Cehen Geplaatst 23 Juli, 2012 Geplaatst 23 Juli, 2012 Joenep, wat is er allemaal aangepast? Heb op 19 juli naar de dealer (KIa den Bosch ) gebeld om te vragen of ik langs kon komen voor de op het forum gemeldde updates. De chef monteur wist van geen updates en ging bellen met KIA. Ik werd keurig volgens afspraak terug gebeld. Volgens de technische man bij Kia is er alleen een update voor het cruisecontrol probleem. De rest , updates voor de climate control en voor het sturen , bestaan nog helemaal niet en is volgens hem een broodje aap verhaal. s'Middags kon ik langs komen voor de cruise control update en na een halfuurtje wachten was het voor elkaar. Natuurlijk meteen uitgetest en ik moet zeggen een enorme verbetering. Op het moment van indrukken van de set toets wordt meteen de aktuele snelheid vastgehouden.ook reageert het systeem sneller op de + en -. Met dank aan Kia Den Bosch voor de vlotte service. Quote
Baggio Geplaatst 23 Juli, 2012 Geplaatst 23 Juli, 2012 Bedankt voor de "update" ik mag morgen naar de Kia dealer voor het bijwerken van de software. Quote
Rio 41 Geplaatst 23 Juli, 2012 Geplaatst 23 Juli, 2012 Hoi Cehen, Het verhaal klopt, ik ben afgelopen vrijdag onderweg naar carwash ANAC even langs dezelfde dealer gereden en kreeg hetzelfde te horen. Meteen een afspraak gemaakr en morgen is mijn Rio aan de beurt Rio 41 Quote
dijk48 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Navigatie spraaksturing nederlands,cc, airco control en de besturing, alhoewel ze voor wat betreft de besturing een beetje wazig begonnnen te kijken en zeiden dat je niet alles moet geloven wat er op het KIA forum gemeld word. Is de update voor airco control en besturing alleen voor de 1.4? Volgens Cehen en Rio 41 meldt de dealer dat alleen de cc een update heeft. Waar heb jij jouw info over de updates vandaan? Quote
Rio 013 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Hoi Cehen, Het verhaal klopt, ik ben afgelopen vrijdag onderweg naar carwash ANAC even langs dezelfde dealer gereden en kreeg hetzelfde te horen. Meteen een afspraak gemaakr en morgen is mijn Rio aan de beurt Rio 41 same over here, mijne staat nu bij dealer Denissen ... ben benieuwd wanneer ze klaar zijn Quote
kris88 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 @ Rio 013 - Ik liep gewoon binnen zonder afspraak. 30 min werk Quote
dijk48 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 @ Rio 013 - Ik liep gewoon binnenlopen zonder afspraak. 30 min werk Dertig minuten werk. Ja dat snap ik, als je lopend komt. HahaWelke updates zijn er bij jou gedaan kris88? Quote
kris88 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 @dijk48 - De monteur heeft niks gezegt over de details maar, dat de cc normaal functioneerd is een feit. Quote
Rio 013 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Dertig minuten werk. Ja dat snap ik, als je lopend komt. Haha Welke updates zijn er bij jou gedaan kris88? Grrrr monteur had zich vergist... geen update beschikbaar voor 1.4 Maja ze hebben wel meteen aantal kleine puntjes opgelost en bellen me zodra de 1.4 update er is Quote
Rio 41 Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Hoi allen, Vanmiddag is de update van de cc uitgevoerd en tevens de koplampen afgesteld. De lampen stonden teveel naar beneden. CC werkt nu perfect Rio 41 Quote
Urbanfoto Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Navigatie spraaksturing nederlands,cc, airco control en de besturing, alhoewel ze voor wat betreft de besturing een beetje wazig begonnnen te kijken en zeiden dat je niet alles moet geloven wat er op het KIA forum gemeld word. Zegt mijne dealer ook altijd! Quote
Remko .me Geplaatst 24 Juli, 2012 Geplaatst 24 Juli, 2012 Ik zal is informeren bij mijn dealer als ik daar weer ben.. bij mij is er wel degelijk iets met het stuur gedaan. Hij rijdt echt veel beter op de snelweg.. doet me denken aan de ceed waar ik toen ik reed, voor Kia Ceed testdag, die had van die standen.... Quote
MiNi0101 Geplaatst 27 Juli, 2012 Geplaatst 27 Juli, 2012 Ik moet nog laten updaten, maar met al deze lovende teksten over de update moet het er maar snel van komen Quote
