Eracer Geplaatst 5 Juli, 2012 Geplaatst 5 Juli, 2012 Hallo allemaal. Ik ben Martin. Vanmorgen een Picanto 1.2 5 deurs besteld. Helaas nog erg lang wachten op de levering. Volgens de dealer kon het wel 4 maanden duren omdat ze geen model op voorraad hebben die aan onze wensen voldoet. Hij moet dus speciaal gemaakt en verscheept worden. Wat voor moois hebben we dan besteld? Picanto 1.2 CVVT ISG 5 deurs, wit Super Pack ESC 15" R Sport velgen De ESC optie schijnt weinig te worden verkocht. Als we dat er niet op wilden kon er waarschijnlijk wel eerder geleverd worden. Helaas, dan maar (even) wachten. ISG is bijna verplicht want anders kost het je BPM (na 1 juli 2012). Dan maar ISG, hoewel we het voornamelijk uit zullen zetten denk ik. Vreemde regeling dus omdat het dan dus niets uitmaakt voor de co2 uitstoot. Ik ga er overigens weinig zelf in rijden. Hij is voornamelijk bedoeld voor mijn vrouw. Bedankt trouwens voor de tips over de Waxoyl behandeling. Dat scheelt me weer 195 euro. Dat is tevens de voornaamste reden om me hier aan te melden. Ervaring zegt meer dan 100 verkopers Quote
Jim Brouns Geplaatst 5 Juli, 2012 Geplaatst 5 Juli, 2012 Welkom en veel leesplezier nader het wachten. Quote
xtra40 Geplaatst 6 Juli, 2012 Geplaatst 6 Juli, 2012 Eracer welkom hier op het forum leuk om te lezen dat je zo veel van het forum hebt opgestoken ook mijn auto heeft het ISG systeem en ik moet zegen dat al ik dacht het niet of nooit te gebruiken gebruik ik het eigenlijk bijna altijd maar ik rij dan ook veel korte stukjes en als je stil staat en je motor is uit dan verbruik je dus ook geen brandstof nu gaat het lange wachten voor jou beginen Quote
Eracer Geplaatst 3 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 September, 2012 Ik heb tot op heden nog niets gehoord van de dealer over een mogelijke afleverdatum. De auto wordt blijkbaar nog niet verscheept. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt als de auto eenmaal op het schip staat? Tot de aflevering bedoel ik dan. Doet die boot er lang over? Quote
bloempje Geplaatst 3 September, 2012 Geplaatst 3 September, 2012 ik heb geen idee ik wacht ook met smart op mn nieuwe karretje Quote
Eracer Geplaatst 1 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 1 Oktober, 2012 Het is ondertussen oktober, de maand waarin verwacht werd dat onze auto afgeleverd zou worden. Tot nu toe nog niets gehoord over een eventuele afleverdatum. Blijkbaar is het schip ook nog niet onderweg, want ze hebben beloofd me daar van op de hoogte te brengen. Toch jammer dat het zo lang moet duren. Quote
Eracer Geplaatst 2 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 2 Oktober, 2012 Ben zojuist gebeld door de dealer. De auto wordt verscheept en ik heb de naam van het schip gekregen. Het schip vertrekt volgens mij vanuit Chennai in India. Een ruwe berekening leert mij dat het 13.000 km naar Rotterdam is. Als je een gemiddelde snelheid van 17km/h aan houd dan is het dus ruim 30 dagen varen. De verwachting zal dus zijn dat we de auto in de 1e of 2e week van november krijgen. Quote
Bandicur Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Misschien krijg je wel de nieuwe kenteken reeds. Gisteren al een A-klasse gespot met **-Z**-** Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Het schip vertrekt volgens mij vanuit Chennai in India. Een ruwe berekening leert mij dat het 13.000 km naar Rotterdam is. Als je een gemiddelde snelheid van 17km/h aan houd dan is het dus ruim 30 dagen varen. http://www.MarineTraffic.com Op deze site kan je de scheepvaart in de gaten houden. De snelheid wordt ook vermeld. Quote
bigwade Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 Nou nog weten hoe die schuit heet, haha! Quote
Smart Geplaatst 2 Oktober, 2012 Geplaatst 2 Oktober, 2012 ik heb geen idee ik wacht ook met smart op mn nieuwe karretje Ik wacht nergens op hoor..... Quote
joepnd Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Ben zojuist gebeld door de dealer. De auto wordt verscheept en ik heb de naam van het schip gekregen. Het schip vertrekt volgens mij vanuit Chennai in India. Een ruwe berekening leert mij dat het 13.000 km naar Rotterdam is. Als je een gemiddelde snelheid van 17km/h aan houd dan is het dus ruim 30 dagen varen. De verwachting zal dus zijn dat we de auto in de 1e of 2e week van november krijgen. Wie zegt dat het schip direct naar Rozenburg vaart? Quote
Eracer Geplaatst 24 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 24 Oktober, 2012 Het schip heeft ondertussen Frankrijk bereikt na te zijn gestopt in Italië, Spanje en Marokko. Ik weet niet hoeveel stops hij nog maakt voordat hij in Nederland is, maar ik denk dat mijn eerste inschatting qua aflevering toch wel aardig in de buurt komt. Het laatst uitgegeven kenteken op dit moment is overigens xx-ZFR-x. Dus wie weet, misschien wel de nieuwe serie. Quote
Eracer Geplaatst 30 Oktober, 2012 Topic Starter Geplaatst 30 Oktober, 2012 De auto staat sinds afgelopen weekend op Nederlandse bodem. Helaas wordt er niet echt haast gemaakt met het vervoer naar de dealer. Volgens de dealer wordt de auto pas over 15 dagen vervoerd. Dus de auto doet er nog geen 30 dagen om uit India te komen, maar doet er wel ruim 2 weken over om de laatste 100km af te leggen. Beetje jammer. De kentekens zitten nu op xx-ZGH-x dus ik denk dat we geen nieuw kenteken krijgen. Quote
Eracer Geplaatst 12 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2012 De Picanto staat voor de deur! Hij was onverwacht toch eerder binnen, dus dit weekend opgehaald bij de dealer. We zijn er helemaal blij mee. Het is een heerlijk wagentje met leuke opties. Keyless entry is even wennen maar werkt super. En... schijfremmen achter. Het kost je enkele maanden, maar dan heb je ook wat Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.