-
Aantal Items
70 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
1
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Tinusplots
-
Ben even naar buitengegaan en met de lampen gespeeld van de Venga en ik zie dat Azurro gelijk heeft. Zie voor dimlicht en groot licht elk een aparte lamp zitten. (naast uiteraard apart stadslichtlampje) @Smart: heb jij dan maar alleen dimlicht vervangen door Xenon look? Blijft dan ook mijn vraag staan of, als we 2 aparte lampjes nodig hebben, het groot licht, dat meestal slechts korte tijd aan is op hogere snelheid, toch 100 Watt mag hebben? @Smart, zie dat je ook vandaag erg snel reageert, je was mij even voor, bedankt alvast
-
Bigwade, bedankt voor duidelijk maken van inderdaad mijn grootste issue, 1 of 2 lampen per lamp aanschaffen. Smart, bedankt voor de uitleg/aanvulling, zodra ik weer met de hond naar de Achterhoek kom (fokdag of zoiets), zal ik afspraak met garage in Ulft maken.
-
Dag Smart, ook ik wil graag in onze Venga de Xenon look a like lampen van GP Thunder 7500K monteren. Ondanks de uitgebreide Xenon look berichten heb ik toch nog wat vraagjes. (ook ik heb geen bal verstand van techniek/lampjes/en nog andere minder belangrijke dingen) Zie, zojuist buiten in de kou geconstateerd, dat de Venga voor dim- en grootlicht aparte lampjes heeft. Dit betekent dus dat we 2 * 19,95 euro kwijt zijn of vervang je alleen het dimlicht? En als we ze allebei gaan vervangen, zijn ze dan allebei van hetzelfde type H7? Op de site http://www.xenonlamp.nl zie ik ook dat er 100 Watt Xenon look lampjes aangeboden worden en dat ze deze aanbevelen voor het groot licht. Heb jij die ook gemonteerd c.q. zoniet waarom niet? Alvast bedankt voor je professionele antwoord. PS: sinds kort heb ik wat met de Achterhoek, heb daar ergens in Hummelo leuke hond voor mijn vrouw gekocht en zoek ook Xenon lampje voor aan zijn halsband!
-
Nieuw: Tapatalk connecties mogelijk
Tinusplots reageerde op Jheroen's topic in Kia Club Nederland informatie
Heb zelf een android Smartphone en zojuist de gratis versie van Tapatalk van de android market gedownload. Nadat ik inloggegevens heb ingetypt kan ik meteen naar het forum toe gaan en alle berichten op snelle manier lezen. Wat ik mis is de Bekijk nieuwe Inhoud knop, dat is jammer want die gebruik ik zeer vaak via de normale browser. -
Wat is wijsheid? Niemand weet het. Wat wel zeker is, is dat wijsheid met de jaren komt. Hoe oud ben je??http://www.kiaclub.nl/public/style_emoticons/default/biggrin.gif
-
Ook onze Venga 1400 met 26000 op de teller, maakt dit geluid niet. Bouwjaar mei 2010
-
Ook mijn ISG werkt nog steeds niet naar behoren, Venga van mei 2010. Heb al 4 keer de garage bezocht ivm dit euvel, geen resultaat. Hoop dat bij Smart nu het ISG probleem is opgelost en dat KIA NL dit dan ook aan alle dealers gaat vertellen. Mijn dealer doet er niets meer aan en wacht op instructies van KIA voordat ze weer actie aangaande ISG ondernemen. Smart graag horen we hoe het bij jou verloopt met het ISG.
-
http://www.kiaclub.nl/public/style_emoticons/default/wink.gif Done
-
hallo Peter, mijn hoedenplank was al na 3 maanden doorgezakt. Had hier niets op liggen, gebeurde spontaan. Is door dealer snel opgelost door andere plank uit demo Venga te halen, aanwezig in de garage, die het tot op vandaag goed doet. Rinus.
