Jump to content

Maotan

Leden
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Goed

About Maotan

  • Rank
    Newbie
  • Birthday 12/31/1956

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Apeldoorn
  • Auto
    Kia Rio 1.1 CRDI UB Plus pack 5drs.

Recent Profile Visitors

1,065 profile views
  1. Toyota CHR is gebouwd op het Prius platform dus groter dan Niro. Auris is lengte en breedte 1 cm verschil hoogte in het voordeel van Niro.
  2. [quote name="Derrek" post="182826" timestamp="1466387757 In augustus eerst nog een uitgebreide proefrit maken want de eerste korte kennismaking met de Niro is ons wel goed bevallen en smaakt naar meer. Maar ga zeker in een Toyota hybride rijden om te vergelijken. Ben niet zo merken-vast. Maar vind de Niro wel veel mooier. Vanaf Oktober staat de nieuwe Toyota C HR bij alle Dealers. Is een zeg maar het antwoord van Toyota op de Niro. Is gebouwd op het Prius dus een slag groter dan de Niro. Auris heeft dezelfde buiten naten als de Niro behalve de hoogte. Prijs indicatie van de C HR zou rond de 28 liggen als hybride. Persoonlijk vindt uk de Toyota wat stoerder dan de Niro, kwa hybride techniek hebben ze inmiddels meer dan 10 jaar ervarung in hybride techniek.
  3. Ja die radio prijs is ook incl.het inruil voordeel. Toyota doet het op dezelfde manier prijs is incl. Inruil premie dus reken je niet rijk.
  4. Heb in de aanloop naar een nieuwe auto met inruil van de Kia dezelfde ervaring. Hoewel de prijs van de Niro nog niet bekend was gaf Kia het minste terug voor mijn 4 jaar jonge Rio. Citroen lag 250 euro hoger op een Cactus inruil.Peugeot kwam wat hoger uit 2000 euro dan Kia.Evenals Lexus op een Ct 200, uiteindelijk Toyota op een Auris hybride, daar kwam nog 2000 euro bij dus totaal 4000 euro hoger dan Kia minus de nu bekende 1400 extra maakt nog altijd een verschil van 2600 euro.
  5. Is wel een eerste indruk. Wat mij opvalt en ook logisch is dat het veel gaat over typische rijeigenschappen van een hybride. Ten minste als je voor het eerst kennis maakt met een hybride. Wat misschien wel leuk is te testen is vanuit stilstand zeg maar weg te planken. Met een hybride trek je de petjes bwm audis golfjes eruit bij het stoplicht.
  6. Maotan

    Advies gevraagd

    Kijk eens op marktplaats...ze omschrijven het wat anders om begrijpelijke reden, en bel eens zo een aanbieder wie weet.
  7. Waar gaat nu eigenlijk over officiele verbruiks cijfers of praktijk. Kan mij niet herinneren dat ik mij hier uitgesproken heb over verbruikscijfers slechts een conclusie getrokken over de gevolgen. Dus.... waar gaat het over modder gooien of ergens kritische kantlijnen bij plaatsen.Bpm waar ik op doelde gaat niet over praktijk maar officiele lab.meetingen.
  8. Officiele verbruikscijfers staan in de recente officiele documentatie en prijzen.
  9. Vraag me trouwens af in mijn post waar ik over klaag is slechts een feit hoe de lease werld cq.werkgevers op de lease markt opereren. Dat Kia er goed of slecht vanaf komt heb ik dacht ik niet vernoemt. Slechts mijn vrees uitgesproken. Private lease is een ander verhaal daar kan je eigenlijk als particulier meestal alleen bij dealers terecht en die markt is enorm populair aan het worden. Over een paar jaar zal het aandeel particuliere nieuwkopers nog wel eens met de helft kunnen zakken.
  10. Van de nieuw verkochte auto's is ca.80/90% voor de leasemarkt! Leasemaatschapijen rekenen de leaseprijs af op een hele selectie aan criteria. Uiteindelijk gaan het om geldverdienen. Onderhoudskosten en restwaarde storingsgevoeligheid enz. zijn een van de factoren die een rolspelen. Zo kan het zijn dat bijvoorbeeld een VW golf even duur is in de lease als bijvoorbeeld een Kia Rio. Als jou werkgever een lease auto ter beschikking geeft dan gaat het erom wat je leasekosten per maand zijn. En dan mag je een keuze maken. Het is afwachten wat en voor hoeveel geld bijvoirbeeld Athlon deze Niro kan verleasen en vergelijk met ander autos. Ik ben bang dat deze Niro niet erg gunstig uit de hoek komt net zoals andere Kia modellen. Tenzij je als bedrijf deze auto bij Kia least wellicht, maar de meeste werkgevers willen hun wagenpark niet onderbrengen bij tig verschillende lease bedrijven,om begrijpelijke reden.
  11. Wat mij trouwens ook opvalt aan de Kia prijslijst is dat je zo te zien nauwelijks tot geen nogelijkheden hebt om jou uitvoering te veranderen. Zo zit Dab+ slechts op de duurste uitvoering! En is tegen meerprijs niet op de andere uitvoering leverbaar. En dat in deze tijd waarbij Dab+ meer een standaard is dan luxe.
  12. Prijs valt vies tegen en de inruil van mijn 4 jaar oude kia rio ook bij v.Mossel. Blij dat we de beslissing hebben genomen voor de Toyota en buiten dat 5 weken slechts op moeten wachten. Niro zou ongeveer 4 a 5.000 euro hoger uitkomen in de uitvoering zeg maar wat we in de Toyota hebben. Denk dat Kia met deze auto het moeilijk krijgt straks de Toyota C HR die op het prijsniveau komt van rond de Prius en Auris voor de hybride. Verder is deze Toyota gebouwd op het Prius onderstel en aandrijflijn, dus uiterst betrouwbaar en zuiniger dat Kia, en is ook wat groter. Smaken verschillen persoonlijk vindt ik de C HR er stoerder uitzien dan de Niro. Dus voor wellicht iets minder geld rij je wel een echte betrouwbare Toyota ipv. een Kia.
  13. Helaas wordt er wel btw geheven over de bpm. Netto prijs auto + bpm + btw = consumentenprijs
×
×
  • Create New...