Gast Hanske Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 Ik heb en afspraak voor de update op 06-08-2012, ben benieuwd naar het resultaat! Quote
Martin1977 Geplaatst 28 Juli, 2012 Geplaatst 28 Juli, 2012 Ik heb en afspraak voor de update op 06-08-2012, ben benieuwd naar het resultaat! Update is echt geweldig. Cruise control werkt nu zoals hij moet werken bij ons Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 2 Augustus, 2012 Geplaatst 2 Augustus, 2012 Na alle enthousiaste meldingen over de Cruise Control update en een update voor de stuurbekrachtiging heb ik mijn Rio 1.2 (April 2012) naar de dealer gebracht. Ze kennen de hele update niet (!) en zijn nu in overleg met de importeur want ze kunnen de oplossing niet vinden. Ik ben de auto nog een dag kwijt Quote
KIa-Niels Geplaatst 2 Augustus, 2012 Geplaatst 2 Augustus, 2012 bij mijn dealer hadden ze er al van gehoort maar zou over ander halve week komen hadden ze het over. dus gelijk even afspraak gemaak t(21 augustus) voor de CC en gelijk kijken naar het nare geluid als ik achter uitrij en gewoon vooruit rij klinkt alsof me remblok aan loopt op me remschijf echt heel naar en raar voor een auto uit april dit jaar Quote
Gast Hanske Geplaatst 2 Augustus, 2012 Geplaatst 2 Augustus, 2012 Na alle enthousiaste meldingen over de Cruise Control update en een update voor de stuurbekrachtiging heb ik mijn Rio 1.2 (April 2012) naar de dealer gebracht. Ze kennen de hele update niet (!) en zijn nu in overleg met de importeur want ze kunnen de oplossing niet vinden. Ik ben de auto nog een dag kwijt Zie hier antwoord dealer, Er is een update beschikbaar voor het systeem.We kunnen een afspraak maken hiervoor als u problemen ondervindt met het systeem. We starten met het uitlezen van uw auto om na te gaan of uw auto in de serie valt, als dit zo is gaan we door met de update. Quote
Cehen Geplaatst 2 Augustus, 2012 Geplaatst 2 Augustus, 2012 Zie hier antwoord dealer, Er is een update beschikbaar voor het systeem.We kunnen een afspraak maken hiervoor als u problemen ondervindt met het systeem. We starten met het uitlezen van uw auto om na te gaan of uw auto in de serie valt, als dit zo is gaan we door met de update. Hoezo systeem? Er is een update voor de cruise control. Is dat wat ze bedoelen met systeem of zijn er nog meer verbeteringen? Graag een antwoord. Quote
Gast Hanske Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Hoezo systeem? Er is een update voor de cruise control. Is dat wat ze bedoelen met systeem of zijn er nog meer verbeteringen? Graag een antwoord. Beste Cehen, Dit is het antwoord van de dealer op mijn vraag die ik via mail gesteld had, zie onderstaand de vraag, meer kan ik er ook niet van zeggen! Is het juist dat er een update is voor de Kia Rio Superpack 1,2 wat betreft cruise controle en klimaat controle, zo ja wordt ik hier voor uitgenodigd? Volgens het KIA forum is er een update voor de problemen van de CC (terugvallen naar inschakelen). Quote
rightone Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 De monteur meldde dat hij niets merkte, ik gaf aan dat het niet logisch is als je bij inschakelen zo'n 4 km snelheid verliest en ze gaan nu dan alsnog de cc update erop zetten..... Quote
Gast Rio_Brazil Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Ik heb ze de TSB per mail gestuurd.. zullen ze wellicht niet leuk vinden maar daar staan inderdaad netjes alle "firmware" levels aangegeven die een update kunnen gebruiken. Deze TSB is van MEI 2012...... Quote
rightone Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 uiteindelijk is de cc-update gedaan en de cc werkt uitstekekend nu op de werkorder stond het verkeerd omschreven wat er aan de hand was maar na de update merkte de monteur ook op dat de cc meteen werkte en reageerde zodra je het aanzette of hoger/lager zette.... Quote
Gast Hanske Geplaatst 3 Augustus, 2012 Geplaatst 3 Augustus, 2012 Ik heb ze de TSB per mail gestuurd.. zullen ze wellicht niet leuk vinden maar daar staan inderdaad netjes alle "firmware" levels aangegeven die een update kunnen gebruiken. Deze TSB is van MEI 2012...... Wat is TSB? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.