Jump to content

Hallo + gerammel in kofferbak

slim673

Recommended Posts

Hallo, goedendag iedereen en leuk dat je mijn post leest.

Ik ben al een week of zes lid van dit forum, veel gelezen en niks gepost omdat ik niks zinnigs te melden had en nog een Picanto had.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn Picanto, een zwarte 1.2 met comfort en plus pack. Doordat ik hier las dat er andere velgen geleverd werden op het plus pack heb ik gelukkig nog de vorige erop kunnen laten zetten.

De auto bevalt goed, heb nu 400 km gereden met gemiddeld verbruik 5,3 ltr/100 km. Vind ik best netjes. Audiosysteem was duidelijk de sluitpost op de begroting maar de dealer levert nu een subwoofer voor onder de stoel. Die ga er ik waarschijnlijk wel in laten zetten.

Maar goed, er zit een (behoorlijke) rammel in mijn kofferbak. Ik heb de hoedenplank al verwijderd, de bestekbak is eruit maar het blijft rammelen/kraken. Ik heb dit forum doorgelezen maar kon er niets over vinden. Heeft iemand hier een verhelderend idee dat de moeite waard is?

Ik ben benieuwd, en alvast bedankt natuurlijk.

Op het gerammel kan ik geen antwoord geven..

Maar wel ben ik geïnteresseerd in de subwoofer waar je over verteld.

Hoeveel moet dit kosten?

Ik vind namelijk dat vooral de bass ontbreekt. En een hele nieuwe audio-installatie laten inbouwen vind ik een beetje te gek worden..

Zie je reactie graag tegemoet

Op het gerammel kan ik geen antwoord geven..

Maar wel ben ik geïnteresseerd in de subwoofer waar je over verteld.

Hoeveel moet dit kosten?

Ik vind namelijk dat vooral de bass ontbreekt. En een hele nieuwe audio-installatie laten inbouwen vind ik een beetje te gek worden..

Zie je reactie graag tegemoet

Het is een 150 watt woofer van Pioneer, staat nu ook als accessoire op de kia site. € 309,- incl. montage.

Hallo, goedendag iedereen en leuk dat je mijn post leest.

Ik ben al een week of zes lid van dit forum, veel gelezen en niks gepost omdat ik niks zinnigs te melden had en nog een Picanto had.

Sinds afgelopen zaterdag heb ik mijn Picanto, een zwarte 1.2 met comfort en plus pack. Doordat ik hier las dat er andere velgen geleverd werden op het plus pack heb ik gelukkig nog de vorige erop kunnen laten zetten.

De auto bevalt goed, heb nu 400 km gereden met gemiddeld verbruik 5,3 ltr/100 km. Vind ik best netjes. Audiosysteem was duidelijk de sluitpost op de begroting maar de dealer levert nu een subwoofer voor onder de stoel. Die ga er ik waarschijnlijk wel in laten zetten.

Maar goed, er zit een (behoorlijke) rammel in mijn kofferbak. Ik heb de hoedenplank al verwijderd, de bestekbak is eruit maar het blijft rammelen/kraken. Ik heb dit forum doorgelezen maar kon er niets over vinden. Heeft iemand hier een verhelderend idee dat de moeite waard is?

Ik ben benieuwd, en alvast bedankt natuurlijk.

hallo ,

dit verhaal komt me bekend voor. Ik heb een picanto van februari 2012.

had de eerste 300 km prettig gereden ( nu nog hoor! ) maar toen begon de auto te rammelen, en kwam het geluid vanuit de kofferbak.

bij mij was het rammeltje trouwens in het begin alleen te horen op hobbelige wegen , maar kwam steeds vaker voor ook op wegen waar geen hobbeltje te bekennen was.

zelf al eens alle spullen uit de kofferbak gehaald , en geluisterd waar het geluid dan nog vandaan kon komen , maar kon het niet ontdekken.

( bij koude en vochtige dagen was het nog beter te horen)

dus ermee naar de garage geweest, daar hebben ze een stukje met mij mee gereden , zodat ik kon aangeven welk geluid ik nu bedoelde.

de monteur zei dat hij wel wist wat het was , dus de auto de werkplaats ingereden en 10 minuten later kon ik vertrekken , ze gaven aan dat het aan het 'touwtje' lag waar de hoedenplank mee vast zat.

dus ik rij weg bij de garage , en tot mijn verbazing hoor ik de auto nog steeds rammelen , dus weer omgedraaid en de auto mocht de werkplaats weer in.

toen hebben ze het slot van de achterklep in een flinke laag wax gezet , en de rubbers van de achterklep ook.

dit moest ik proberen , maar als het rammeltje terug kwam ( ook al zat de wax er nog op , of was die inmiddels 'uitgesmeerd' doordat je de achterklep gebruikt) , moest ik mij weer melden.

heb sindsdien het rammeltje niet meer gehoord, dus voor mij was het een oplossing.

omdat ik zelf niet veel van auto's weet geloof ik in die wax maar was er in het begin ook niet gelijk van overtuigd dat dit zou gaan werken, tegendeel is bewezen.

groetjes Anke

ps. veel plezier nog met je picanto, velige kilometers!!

Bedankt voor je reply Anke.

Ik ben net toch maar even naar de dealer geweest. Een monteur is er een uurtje mee bezig geweest, en hoewel het minder is, is het niet weg. Ze willen hem volgende week even een paar uur hebben en dan gaan ze er uitgebreid naar kijken. Ben benieuwd, en tot zover ook wel tevreden met de service.