Jump to content

Verschil oude picanto ex en sport model

Recommended Posts

Guest Steven Oosterhoff
Posted

Ik zou graag een Kia Picanto willen kopen. Mijn oog is gevallen op 2 modellen. Het oude model Picanto EX en/of het oude Sportmodel. Nu heb ik 2 verschillende Kia dealers gesproken.

Verschillende medewerkers van 1 Kia garage zeggen dat de oude EX niet te verkrijgen is met een 1.1 motor. Dit lijkt me zeer sterk aangezien via de verschillende sites (Kia site, marktplaats, autotrader, autotrack, speurders) een EX model met een 1.1 motor wordt aangeboden.

Tevens ben ik benieuwd wat nu de precieze verschillen zijn tussen een oude EX en een oude Sportmodel. Ik kom alleen aan de achterspoiler en Lichtmetalen velgen.

Heeft iemand toevallig een PDF bestand van de oude picanto folder ?

Alvast bedankt

Steven

Posted

Allereerst wordt de 1.1 motor alleen geleverd met een automatische bak.

Tussen de oude EX en Sportmodel was de lederen stuur, lederen pook, zij-airbags, achterspoiler en side-skirts.

Verders waren de beide modellen identiek.

En toen ik die van ons kocht................een prijsverschil van 1200 euro.

Ik kan wel de oude Picantofolder inscannen en doormailen als je dat wilt, is wel een uitgave van 2004 :roll::oops::wink:

In de ons omringende landen wordt de 1.1 motor wel geleverd, een beter koppel, en net even sterker.

Maar voor het normale Nederlandse verkeer, ruim voldoende met de 1.0 motor, of als je net als mij wilt doen, ca 250 kg extra inbouwen met apparatuur, en dan ga je tekort komen :oops:

Ik hoor het wel

Philip

Guest Steven Oosterhoff
Posted

Hallo Philips,

Die 1.1 motor. Geld dat ook voor een handgeschakeld sportmodel of alleen de EX ?

Zover ik van een Kia dealer in Limburg begreep zijn er wel degelijk 1.1 EX modellen gemaakt voor een korte periode in 2004 (en volgens mij zei hij nog een korte periode in 2006 maar dat weet ik niet zeker). Bijgevoegd heb ik nog wat voorbeelden van Kia dealers zelfs.

http://www.kia.nl/occasions/occasion.aspx?index=30&kenteken=56PJXR

http://www.kia.nl/occasions/occasion.aspx?index=38&kenteken=66PGKD

http://www.kia.nl/occasions/occasion.aspx?index=43&kenteken=70PDZJ

http://www.kia.nl/occasions/occasion.aspx?index=53&kenteken=84PDFF

Dan heb ik het niet eens over de 1.1 handgeschakelde EX modellen die te koop aan worden geboden op autotrack, autotrader, marktplaats en speurders. Vreemd

Graag ontvang ik trouwens de folder van je. Alvast bedankt

Posted

Hey Steven,

Wat betreft de 1.1 motor, dat klopt.

De allereerst reeks van de Picanto's die gevoerd werden hadden de 1.1 motor, maar ivm bepaalde wetgeveing is de 1.0 ontwikkeld.

Zo gaat het momenteel ook met de Nieuwe Picanto :?:shock:

Ik zal voor je de accesoires folder voor je inscannen (2004) en doormailen.

Ik hoop vandaag nog, anders toch zeker morgen.

Groeten

Philip

• 4 weeks later...
Guest Steven Oosterhoff
Posted

Onlangs heb ik een 1.0 EX Sport gekocht.

Ik heb echter enkele vragen/problemen

Het geluid vind ik niet om over naar huis te schrijven. Zover mij bekend is deze auto van de dealer geweest en zitten er maar 2 standaard boxen in. Deze wil ik in de toekomst verwijderen en vervangen. Hoeveel boxen kan je totaal plaatsen (4 stuks of ook 6 stuks ?) en welke wattages raden jullie aan ?

Links van de pedalen kan ik mijn linkervoet plaatsen echter is dit op de bekleding van mijn auto. Hoort hier normaliter geen plastic kap over of is hier een zijmat voor te verkrijgen ?

Bij het starten van de auto blijft het lampje van van de temperatuur van de motor enige tijd aan of gewoon aan. Kan dit kloppen ?

Posted
Onlangs heb ik een 1.0 EX Sport gekocht.

Ik heb echter enkele vragen/problemen

Het geluid vind ik niet om over naar huis te schrijven. Zover mij bekend is deze auto van de dealer geweest en zitten er maar 2 standaard boxen in. Deze wil ik in de toekomst verwijderen en vervangen. Hoeveel boxen kan je totaal plaatsen (4 stuks of ook 6 stuks ?) en welke wattages raden jullie aan ?

Links van de pedalen kan ik mijn linkervoet plaatsen echter is dit op de bekleding van mijn auto. Hoort hier normaliter geen plastic kap over of is hier een zijmat voor te verkrijgen ?

Bij het starten van de auto blijft het lampje van van de temperatuur van de motor enige tijd aan of gewoon aan. Kan dit kloppen ?

Proficiat met je aankoop!!

Over het geluid:in een EX sport zitten in elke deur speakers.

Misschien zelfs in de voorportieren een 2 wegsysteem, met losse tweeters, dit afhankelijk van het bouwjaar.

Wattage kan je zelf bepalen van de speakers, hetgeen wat de radio uitstuurt plus 25%, dan zit je goed met de wattage van de speakers.

Of...............als je met versterers aan de gand gaat, nog even beter informeren :wink:

In de voorportieren past met een kleine aanpassing 16 cm, standaard zit er 13 cm in.

De voetsteun links van de pedalen daar kan je verschillende dingen mee.

Zelf heb ik van een alu traptrede een plaatje gemaakt en met dubbelzijdig plakband gemonteerd. prijs ca 5 euro

Of je gaat een voetsteun halen bij een autoshop, prijs ca 25-40 euro.

Over het blauwe lampje op het dashbord, dit gaat pas uit als de motor op temperatuur is, in de winter duurt dit langer voordat het uit is dan in de zomer.

Hopelijk de antwoorden die je nodig hebt.

Philip

Guest Steven Oosterhoff
Posted

Proficiat met je aankoop!!

Over het geluid:in een EX sport zitten in elke deur speakers.

Misschien zelfs in de voorportieren een 2 wegsysteem, met losse tweeters, dit afhankelijk van het bouwjaar.

Wattage kan je zelf bepalen van de speakers, hetgeen wat de radio uitstuurt plus 25%, dan zit je goed met de wattage van de speakers.

Of...............als je met versterers aan de gand gaat, nog even beter informeren :wink:

In de voorportieren past met een kleine aanpassing 16 cm, standaard zit er 13 cm in.

Bedankt voor je reactie.

Het betreft een EX Sport uit maart 2005. Begrijp ik het goed dat er 4 speukers in zitten, 2 voor en 2 achter ?

Weet jij toevallig ook de wattages hiervan ?

De autoradio die ik heb is een Sony MEX-BT 2500.

Versterker: Luidsprekeruitgangen 4-8 ohm

Maximaal uitgangsvermogen 52 x 4 (bij 4 ohm)

Posted

Ik rijd zelf een EX, en daar zitten voor en achter speakers in de deuren.

De kwaliteit is 3x niks, wattage is beperkt.

Het beste is een leuke set te plaatsen van een bekend merk.

Sony, Pioneer, of iets beter Hertz, zijn leuke en betaalbare modellen.

Ik zou gaan voor de voorportieren voor 16 cm, met een max van 120 watt=ongeveer 50 wrms.

Achter lekker 13 cm monteren en de dan klinkt het een stuk beter.

Geen hoedenplank speakers monteren, dat vind de hoedenplank niet fijn, en als je een keer iets groots in de auto wilt doen, zit je met die stomme draden in de weg.

Maar toch een vraag: heb je origineel Nederlandse EX of een import??

Voor speakers en verdere info:

www.rondevries.nl

www.pimtensen.nl

Groeten

Philip

Guest Steven Oosterhoff
Posted

Maar toch een vraag: heb je origineel Nederlandse EX of een import??

Origineel aangezien er geen 1 op mijn kenteken staat.

Posted

Die 1 staat alleen wanneer er een vervangend kenteken is uitgegeven.

Kijk even op kenteken bewijs wanneer de afgifte is van deel 1

Dan kan je zien of het een Ned of import auto is.

Een keer wat foto's plaatsen van de auto, zijn wij gek op :wink:

Groeten

Philip

• 2 years later...
Posted

Misschien handig om een nieuwe topic te openen maar heb via de zoekfunctie nog mijn oude topic gevonden.

Ik wil voor mijn Kia Picanto uit 2005 nieuwe winterbanden/velgen kopen. Kan ik 175/65R14 onder mijn Picanto plaatsten ?

Iemand toevallig nog een link van een winkel voor de voetsteun links van de pedalen ?

Is trouwens een Nederlandse auto en ik zal volgende keer trachten iets sneller reactie te geven :-P