Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Omdat ik mij toch blijf storen aan de kwaliteit van de standaard radio en mijn reeds zelf vervangen luidsprekers (infinity voor en achter) meer recht wil doen, ben ik op zoek naar een nieuwe dubbeldin autoradio.

Er hoeft geen navigatiesysteem op te zitten (minder diefstalgevoelig en ik heb deze al).

Ik heb al mooie betaalbare autoradio's gezien van clarion en alpine. Op ebay kost een inbouwpaneel 79 euro. Mijn vraag is met name: hoe zorg ik er voor dat de stuurbediening voor de radio functioneel blijft. Van pioneer heb ik zo'n kabel gezien, maar ik denk dat deze alleen voor pioneer autoradio's aansluitbaar is. Iemand al ervaring met inbouw van een andere autoradio? (behalve dat "dure" pioneer radio-navigatiesysteem).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groeten

Gerwin

Geplaatst

Ik heb daar ook interesse in maar ik wil graag weten wat je luidspreker upgrade heeft gedaan met de kwaliteit ??? is het al om aan te horen of is het nogsteeds om te janken.. maw, kan de gemiddelde nederlander het oplossen met enkel de luidsprekers te vervangen ?

wel ervaring met inbouwen van een andere radio maar niet met behoud van stuurbediening helaas...

Geplaatst

Ik heb daar ook interesse in maar ik wil graag weten wat je luidspreker upgrade heeft gedaan met de kwaliteit ??? is het al om aan te horen of is het nogsteeds om te janken.. maw, kan de gemiddelde nederlander het oplossen met enkel de luidsprekers te vervangen ?

wel ervaring met inbouwen van een andere radio maar niet met behoud van stuurbediening helaas...

De gemiddelde Nederlander kan naar mijn idee zeker leven met alleen nieuwe luidsprekers. Ik zou dan zelfs alleen de voorspeakers vervangen, aangezien de standaardradio vervormd geluid en bar weinig volume naar de achterspeakers stuurt.

Veel profijt heb je dan niet van nieuwe achterspeakers.

Ik zou wel gaan voor een losse tweeter die je ter hoogte van de handgreep en het ventilatierooster plaatst. Hiervoor moet je wel een gaatje in de deur maken. Als je het netjes doet, lijkt het gewoon origineel zo te horen. De tweeters van de infinity luidsprekers(bij Pim Tensen online besteld). passen prima bij de portieren en zien er niet "sjonnieachtig uit". Resultaat is dat het mooi hoog geeft. Met de instellingen van de radio moet je vervolgens wat gaan "spelen". CD's vind ik dan goed klinken.

De radio (ook de ontvangst) blijft echter waardeloos voor een kritisch oor. Dat verander je niet met nieuwe speakers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...