Jump to content

Kia Club Nederland??

Tazteam

Recommended Posts

Gelijk maar met de deur in huis vallen:

Bestaat Kia Club Nederland nog wel.

Ik lees hier op het forum al 2 berichten van leden die niet tevreden waren/zijn over het lidmaatschap.

Ik zie de voorzitter niet meer hier op het forum.

Ook geen reacties van de rest van de bestuursleden/commissies.

Maar vooral, geen update meer sinds September van de website.

Ik heb dan mijn lidmaatschap wel opgegeven voor de Algemene Commissie, maar dat wil toch niet resulteren in het algeheel stilleggen van de club.

Ik denk dat de leden van Kia Club Nederland wel een verklaring schuldig zijn van het bestuur.

Philip

Eerst en vooral aan iedereen van het Forum mijn beste wensen voor 2008

Philip stelt een hele aardige vraag, ben benieuwd naar het antwoord wat hierop zou moeten komen :wink:

Verneem echter ook graag wat leden allemaal van het bestuur enz. verwachten........

En dan is er ook nog altijd een statutaire ALV over een paar maanden :wink:

Verneem echter ook graag wat leden allemaal van het bestuur enz. verwachten........

Laten we beginnen met een goede informatievoorziening en een up-to-date website.

Volgens de site is Philip nog steeds commissielid, staan de notulen van 2006 bij de mededelingen, kloppen links naar sponsors niet meer en met enig zoeken zal er vast nog meer achterhaald zijn.

In de nieuwsbrief van 2006 en de notulen staat dat de contributie omhoog is gegaan, maar dat de ritten dan gratis zouden zijn voor leden, zodat men toch zijn voordeel had van het lidmaatschap.

Er zijn dit jaar voor zover ik mij herinner 3 ritten geweest.

De brabantrit gratis voor leden en ? 5 voor niet-leden

De Midden Nederland Rit kosten voor iedereen ? 5 :?

Het 5th Kia Event dat door omstandigheden op het laatste moment verzet werd, waardoor niet iedereen dit meer in zijn planning kon opnemen gratis voor leden en ? 5 voor niet leden.

De gepland limburgrit die wel op de site vermeld wordt is niet gereden.

Voordeel lidmaatschap dat ? 20 kost bij deelname alle evenementen ? 10 :?

Door omstandigheden was de betaling van mijn lidmaatschap er in het begin van het jaar bij ingeschoten :oops: . Toen de aankondiging kwam van de 2e rit waarbij er verwacht werd dat leden ook moesten betalen voor de rit (dit was niet de reden dat wij niet kwamen, hadden reeds andere planning) hebben wij ons voorgenomen eerst eens te kijken wat de club waar ging maken van zijn beloften.

Tot op heden is er weinig voordeel te merken om lid te worden/blijven.

Als contributie 10 euro is en er zijn 4 ritten per jaar die voor niet-leden ? 5 kosten dan heb je bij deelname aan 2 of meer ritten nog voordeel.

Momenteel is het alleen interessant om lid te worden als je een sorento of sportage hebt en bull/sidebars nodig hebt via de sponsors.

In 2006 waren de kosten gedekt met deze inkomsten volgens de financiele stukken. Mocht blijken dat dit niet zo is zou je ook kunnen gaan naar een kleine bijdrage per rit voor leden van bijvoorbeeld 2 euro en niet-leden die dan 7 euro betalen.

De regelmatig beloofde extra's voor de 2WD auto's zijn tot op heden nog niet te zien geweest.

Als er iemand een andere mening toegedaan is dan hoor ik dat graag.

Dave

Vwb. een goede informatievoorziening en een up-to-date website: daar ben ik het volkomen (200%) mee eens

En ook al dat kosten van allerlei activiteiten bestreden=betaald worden uit de contributie. Dat maakt de hoogte van de contributie ook legitiem

Maar Philip vraagt zich af of 'Kia Club Nederland nog bestaat' en dat is natuurlijk de essentie van de zaak

Met een paar maanden is er (statutair) een algemene ledenvergadering; daar kunnen natuurlijk al die kwesties die Dave noemt nadrukkelijk aan de orde komen

Tussentijds (volgende week?) ben ik wel benieuwd naar de reacties van bestuursleden/commissies.......... :wink:

Let's wait&see :roll:

Ik mag aannemen dat de Kia Club nog bestaat. Ik heb niets gehoord of gezien dat dit niet het geval is.

Houdt er rekening mee dat we net de feestdagen achter de rug hebben, en iedereen moet nog een beetje op gang komen. Het komt allemaal wel op zijn pootjes terecht.

Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben. ??n van de bestuursleden zal zeker ??n dezer dagen een reactie geven.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar als je voorzitter bent van een club, en je houd een site bij met een forum, is het dan niet raar dat er gegevens op de site staan uit 2006, en dat je je als voorzitter al een paar maanden niet hebt laten zien?

Guest Two Plugs

Tja... 'what to say'...

Ben in het verleden ook wel eens actiever geweest. Maar moet eerlijk toegeven dat ik mij als Sorento rijder gewoon niet thuisvoel bij een 'algemene' KIA club. Dat ligt absoluut niet aan de leden die met andere KIA's lid zijn, absoluut niet, maar puur aan mijn eigen verwachtingen.

Dit heb ik ook bij Andr? al eens aangegeven... Ben - geloof ik - nog wel lid (heb ook al sinds lange tijd geen nieuwsbrieven meer ontvangen e.d.) maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een pure Sorentoclub.

Als secretaris van een grote, landelijke motorclub (www.transapclub.nl / www.varaderoclub.nl ) met ruim 700 leden weet ik hoe veel werk er in een vereniging zit. Voor zover ik kan beoordelen lijkt het er op, dat Andr? het leeuwendeel van dit werk voor zijn kiezen krijgt.

Het verwijt dat de 'voorzitter' zich niet laat zien vind ik dan ook eigenlijk te gek voor woorden. Er zijn bij herhaling oproepen geweest voor bestuursfuncties e.d. maar g??n een van de klagers hier hebben zich gemeld.

Ik heb mijn verhaal alleen maar hier weggezet in de hoop ook de andere bestuursleden te zien/horen.

Maar helaas, dit was dus niet het geval :cry:

Over de bestuursfuncties kan ik kort zijn: zijn volledig bezet, het bestuur is compleet.

Over de commissies: daar zijn ze nog naar een aantal mensen aan het zoeken.

Ik zit ook bij tal van andere clubs/verenigingen, en het forum is DE plaats om het bestuur en de leden als eerste contactplaats te hebben.

Daarom verbaas ik mij dat de bestuursleden zich hier niet laten zien, want wie is wie immers??

Als Andre alles naar zich toe trekt, mij best, maar dan ben/blijf je het eerste aanspreekpunt van de club, en als deze zich al een geruime tijd niet meer laat zien, ga ik mijn bedenkingen krijgen.

Dat de website niet up-to-date is, is erg jammer, er is immers zoveel gebeurt sinds September 2007.

Ook hebben we geen "herinnering" gekregen over de contributie voor 2008, al is het maar in de vorm van mail oid.

Want immers: geen contributie=geen leden=geen club :?::!:

Daarom was mijn noodkreet dan ook: bestaat Kia Club Nederland nog wel.

Zo ja: iets meer interactie vanuit het bestuur hier op het forum.

Zo nee, heel jammer.

Philip

Het verwijt dat de 'voorzitter' zich niet laat zien vind ik dan ook eigenlijk te gek voor woorden. Er zijn bij herhaling oproepen geweest voor bestuursfuncties e.d. maar g??n een van de klagers hier hebben zich gemeld.

Philip is commissielid geweest en kun je dus dit verwijt niet maken.