-
Hallo Smart, ben blij dat jouw ISG probleem waarschijnlijk is opgelost. Heb met mijn Venga ook al meer dan 8 maanden ISG-problemen, ben er al zeker 4 keer voor terug geweest bij de dealer, resultaat tot vandaag toe noppes. Was erg blij toen ik las dat KIA nieuwe ISG software beschikbaar stelt en heb vandaag meteen onze dealer gebeld voor afspraak. Helaas wist mijn dealer, KERRES te Sittard, te melden dat er helemaal niets bekend was m.b.t. nieuwe ISG software release. Hoe nu verder, wordt niet elke dealer door KIA NL van deze software voorzien c.q. kunnen ze dit niet zelf downloaden van de KIA dealersite?
-
Ben zelf al 4 keer ivm ISG problemen bij de dealer geweest, resultaat noppes. Kia heeft dit systeem gewoon niet onder controle.
-
Hoop dat jouw dealer beter nieuws heeft dan de mijne! Vandaag met onze Venga (mei 2010) voor de derde keer naar de garage geweest i.v.m. niet werkend ISG. Dealer heeft samen met KIA NL alles gecontroleerd wat met ISG te maken heeft en niets vreemds kunnen constateren. ISG werkt dus nog steeds niet en dealer wist te vertellen dat KIA er ook mee in de maag zit. Ook vertelde hij dat KIA met update van het systeem komt, maar kon geen datum noemen. Kan volgende week zijn, over 1 maand, maar kan ook volgend jaar zijn. Wat moeten we met zo een antwoord? Wordt het niet tijd voor Radar / Kassa achtige actie?
-
Problemen met ruitenwissers: 1. Chrones 2. tonisaez 3. Venga 2010 4. Davidsgulden 5. KiaVenga12 6. Venga1 7. Dave(nga) 8. TinusPlots 9. 10. met vriendelijke groet
-
:kiss::kiss: for every female happy KIA driver (in?)
-
Hallo Remko, de update is beschikbaar! Ook wij hadden het kerstboomprobleem soms na het starten. Onze Venga is gisteren bij de dealer geweest en de update (CAN bus mutatie) is ingebouwd. Is uiteraard nog kort dag om definitief te zeggen dat probleem nu verholpen is. ISG dat niet correct werkt hebben we ook, dit ook aan de dealer gemeld maar hier heeft hij niets aan kunnen doen. Na overleg van Smart en zijn kameraden met KIA NL had ik gehoopt dat hier nu ook oplossing voor was (andere accu?) maar helaas. Ook het schokken van de auto als hij in de 1 rijdt bij dealer aangekaart, hij heeft proefrit gemaakt met de Venga en volgens hem wordt de koppeling niet correct bediend door ons, einde verhaal. Verder ben ik de grote voorruitwisser bijna verloren tijdens het rijden, dit gemeld bij het dealerbezoek en zijn reactie was: dit kan wel eens gebeuren bij deze kou. Met deze reactie zijn we natuurlijk ook zeer blij!
-
Nieuw hier dus even voorstellen
Tinusplots reageerde op digital8's topic in Nieuwe leden / Introductie
@Digital8: Een mooie Sportage en ook nog eens in de meest aansprekende moderne kleur! -
Mijn vrouw heeft de folie er voorzichtig afgetrokken, ook wij hadden last van vuil onder de folie. Is goed gelukt, je ziet er niets van, lak is niet beschadigd.
-
Heb van mijn KIA-dealer nog niet zo een uitnodiging mogen ontvangen. Eerlijk gezegd denk ik ook niet dat wij dit van hem gaan krijgen gezien zijn minder actieve houding m.b.t. onze Venga probleempjes. Mocht hij ons verrassen, zal ik dit hier zeker melden!
-
Dag Woskam, welkom op deze site en straks veel plezier met je nieuwe auto. Welk type KIA is dit precies?
-
I-pod interfacekabel heb ik bij aflevering van onze Venga niet spontaan gekregen, maar na vragen kwam kabeltje uit bureaulade van de verkoper en mocht ik hem (gratis) meenemen. Hoort toch gewoon bij aflevering geleverd te worden!
-
Vind hem mooier als de Venga, wat kost ie?
-
Ook wij hebben er last van. Na ongeveer 2 weken kunnen we de bestuurdersstoel weer "oppompen" om hem op de correcte hoogte te krijgen. Weeg zelf wel 95 kg, misschien is de stoel wel ontworpen voor die kleine lichte Taiwaneesjes/Koreaantjes!!!
-
Helaas, de Venga heeft GEEN temperatuurmeter!