Henk.W Posted December 18, 2007 Posted December 18, 2007 Beste Cee'd bezitters, Mijn garage belde mij gisteravond op of ik van de week wil langs komen. Het probleem is dat er radio's inzitten van een bepaalde serie of type wat er voor kan zorgen dat de accu geleidelijk leeg loopt, zodat er niet meer gestart kan worden. Het euvel lijkt dan dan de accu het begeven heeft, wat dus ook kan met een accu in korte tijd, maar het is nu ook gebleken dat het van de radiounit afkomt. De garage kan de radio mat code's uitlezen als hij hierna van de bepaalde serie of type wordt hij vernieuwd. Het blijkt dat er al Cee'd rijders zijn waar al accu's zijn vernieuwd, maar dat eigenlijk waarschijnlijk de radio vernieuwd had moeten worden. Ook bij stilstand van de auto blijft er toch een aardige stroom te blijven lopen door de radio. Ik ga er morgen heen en dan horen jullie wel meer van mij. Quote
Henk.W Posted December 19, 2007 Author Posted December 19, 2007 Ik ben net terug van de garage, en inderdaad de radio unit moet vervangen worden er blijft een te grote stroom lopen ook al is de contactsleutel uit het contactslot dus een extra belasting is voor de accu. De test duurt ongveer 15 min. Het kan ook nog door de cd speler komen hier zijn ook veel defecten mee. Quote
Henk.W Posted January 16, 2008 Author Posted January 16, 2008 De garage heeft er een nieuwe radiounit ingezet en het is verholpen. Ik heb nog eens gevraagd wat het euvel nu eigenlijk was. Het blijkt als de radio aanstaat en je doet vervolgens de sleutel van en uit het contaktslot blijft er een stroom lopen over de radio. Vandaar dat Siemens opdracht heeft gegeven om de radio's te vervangen van de eerste series Ceeds. Als je een paar weken dan niet rijd in deze situatie kan het gebeuren dat je accu echt leeg is. Quote
GekkeGerrit Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn deze radio's niet van Siemens maar van Autonet....wat dan weer een product van Hyundai is?? Quote
Kia Fan Posted February 4, 2008 Posted February 4, 2008 Dat heb je dan inderdaad mis...... In de cee'd zit een radio gemonteerd welke door siemens geproduceerd is. De autonet radio waar jij het over hebt worden in Nederland gebruikt als achteraf montage in de Carens en Picanto. Quote
Recommended Posts