Voor mijzelf was het grootste probleem de bijeenkomsten en vergaderingen die plaatsvinden in de regio rotterdam. In verband met mijn werk zou ik daar nooit op een redelijke tijd kunnen zijn en ik heb geen ervaring in de genoemde functies.

Toen de ALV in utrecht was afgelopen jaar ben ik geweest en heb ook opmerkingen gemaakt over verschillende dingen.

Een voorzitter hoeft zijn gezicht niet te laten zien, een moderator wel, anders is het een ongeleid projectiel het forum. genoeg gezegd, ik ga eten, anders gaat dit nog verder ongeleid door :wink:

Sorry voor alle comotie. Sorry zal voor de meesten wel niet genoeg zijn. Excuses dan.

Ja, ik ben het gewoon zat. Al het gezeur er omheen. Nooit is het goed.

Ik heb vele, vele uren in de club gestoken, in de bijeenkomsten, evenementen en de ritten. Ik heb veel kosten gemaakt om ritten te organiseren en heb zelf geen ene rit of bijeenkomst gemist.

Vreemd is dan dat mensen zeggen ik heb niemand gezien van het bestuur, terwijl ik toch op de website vermeld staat en er altijd een inschrijftaffel is waar mensen van het bestuur of tijdelijke bestuur aanwezig waren. O.a. mijn vrouw die altijd mee ging en tijdelijk het secretariaat heeft gedaan terwijl ik naast het voorzitterschap ook penningmeester was.

Ja, en dan nog de situatie over de lidmaatschapskosten. Waar betaal je ? 20 om lid te zijn van een club en dan nog eens mee doen aan diverse activiteiten zonder te betalen. Soms zijn de kosten te hoog en moet erbij gesprongen worden en vragen we wat extra's. Dit is een keer gebeurd in 2007. Moet je vallen over ? 5.

Vijf jaar geleden niet gedacht in zo'n situatie te komen. Geleid door Kia Nederland hebben we voor een algemene club gekozen. Helaas na een goed begin zijn de contacten verslapt of zelfs weggevallen. We staan er in principe alleen voor. Behalve dan inderdaad de sponsoring van de website op de server.

Vorig jaar was het echt een dieptepunt. Bijna een jaar lang bezig geweest om een penningmeester en secretaris te krijgen. Alles liep in het honderd en overal moest ik achteraan, niet alleen achter de ritten, maar ook de administratie, de financien en zelfs de website. Je ziet het als je het zelf druk hebt door andere zaken en een nieuwe baan, dan zie dus niets meer veranderen op de website. Ja, elk woordje moest ik bijna voeden.

Met andere woorden. De club was ik.

Wel heeft altijd veel voor mij betekent Hans Bom, welke telkens weer bereid was om ritten te organiseren of het terreinrijden op zich te nemen. Ook Philip heeft voor mij veel betekent. Als zo iemand dan vertrekt en zelfs zijn lidmaatschap opzegd, dan weet ik het helemaal niet meer.

Dat laatste heeft me aan het denken gezet. Wat doe ik verkeerd. Ja vorig jaar liep het niet met de lidmaatschapskaarten. We waren al laat, niemand had bijna nog betaald na toch enkele oproepen en ik heb toen besloten om de kaarten uit te delen op de ritten zelf. Ik had ze wel klaar liggen. Maar door de lage opkomsten zijn er haast geen kaarten uitgereikt. Nu blijkt het ineens een hot item te zijn en wil men z'n geld terug omdat men geen kaart heeft ontvangen.

Sommigen hebben nog steeds niet betaald, nou dan ga je ook niets meer opsturen.

Ik loop dus al een tijdlang te dubben om er mee te stoppen. Ik had het binnen bestuur op de laatste vergadering al een keer aangegeven. Er moet een nieuwe voorzitter komen, die weer nieuwe ideeen heeft. Dus als iemand weinig te doen heeft en veel vrije tijd heeft. De functie is vacant. Ik trek me terug en ik hoop dat er goede zelf betere voor terug komt.

