phoenix2149 Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Beste forum leden, Ben aan het onderzoeken geslagen om een 2-DIN vervanging (mag ook 1-DIN) voor de ingebouwde radio. De nieuwe moet aan 2 punten voldoen: Navigatie stuurbediening moet aan te sluiten zijn Bij voorkeur zou ik er een willen op basis van android. Zelf dacht ik aan iets als dit, KLIK Dank voor jullie input. Quote
phoenix2149 Posted February 7, 2012 Author Posted February 7, 2012 Vond ook nog deze, de AVH-3300BT van Pioneer. Hij heeft dan wel geen android, maar kan wel overweg met stuurbediening. Oh ja budget is rond de €300,= Quote
Black Shadow Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Hoi Phoenix, Ik kwam gisteren toevallig dit beestje (http://www.carkitstunter.nl/contents/nl/p46420_Parrot_Asteroid_Autoradio_met_bluetooth_carkit.html?gclid=CLXFjtuMjK4CFVAhtAodjyek4A) tegen. Is 1 Din en een kleiner scherm maar wel met apps. Ik ben zelf ook op zoek dus mocht ik nog iets interessants tegenkomen dan post ik het nog. Quote
pica3deur Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Appradio2 van Pioneer komt uit in het voorjaar, deze ondersteunt ook android terwijl de huidige versie alleen met de Iphone4 werkt. Quote
Tzeunis Posted February 7, 2012 Posted February 7, 2012 Ik heb nu in mijn accord ook zo'n yokotoko ding met aller erop en ben er dik tevreden over. Alles werkt via stuurbediening, behalve de bluetooth niet... maar dat heb ik voor lief genomen. Radiootje is ook alweer 3 jaar oud... Zie plaatje... Ik heb nu echter een mooi klein android ding gehaald (Samsung Galaxy Wifi 5.0 met GPS erin). Hierop gaat dan Navigon of Sygic op andoid EN ik kan via de bluetooth mooi mijn OBD dingen zien erop via de OBD bluetooth stekker. Quote
richardthai Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Beste Phoenix2149, In oktober heb ik mijn kia picanto 3-deurs 1.2 cvvt besteld,en heb ik met de dealer af gesproken dat ik een 2-din radio met nav erin wil hebben. Zodoende ben ik al sinds oktober er mee bezig, en heb ik heel wat inbouw dealers gebeld, omdat ik de kenwood dnx-9280bt in mijn kia picanto wil hebben, wat heb je dus nodig, een nieuwe dashboard frame waar een 2-din radio in kan, en een stuur interface kabel voor je stuur bediening, deze informatie heb ik van Ron de Vries de inbouw dealer in Alkmaar.zodoende alles besteld, maar het probleem zit nu in het dashboard frame,kia dealer belde mij dat het bedrijf op de schop is gegaan en dat ze nu een ander bedrijf hebben gevonden,maar dat kan nog 3 tot 4 weken duren voor dat ze een dashboard frame kunnen krijgen. 11 feb, kan ik mij kia picanto ophalen en mij kenwood wordt later door hun ingebouwd vertelde de kia dealer. groetjes richard Quote
handyman Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 Beste Phoenix2149, In oktober heb ik mijn kia picanto 3-deurs 1.2 cvvt besteld,en heb ik met de dealer af gesproken dat ik een 2-din radio met nav erin wil hebben. Zodoende ben ik al sinds oktober er mee bezig, en heb ik heel wat inbouw dealers gebeld, omdat ik de kenwood dnx-9280bt in mijn kia picanto wil hebben, wat heb je dus nodig, een nieuwe dashboard frame waar een 2-din radio in kan, en een stuur interface kabel voor je stuur bediening, deze informatie heb ik van Ron de Vries de inbouw dealer in Alkmaar.zodoende alles besteld, maar het probleem zit nu in het dashboard frame,kia dealer belde mij dat het bedrijf op de schop is gegaan en dat ze nu een ander bedrijf hebben gevonden,maar dat kan nog 3 tot 4 weken duren voor dat ze een dashboard frame kunnen krijgen. 11 feb, kan ik mij kia picanto ophalen en mij kenwood wordt later door hun ingebouwd vertelde de kia dealer. groetjes richard Ik heb zo'n frame op ebay zien staan, zal vannavond even kijken of ik het linkje nog kan vinden Quote
phoenix2149 Posted February 9, 2012 Author Posted February 9, 2012 Staat hier een link. Niet naar eBay, maar toch. Deze is wel zonder startknop. EDIT: Op eBay, KLIK @Richard De kenwood dnx-9280bt is voor mij een beetje te duur. Maar dank voor het aanbevelen van deze winkel, misschien hebben zij voor mij wat meer info voor iets rond mijn prijscaterogie. Groet, Richard Altijd leuk naamgenoten. Quote
richardthai Posted February 9, 2012 Posted February 9, 2012 beste phoenix2149, Pioneer kit AVIC-F320BT incl. montage materiaal Deze kit bestaat uit een AVIC Pioneer systeem een dubbeldin inbouwpaneel en een audiokabel. Deze Avic systemen zijn voorzien van een Krachtige en precieze navigatie met de kaart van heel Europa vooraf geïnstalleerd. dit kan de kia dealer dus regelen. vind terug op de kia site als extra optie. groetjes, richard Quote
phoenix2149 Posted February 9, 2012 Author Posted February 9, 2012 Ja weet ik, maar deze is behoorlijk aan de prijs als je het via de dealer regelt. €531 (incl vezending) + ~€70 voor frontje vs. €879 Ok, je hoeft je dan niet druk te maken over aansluiten stuurbediening, maar vind het nogal een verschil. Quote
robdenh Posted February 11, 2012 Posted February 11, 2012 Het losse inbouwframe is ook beschikbaar via pioneer. het is gewoon een accessoire van henzelf. is dus te koop via een autoshop, dealer oid. onderdeelnummer van Pioneer CA-HM-KIA.005 gr Rob. Quote
phoenix2149 Posted February 14, 2012 Author Posted February 14, 2012 Auto vandaag gehaald. Echt top ongelofelijk veel beter dan de Aygo.... vond het geluid na beter instellen eigenlijk wel ok. Het kan altijd beter natuurlijk. Na koppelen telefoon en wat spelen blijkt muziek op de telefoon gewoon via BT af te spelen. ook de commando's van SYGIC werden doorgegeven. Je moet je ingang op Phone zetten en dan werkt het. Alleen zie je niet wat er af speelt en werkt waarschijnlijk niet ivm FM. Quote
Recommended Posts