flipperdeflap Posted June 8, 2012 Posted June 8, 2012 Het viel me op dat achter het transparante plastic een groene zweem gaat ontstaan.. (waarschijnlijk) door invloed van vocht van buitenaf. Heeft iemand anders dit ook al ontdekt? Het kan natuurlijk geen kwaad, en misschien ben ik de enige die zo minitieus kijkt Sportage van juli 2010 Quote
Seek123 Posted June 9, 2012 Posted June 9, 2012 Staat je auto altijd of veel buiten? Onder of in de buurt van bomen / groen. Dan kan dat natuurlijk heel goed, naar verloop van tijd / jaren. Is dan vrij normaal. Quote
wimme Posted June 9, 2012 Posted June 9, 2012 Groen aan de spiegelknipperlichten heb ik ook, en ook aan de binnenkant rubbers van al mijn ramen, maar ja mijn auto staat steeds buiten tussen bomen en dan kan je zoiets krijgen. Quote
flipperdeflap Posted June 9, 2012 Author Posted June 9, 2012 Ja, hij staat altijd buiten, maar dan had ik liever groen aan stuurboord en rood aan bakboord gehad Quote
PowerAutoBoot Posted June 9, 2012 Posted June 9, 2012 Ja, hij staat altijd buiten, maar dan had ik liever groen aan stuurboord en rood aan bakboord gehad Ja jij wil er ook de zee mee op, maar dat gaat met deze topper niet lukken? hoog uit het noordzeekanaal Quote
Guest remcob Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Noordzeekanaal, met het pondje ja anders is het na 2 meter afgelopen hooor. Alle kunststoffen verweren na verloop van tijd en worden dof of in dit geval groenig, ligt aan de omgeving waar je je in begeeft. Quote
Smart Posted June 10, 2012 Posted June 10, 2012 Volgens mij kun je overal een groene waas oplopen en heeft niets te maken met het verweren van het kunststof. Ook ik heb groene aanslag op de rubbers binnenkant voorruiten van de auto, terwijl de auto niet onder bomen o.i.d. staat. Quote
Guest remcob Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Hmm geen last van bij mijn Renault van 8 jaar oud. Groene waas kan je inderdaad wel overal oplopen. Maar is volgens mij toch ook in combinatie met vocht dus zou ook eens kijken naar condensvorming. Quote
Smart Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Nou in NL heb je genoeg natte periodes om dit te veroorzaken. Tenzij je je onder een carport of in de garage hebt staan. Quote
Recommended Posts