Zelf blijf ik me nog wel inzetten voor eventueel het organiseren van een rit. Ik denk hierbij zelf aan een nachtrit.

Of de Kia Club Nederland binnenkort nog bestaat, hangt ook van jullie af. Geen nieuwe voorzitter geen club. Geen nieuwe commissieleden geen ritten. Binnenkort hebben we vergadering en gaan hier o.a. over praten, maar ook over het betalingssysteem, het aantal leden, de samenwerking met Kia. Komt hier naar mijn gevoel niets goed uit, dan is het gedaan met de club.

Willem,

Ik probeer een bestuursvergadering te belegen, maar het lukt me niet om wat af te stemmen.

Als er een ALV komt dan zal ik weer proberen of dat weer Bij Kia World in Utrecht kan. Ligt lekker centraal.

Willem,

Ik probeer een bestuursvergadering te belegen, maar het lukt me niet om wat af te stemmen.

Als er een ALV komt dan zal ik weer proberen of dat weer Bij Kia World in Utrecht kan. Ligt lekker centraal.

Andre,

gewoon de vergadering voorbereiden bij Kia World.

Een datum prikken over bv 5-6 weken, iedereen even berichten dat het gehouden wordt, en gewoon door laten gaan.

Jammer dat een aantal bestuursleden dan niet kunnen ivm ...............vul zelf maar in, maar dan weet je ook waar je aan toe bent.

Dan ligt het niet aan jou, maar aan.........................

Het is nu het moment van buigen of barsten, er is geen andere keuze.

Hopelijk is er iemand die de taken van jou wil overnemen, dit om de boel te laten blijven bestaan.

Philip

Hallo Andr?,

Jammer om te horen dat je er mee stopt. Zeker als zeer actief lid van de Kia Club heb ik je altijd al gewaardeerd.

Het is altijd moeilijk om een functie binnen een club te hebben. 100 Leden, 100 meningen. Zo is het, en zo zal het altijd blijven. Je kunt helaas niet iedereen tevreden stellen.

Uit je woorden blijkt ook dat er moeilijkheden zijn binnen het bestuur. Sterker nog, als ik het goed lees ben jij (samen met je vrouw) het bestuur. Erg jammer dat het zo gelopen is.

Ik begrijp ten zeerste waarom je ermee op wilt houden. Ik hoop ook dat iemand binnen de club opstaat om deze functie van je over te nemen.

Het enige dat we nog kunnen doen is afwachten hoe e.e.a. loopt. Ik hoop op de ALV aanwezig te kunnen zijn, maar mocht dit onverhoopt niet lukken, dan wil ik je bij deze alvast bedanken voor de zeer grote inzet binnen deze club. Ik hoop dat andere leden dit ook zo zien.

Bedankt voor jullie lovende woorden.

Ik ga kijken of ik op korte termijn een locatie kan bespreken. Ik wil het in ieder geval netjes afronden en ik ben niet iemand die de boel wil laten rotten. Zeker mijn eigen kindje niet.

Ik hoop dat er belangstelling is voor de ALV en dat we er uitkomen. Zoniet dan moeten we maar doorgaan op de Duitse manier. Dat mensen zo nu en dan wat zelf organiseren.

Guest Two Plugs

Hallo Andr?,

Ook vanuit Groningen een hart onder de riem. Ik vind dat niemand jou iets mag verwijten. Maar als collega bestuurder van een grote merk-type club kan ik me je gevoel erg goed voorstellen.

Ik deel de mening van Phillip, die vergadering moet er gewoon komen. Met of zonder een voltallig bestuur. Laat het woord aan de leden.

Persoonlijk denk ik toch dat veel miscommunicatie (laten we het maar ff zo samenvatten) ten grondslag ligt aan de grote verscheidenheid van KIA modellen binnen deze club. Je weet dat ik zelf altijd een warm voorstander ben geweest van een Sorentoclub en ik weet dat dit ook de oorspronkelijke opzet is geweest van de initiatoren van de Kiaclub NL, maar dat op verzoek van KIA NL er een meer algemene merkclub van is gemaakt.

Ik wil absoluut niets tekort doen aan de leden die in een ander model rijden (Tazteam is het schoolvoorbeeld van een actief lid zoals we graag zouden zien in alle verenigingen!) maar de verschillen (ook in een verwachtings / bestedingspatroon) tussen de eigenaren van de verschillende modellen zijn gewoon weg t? groot om te streven naar 'one happy family'.

Bij het merk-type club waarvan ik het secretariaat vervul moet ik er niet aan denken als we ook andere types van het betrokken merk zouden moeten toelaten. Dat zou absoluut afbreuk doen aan de prettige en gelijkgestemde sfeer binnen deze inmiddels 17 jaar jonge vereniging.

Wij zullen ons lidmaatschap opzeggen. Maar dat heeft niets te doen met de opzet van de KIA club Nederland. Onze reden zal ik elders onder het 'dagboek' toelichten.

Ondanks alle klachten en troubles hopen Karinda en ik dat het toch nog allemaal goed zal gaan komen...

Even ter correctie. Als we spreken over het duitse Sorento-Forum, is dit geen club ! Dit wil zeggen, je hoeft je niet officieel in te schrijven, er is geen bestuur en je hoeft ook niets te verwachten van het forum.

Een club (zoals deze) is net een slag anders dan een forum. Een club heeft een bestuur, je betaalt contributie enzovoort. Het duitse Sorento-forum heeft dit niet. Tevens zie je in het duitse Sorento-forum voornamelijk mensen die een Sorento hebben, en een paar met een Sportage. Met andere woorden, terrein rijden is voor een ieder leuk.

De Kia club vertegenwoordigt Kia, en niet zo zeer Sorento. Dit zijn verschillende modellen, waardoor het toch moeilijk wordt om een clubdag te organiseren waarbij een ieder zijn/haar draai kan vinden.

Voordat ik veel commentaar ga krijgen, nog even dit: Ik ben absoluut niet tegen een Kia Club met alle type modellen ! Maar eenvoudig is deze situatie natuurlijk niet voor een bestuur en haar clubleden om dit alles in het gereel te houden en een ieder tevreden te stellen. Daarvoor liggen de verwachtingspatronen denk ik toch iets te ver uit elkaar.

Voorbeeld: Indien er iets in het terrein wordt georganiseerd, dan zijn Sorento's en wellicht Sportages lekker bezig, en alle andere modellen staan langs de zijlijn. Niet leuk voor degene die geen Sorento of Sportage heeft.

Ik kan alleen de hoop uitspreken dat de Kia Club behouden kan blijven. Ik denk dat Andr? nu een goede aanzet heeft gegeven, en hopelijk vinden we binnen de club een enthousiast lid die de tijd en zin heeft om het stokje van Andr? over te nemen.

• 3 weeks later...

Ik ga kijken of ik op korte termijn een locatie kan bespreken. Ik wil het in ieder geval netjes afronden en ik ben niet iemand die de boel wil laten rotten. Zeker mijn eigen kindje niet.

Ik hoop dat er belangstelling is voor de ALV en dat we er uitkomen.

Andre,

Inmiddels al weer een paar weken verstreken; time flies!

Locatie in principe bekend (Kia World/Utrecht), echter al iets bekend van een ALV? :wink:

Verneem dat graag!

Kia World schijnt niet meer te bestaan. Gaan kijken of we bij Kia Center Utrecht terecht kunnen. Is in principe hetzelfde. Lukt dit niet dan heeft Julian aangeboden om bij hem in Ridderkerk te vergaderen.