Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Jimmy Venema

Leden
  • Aantal Items

    85
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    3

Jimmy Venema heeft de dag voor het laatst gewonnen op 24 Oktober 2023

Jimmy Venema had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Algemeen

  • Auto
    Kia Sportage PHEV Dynamic plus

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Jimmy Venema's Prestaties

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Collaborator
  • Dedicated Bijzonder

Recente Badges

24

Reputatie

  1. Je schrijft dat als je je iphone aansluit dat het dan ook niet goed is. Navigeer je dan met app op de iphone? Want dat is een totaal onafhankelijk systeem en als die ook van de wap is, dan is er iets heel geks aan de hand. Als dat zo is, dan is er een GPS jammer in de buurt die het GPS signaal verstoord en dat zou heel gek zijn.
  2. Feit dat toerental constant is, wil niet zeggen, dat verbruik dat dan ook is. De belasting kan variëren bij hetzelfde toerental en dan dus ook het verbruik. Dit is feitelijk ook de "truuk" die hybride auto's gebruiken om wat zuiniger te rijden. De deellast van de motor, is bij constante snelheid van zeg 80-100 km/uur behoorlijk laag en de motor werkt dan feitelijk niet erg efficiënt. Als de motor zwaarder belast zou worden bij hetzelfde toerental, dan zou hij efficiënter werken. Zie het als de inwendige wrijving van de motor die overwonnen moet worden. Die wrijving is constant bij een constant toerental. Door de motor zwaarder te belasten komt die in een efficiënter werkgebied, want aandeel van de inwendige wrijving wat verloren energie is, is minder. Door b.v. de batterijen op te laden tijdens rijden op verbrandingsmotor, belast je die zwaarder en in een beter werk gebied. Vervolgens rij je een stukje elektrisch, ondanks verlies van opslag in accu, is dat toch uiteindelijk zuiniger. Ook het vragen van heel veel vermogen bij acceleren is niet efficiënt voor de motor, de elektrische ondersteuning zorgt dan dat de motor in een efficiënter werkgebied blijft. Bijgevoegd een afbeelding van het specifieke verbruik van een bepaalde motor. Het principe is feitelijk voor elke verbrandingsmotor hetzelfde. Als je bij hetzelfde toerental meer vermogen lever, dan neemt het specifieke verbruik af. Hetzelfde vermogen leveren bij hoger toerental is duurder etc. ALH_BSFC_map_with_power_hyperbolae_268AF725-D2FD-B5CA-17158CC650E40A3F.bmp
  3. De praktijk is dat de meeste auto’s thuis nachts voor de deur gestolen worden en dan is de sleutel niet zo beweeglijk. De dieven gaan gewoon een goede straat langs met leuke auto’s om the shoppen.
  4. Ik heb ook een P op de 10e positie, maar de sleutel is getest en ging niet slapen. Met de keyless protector weer dezelfde test en toen wel slapen. Kan zijn dat bericht waar is, maar een aanpassing is voor een bepaalde markt/land, maar het lijkt erop dat voor de nederlandse modellen met een P op de 10e positie de sleutel niet gaat slapen.
  5. Heb mijn laadpaal met mijn lokale netwerk verbonden. Bij installatie hadden ze een 8 polige CAT5 UTP kabel geplaatst en aan beide kanten een verloop snoertje van 8 naar 4 Polen (RJ45 -> RJ11) voor aansluiten slimme meter op de P1 poort voor de load balancing. Ethernet kan je gewoon doen met 4 draden dus zelf twee verlopen gemaakt van aan een kant RJ45 en aan de andere kant RJ45 en RJ11. Dus paal zit nu aan zowel de slimme meter als op mijn lokale netwerk. Ik kan nu zowel via MyEve als via ACE installer dingen instellen op laadpaal. Heb firmware update gedaan naar laatste versie en nu kan ik eerst stekker erin steken en dan pasje voor de paal houden. Verder zelf wat laadpasjes toegevoegd. Vanwege kids drie auto’s hier met plug en ze hadden twee pasjes meegeleverd, dus dat ging een keer al fout, dat er twee pasjes onderweg waren en de derde wilde laden. Dus ik denk dat de Vattenfall paal op een oude firmware staat en dat die geüpgrade moet worden.
  6. Ik heb een eigen Alfen laadpaal bij huis, maar ik moet eerst de laadpaal met smartcard aanzetten en dan pas de plug in de auto steken. Als ik eerst de plug in de auto doe en dan de paal aan dan werkt het niet.. Dus de denk dat de auto gevoelig is voor de volgorde en als de paal dt ook is en net omgekeerd, dan gaat het misschien niet goed.
  7. was bij mij dacht ik iets van 45 minuten.
  8. Ja sorry zag het te laat, boel is beetje onoverzichtelijk op telefoon, kan beter de laptop erbij pakken. ook bij mij claimde de dealer een update te hebben gedaan bij aflevering, maar stonden er nieuwere versies online.
  9. Maar terug over de app, heb eigen software bedrijf gehad en er zijn b.v. Bepaalde GUI design regels die gebruikelijk zijn om je aan te houden en tegen dat soort elementaire regels wordt al flink gezondigd. een eenvoudig voorbeeld is als een actie vanwege de status op dat moment niet mogelijk is, dan moeten die GUI elementen hetzij onzichtbaar gemaakt worden of duidelijk disabled, zodat duidelijk is dat actie niet kan. als de stekker b.v. Niet in de auto zit, dan kan je niet laden logisch toch? maar toch kun je rustig het commando laden sturen naar de auto. Minuut later krijg je melding dat laden nu niet mogelijk is. Bij openen applicatie had op achtergrond gelijk de status opgehaald moeten worden en de GUI moet dat laten zien dat commando laden niet uitgevoerd kan worden. Dit zijn echt hele basale dingen en als je dat al verkloot dan ben je echt een hele slechte programmeur en zou je bij mij heel snel uit het bedrijf geschopt worden, dit is echt heel tenenkrommend slecht.
  10. Denk niet dat het laatste versie is, weet niet wat de dealer heeft gedaan, maar er zijn nieuwere versies.
  11. Lijkt me dat het lage aantal sterren voor zich spreekt, vergelijk dat maar eens met apps van andere fabrikanten.
  12. Wat de pincode hier mee te maken heeft snap ik niet. De app is gewoon open en is altijd traag, bij de tesla app kan je in een fractie van een seconde de auto openen laadklep etc met de app. gelijksoortige actie met de Kia app duurt al snel richting een halve minuut als het al werkt. Krijg heel vaak melding dat auto onbereikbaar is dan van de app. Die onbereikbaarheid is een leugen want andere dingen waarvoor een data verbinding nodig werken wel. bij koppelen agenda met de iCloud zegt hij doodleuk dat de inlog gegevens niet juist zijn. Terwijl die uit copy paste buffer komen en je met exact dezelfde info wel kan inloggen op de Apple site. Dus ja het is echt een hele slechte app dan wel heel onbetrouwbaar en langzaam server park erachter. In vergelijking met andere soortgelijke applicaties is het echt ver onder de maat.
  13. Veiligheid en gemak blijft een evenwicht. Elke verbetering van gemak is helaas vaak ook weer een nieuwe kans voor bepaalde onverlaten.
  14. KIA Connect is een ramp app. Heb het gevoel dat elke functionaliteit op een aparte server draait. Want kan b.v. Gebeuren dat je wel navigatie locaties kan versturen maar als je status van laden opvraagt dat hij doodleuk zegt dat de auto niet bereikbaar is.
  15. Ziet er goed uit! bedankt voor de link!
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...