Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ben sinds kort eigenaar van sorento 3.5 v6

Wat me opvalt is dat ik zonder de rem in te druken de automaat kan schakelen nar D of R.

Moet wel knop aan de zijkant van de pook indruken, maar toch.

Zal zeker de motor uitzetten als ik uitstap en de kids er nog in zitten.

Graag reactie.

Posted

't Klopt dat je een voetje op de rem moet houden EN de automaat in P staat, anders krijg je de auto niet gestart

Maw. in iedere andere stand zal de motor niet aanslaan. Dat is trouwens het geval met alle automaten

Nadat de motor loopt in D van drive zetten en rijden maar....,kind kan de was doen-

Wanneer 4x4 benodigd in de N van neutraal plaatsen en schakelaar omzetten echter alleen in het terrein en zeker NIET op een verharde ondergrond anders gaat de bak kapot....

Voor het overige werkt de automaat van de Sorento gelijk als alle andere auto's hiermee voorzien :wink:

Dat betekent bij het stilzetten de bak weer in P zetten, handrem aantrekken en de zaak op slot zetten, yep

Succes met je Sorento!

Posted

Bij Honda kun je van P naar D gaan zonder op de rem te moeten trappen. Wel moet de auto in neutraal of P staan om te kunnen starten. Het is wel veiliger dat je de rem intrapt. Ik heb dit bij mijn sorento uitgeprobeert en ik kan schakelen zonder op de rem te trappen.Wel de zijknop indrukken voor R en om van P naar D te gaan.

Posted
Zeker is dat hij neutraal moet staan om te starten.

Ik ken geen enkele automaat die start als hij in Neutraal staat hoor.

Een automaat moet altijd in Park staan om te kunnen starten.

Het is wel zo veilig een voet aan de rem te houden bij het starten en overschakelen naar de Drive of Reverse, maar niet noodzakelijk.

Remmen bij het overschakelen lijkt me ook erg vervelend als je in de bergen rijd en van een bergversnelling naar de D wilt gaan. Zou je eerst moeten remmen en dan weer gas geven :roll:

Dave

• 2 weeks later...
Posted

@Scorpioshuma, Ik heb een nissan gehad die ik kon starten als hij in de standen P of N stond er bestaan dus wel degelijk automaten die je kan starten in de stand Neutraal.

@peter de grote,

Ja als de motor draait kun je vanaf de P naar de D en vanaf de D naar de bergversnellingen zonder de rem te hoeven gebruiken. Het is alleen niet mogelijk om van de D naar de R te gaan zonder stil te staan :wink: