stoeltje Posted January 7, 2008 Posted January 7, 2008 (edited) Mij is geadviseerd om een oliekoeler aan te laten brengen door de dealer indien ik met een caravan op vakantie ga. Het betreft hierbij de automatische versnellingsbak (4-traps uit 2003). Men zegt dat bij zwaar trekken met een automatische versnellingsbak, de olie in de bak erg heet wordt ivm de koppelomvormer. Heeft iemand hier ervaring mee? Edited July 15, 2009 by stoeltje Quote
Henk.W Posted January 8, 2008 Posted January 8, 2008 Het is zeker aan te bevelen om dit te doen. De koppelomvormer blijft altijd wat slippen tijdens zware belastingen en kan erg warm worden. Quote
willem1 Posted January 9, 2008 Posted January 9, 2008 Vorig jaar ivm. trekken van onze KIP van 1300 kg navraag gedaan bij TD ANWB en Kia Nederland die mij beiden verzekerden dat dit niet nodig is voor de dieseluitvoering Quote
Hans Bom Posted January 14, 2008 Posted January 14, 2008 Zit al een oliekoeler op. Hier hoef je je geen zorgen om te maken. Quote
Recommended Posts