quote
Azzaro Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 Kijk eens goed of de afdichtrubber (vooral die waar de ruit aan het dak grenst) mooi vast zit en diep genoeg zit en/of er geen spleten tussen zitten waaronder de wind kan (spelen), indien je niks abnormaals ziet zou ik even met een lans een waterproef doen; je laat gewoon een losse tuinslang op vol debiet stromen en je laat de straal rijkelijk stromen terwijl je overal de kanten van je ruit volgt, dit om vast te stellen of er geen tekort aan silicone aangebracht geweest is op een bepaalde plaats m.a.w. er mag nergens gedruppel of waterstraaltje te zien zijn aan de binnenkant... Maar ik tip meer op het eerste geval... Quote
chrichri Posted May 7, 2012 Posted May 7, 2012 Als ik al enig geruis waarneem komt dit meestal van de zijruiten.Wat wel opvalt is dat het de éne keer meer(of minder) is dan de andere keer.Het is dan ook wel als ik de ruit ervoor naar beneden heb gedaan.Zoals Azzaro al aangeeft heeft het misschien te maken met de afdichtingsrubbers(aangezien het niet altijd is). De radio harder zetten helpt ook :D . Quote
Banneman Posted May 8, 2012 Posted May 8, 2012 Ik heb sinds twee maanden de 1.6. gdi. Daarvoor de 2.0 sp3 benz. handgeschakeld. Het windgeruis is in de 1.6 veel opvallender dan bij de 2.0. Dat was het eerste wat me opviel. Na een week in de 1.6 al een ster in de ruit en ruit vervangen. Ik ervaar met de nieuwe ruit zeker niet meer windgeruis. Quote
Kofferbak Posted May 11, 2012 Posted May 11, 2012 Het windgeruis is in de 1.6 veel opvallender dan bij de 2.0. Dat was het eerste wat me opviel. Wat is de 1.6 GDi toch stil he Quote
Recommended Posts