Ga naar inhoud

R@oul

Leden
  • Aantal Items

    20
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Over jezelf
    nvt
  • Woonplaats
    Flacon vuller stad
  • Hobby's
    Van alles
  • Werk
    Verleden tijd. Lang genoeg allerlei technisch werk verricht.
  • Auto
    KIA Sportage 2.0 M/T

Recente Bezoekers van dit Profiel

783 profiel weergaven

R@oul's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

1

Reputatie

  1. Nog eens nagezocht, Het volgende. Het onderstaande betreft een KIA SPORTAGE uit 2006 Het betreft info uit het INSTRUCTIEBOEKJE met aan de achterzijde (linksboven) de code A1FO-HO62C. Op pagina 4 | 97 rechts staat het volgende: 1. Zet het CONTACT in stand ON. 2. Zet de AANJAGER knop in stand "OFF". 3. Zet de LUCHTCICULATIE knop in de stand ONTWASSEN (knop met afbeelding van 3 pijltjes) 4. Druk de LUCHTTOEVOERTOETS binnen 3 seconden minimaal 5 keer in. (knop met afbeelding van een autootje) Er is al meer over geschreven ( met respect ) echter voor de duidelijkheid heb ik de code en het pagina nummer van het boekje vermeld zodat het misschien toch wat meer duidelijkheid geeft. Doe er je voordeel mee. PS het werkt, ook na twee dagen. Gr, R@oul
  2. Ja, in eerste instantie zou het onderdeel met arbeidsloon 190 Euro kosten. toen heb ik maar het ondrdeel besteld na dat ik de oude er uit had geschroefd ( na eerst geinformeerd te hebben dat het aan de regelweerstand zou kunnen liggen ,wat bevestigd werdt) Na gegoogel toch het onderdeel gekocht bij de kia dealer. het kost 149 Eyro. Het vervangen zijn twee fluitjes van 1 Euro cent ps . (Gebruik een looplamp, spiegel (niet te klein) en een korte magnesche schroevendraaier met kruis bit) kijk onder het dashboard kastje een beetje links daar zit een gebogen kunstof ( * ) kap met ribbels, daar achter zie je een plug in een rechthoekig met aan beide zijde schuine kanten houder waar de plug in zit. Na twee schroeven los draaien komt de weerstand (motorregeling) los, rustig naar beneden trekken en stekker uit onderdeel verwijderen. Met de nieuwe (motorregeling) monteren opletten dat de twee uitsparingen in de montage plaat over de puntjes vallen in de te monteren plaats. Schroeven goed aandraaien. Na zo'n 10 min. is het wel klaar. ( * ) kap is een schoenen / plug bescherming. PS kia is van 2006 Mvr, R@oul
  3. Bedankt voor de reactie, PS bij garage geïnformeerd wat het vervangen kost van de sensor, er van uit gaande dat die stuk is zouden de kosten op 190.- euro komen. Gr, R@oul
  4. Mede Sportage rijders, Wat kan het zijn als de ventilator van de verwarming continu op vol vermogen draait. Is met geen mogelijkheid uit te zetten. Op het forum al gezocht maar niets kunnen vinden. Wie kan mij een tip geven. Al vast bedankt. Groeten R@oul
  5. Mede leden, Hartelijk bedankt voor de informatie. Groeten, R@oul
  6. Dag KIA leden, Betref airco vraag voor de Sportage 2-06. Bestaat er een mogelijkheid om niet steeds de airco te hoeven uitschakelen? Ik vind het niet nodeig en altijd prettig om de airco aan te hebben, daarom zou ik graag willen dat deze standaard uit staat. Want altijd de airco uit zetten na het starten verveeld. Wie weet voor mij de oplossing. Al vals heel vriendelijk bedankt, R@oul
  7. tdm, Mij is de radio niet bekend maar dikwijls kun je dit in het menu aan of uit zetten / wisselen van kleur. Of via een instelling op het gebruiks screen. Soms kun je hier ook de light intensiteid van het scherm instellen licht/donker/uit Zoek en of lees de gebruiksaanwijzing goeddoor. Sterkte in de strijd. Gr, R@oul
  8. In deze text gebruik ik het woord PILOT ipv afstandbediening. Mij iriteerde de sleutelbos mateloos en heb daarom het volgende gedaan. Op foto 01 is de bestaande bos te zien. Op foto 02 de PILOT bevestigd aan een omgezet RVS plaatje. de afmetingen van het plaatje zijn, 0.8 MM dik, 50 MM breed, 115 MM lang. Het plaatje kun je ombuigen om een metalen blok van 5MM dik. De opening is + - 5 MM. de drie gaatjes (waarvan er hier twee zichtbaar zijn zijn nodig om de PILOT aan het plaatje te bevestigen. Door de gaatjes gaan drie vezonken schroefjes van 2 MM x 4MM lang die uitkomen in de bodem van de PILOTwaar je dan de moertjes op kunt draaien en verzegelen met evt. bison kit. Op foto 03 (foto is versmalt) zij je de gleuf (in het witte kader) waar je broekriem doorheen gaat, bij de rode streep is het wat dikker omdat daar het metaal elkaar overlapt. Als de beugel omgezet is kun je het afwerken met zwarte auto tape (het oog wil ook wat). Foto 04 geeft aan hoe het eruit ziet als het klaar is. Je kunt nu de PILOT links of rechts dragen met de open/dicht toetsen naar voor of naar achter wat je het makelijkst vind. Foto 05 omgezet beugeltje. Gr, Raoul
