Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey,

Heeft er soms nog iemand het volgend probleem bij vertrekken met koude motor?

Bij het traag aanzetten met wagen na een nachtje te rusten, gaat de motor schudden - daveren-trillen.

Komt duidelijk ergens van koppeling of koppelingspomp.

Na enkele malen te hebben aangezet is het probleem weg.

Opzich niet zo erg maar wil wel ergste voorkomen.

groeten.

Posted

Ik heb een 1.7 CRDI en als ik te weinig gas geef en traag ontkoppel heb ik altijd wel een beetje het fenomeen dat de koppeling wat schokkerig durft zijn.... Iets meer toeren en de pedaal wat vlotter laten komen en het probleem is weg. Maak me er geen zorgen in, is wat eigen aan het concept lichtere motor in grote kas denk ik, en moest het verslechteren, heb 7 jaar garantie dus... Maar bij jou is het wel eigenaardig dat het enkel is als ie koud staat en dat het dan verdwijnt, met welke motorisatie zit je en is er motortuning aan te pas gekomen?

Posted

Als het echt storend is zou je best een afspraak maken met je dealer en hem de avond ervoor achterlaten zodat zij hem de volgende morgen kunnen koud uitproberen, als het een probleem is dat je vroeger niet had dan zal er wel iets mis zijn met de koppeling of het dubbel massa vliegwiel...