  9. Dag uegen, Als eerste vind ik het prachtig gemaakt en zeker met al deze mogelijkheden. Maar op een moment geef je zelf aan dat je ook een compleet app: had kunnen instaleren. Maar omdat dit je hobby is en van de straat af bent is dit wel zo leuk om het zelf te doen, nu ben ik op het punt wat ik wil zeggen. En dat is; Als je het dan toch zelf wil maken dan ga jij natuurlijk ook de sensors van verschillende onderdelen in de auto zichtbaar maken op deze computer om het geheel compleet te maken, of niet? Om maar wat voorbeelden te noemen. TEMP. water, TEMP. olie, Temperatuurmeter binnen / buiten, koelwater / olie niveau, accu conditie, etc. Al met al ga zo door. Groeten, R@oul
  10. Dag Murcielaygo, Het klopt wel wat je zegt, wat dat betreft kan een LED wel gevoelig zijn voor dergelijke pieken. (goede toevoeging) Met vriendelijke groet,R@oul.
  11. Lampjes (led) monteren als oriëntatie verlichting. Tegenwoordig zijn er auto’s uitgevoerd met op div. plaatsen indirecte verlichting leuk maar het kan ook praktisch zijn. Hierbij voor de hobbyist een idee met uitleg om het eventueel zelf te maken. Het aantal led is geen probleem 1 - 2 of meer, waar je een led wil hebben kun je er een plaatsen, een voorbeeld, links - rechts bij je voeten bij de 12 volt aansluiting in de midden console, in kastje van armleuning of bij de achterstoelen etc. Ook is het mogelijk de lampjes in te laten schakelen als je de deuren open doet (licht bij het instappen) Bij deze optie is het nodig om de juiste draad te vinden die van de deur verlichting komt. Het is wel nodig één Diode in de bedrading op te nemen die van de deurverlichting komt en één in de draad van de hand schakelaar. (zie schema) (DIODE BY127) ( dit is nodig om geen voeding spanning naar een ander circuit te sturen ). De platte kant is de doorlaat richting. (zie schema) Gebruik goed geïsoleerde draad, plak metaal af als het gekruist word door een draad, gebruik bindriempjes zodat draden niet over metaal kunnen bewegen. Succes en plezier met het maken. R@oul
  12. Dag Henk, Waarschijnlijk zit er wel een rubber tule waar al een kabel met binnenkabel doorheen gaat of een tule waar een of meerder draden doorheen gaan. Zoek en ge zult vinden. Suc6 Gr, R@oul
  13. Bedankt voor de reactie's, Waar het mij om gaat is dat het een zwakke constructie is, er bij de rechtse mat geen borgclip zit waardoor de mat irritant steeds naar vooren schuift. En natuurlijk krijg je wel van de dealer zo'n clip maar deze zijn gewoon zwak, vandaar. Met vriendelijke groet, R@oul
  14. Dag Raymond, Bij mij is een vergrendeling stuk (wat ook goed te zien is op een van de foto's) en aan de bijrijders kant ziten geen vergrendelingen, deze mat schuift daardoor steeds naar voren met het gevolg dat deze dubbel vouwd. Gr, R@oul.
  15. Bij veel auto’s schijnt het moeilijk te zijn om een goede bevestiging te maken zodat de vloermatten op hun plaats blijven liggen. Ik heb daar het volgende op gevonden en al bij veel auto’s naar tevredenheid toegepast. Neem de maten van de schets (zie 01 Mathouder MINI bmp) over op een dun aluminium plaatje, buig het in een bankschroef of met een lange punttang volgens het model, (zie foto) Wip nu het klepje van de stoelsteun naar boven en draai de bout er uit. Steek met het smalle deel van je mal onder de stoelsteun let op dat hij links/rechts mooi verdeeld zit en tegen de verhoging aansluit waar de stoel op staat. centreer en buig de beugel naar tevredenheid, leg nu de mat zoals hij behoort te liggen met het oog op je beugel en teken de gaten af. Als het model klaar is maak er dan twee (een LINKSE en een RECHTSE) van 3 MM plaat en maak ze na van het aluminium model. (buigen in een bankschroef is geen probleem) LET OP!! Als je er een gemaakt hebt buig dan de gebogen kanten van de aluminium mal, terug de ander kant in, dan krijg je de andere beugel. Als je de beugels gebogen hebt kun je ze spuiten of intapen met brede zwarte auto isolatie plakband. (zie foto) IN DE AUTO: Aan/op de vloermat zit een ronde knop die door het oog moet vallen om de mat op zijn plaats te houden, deze knop moet je afknippen met een zijkniptang, dan is het mogelijk om de plastic ring die er nog zit eraf te halen, onder de bekleding blijft nu een dikke ronde schijf liggen. Deze haal je weg door de instapplint te verwijderen (gaat vrij goed) door er een schroevendraaier tussen te steken, in de zijkant zit dan nog een klip die kun je heel makkelijk met een punttangetje eruit wippen, nu kun je onder de bekleding met je hand de schijf wegnemen. Boor in het midden van het vierkantige deel een gat van 6 MM, (het mat zijde) in het andere deel een gat van 12 MM (stoel zijde) Monteer een boutje van 6 MM in het plaatje indien mogelijk gebruik je locktide dit is een borg vloeistof of gebruik een slotboutje (zie tek.) De siermoer kun je vinden op internet, als je zoekt onder de naam sterknop of gripmoer bij ”De Heul,” ” Skiffy” of ”Keftijzerwaren” en je klikt op AFBEELDINGEN, Mogelijk heeft een ijzerwaren zaak ook deze knopmoeren. TIP! Als je de mooiste optie wil dan kun je de beugel onder de vloerbekleding steken, dan zie je er helemaal niets van en hoef je de beugel ook niet te spuiten of in te tapen. N.B. Het is misschien een heel verhaal maar het is makkelijker te maken dan je denkt. Veel succes. R@oul 01 Mathouder MINI.bmp
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...