Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag heb ik enkel op het einde eigenlijk in het programma 5the gear de score gezien die ze gaven voor een Kia Rio 2012.

Hiervan werd ik ff heel slecht.

Een 13/50 kreeg de wagen.

Verbruik score was bijv maar een 3 waard.

Posted

Vandaag heb ik enkel op het einde eigenlijk in het programma 5the gear de score gezien die ze gaven voor een Kia Rio 2012.

Excusseer het is 13/30 maar heb het maar in de rapte gezien sorry...

Guest Warmentuuter
Posted

Dat ik het filmpje bekeek had ik zo iets van hadden die gasten wel zin om de Rio te testen.

Fifth Gear en Top gear zijn leuke programma's om naar te kijken maar erg Europees geörienteerd als het om testen gaat.

Een Japanner heeft het al moeilijk laat staan een Koreaan.

Die lijken wel een stempel te hebben gekregen (jaren terug al) waar ze niet van af komen.

Dat geen struisvogelpolitiek van mijn kant hoor maar eigen ervaring van 12 jaar Toyota, 20 jaar Hyundai en 1 jaar Kia.

Het gaat er om wat voor score jij je auto geeft en wat jou ervaringen zijn.

Als je testen wilt bekijken pak dan die van de ANWB of ADAC.

In mijn ogen veel objectiever.

http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/KIA/RIO/1514

http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4694_KIA_Rio_1_2_ISG_Spirit/KIA_Rio_1_2_ISG_Spirit.pdf

http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=4694

Geeft in ene weer een ander beeld is het niet. :-)

Posted

het is zelfs nog erger 12/30 :wink: en tja ik zou me ook "vervelen" als ik eerst in een Ferrari mag rijden en daarna in een Kia Rio....lol

Posted

Excusseer het is 13/30 maar heb het maar in de rapte gezien sorry...

volgens mij maar 12 uit 30... wanneer kwam er een puntje bij dan?

Maar dit is een 1.1 diesel en mensen die normaal ferrari's rijden... vond ze een beetje bevooroordeeld vanwege dat kia zichzelf belachelijk goede scores geeft qua gebruik.

fifth_gear.png

Posted

Ik heb hem nog niet gezien maar kan me voorstellen wanneer je in het beste van het beste mag rijden, de Rio daarna een beetje tegenvalt :P

Posted

We hebben het er in dit forum ook al eens over gehad dat de verbruikswaarden die Kia aangeeft door ons gebruikers niet gehaald worden, dus het verbaast me helemaal niet dat deze mensen dat ook niet halen. Ik had ook niet de indruk dat ze heel erg hun best deden. Zojuist is al gezegd dat dit erg verwende testers zijn, waarbij de Rio, die gemaakt is om zuinig te rijden, bij hun niet erg veel indruk maakt. Dat zie je al hoe ze kijken als ze de dieselmotor horen starten en als er flink op het gaspedaal wordt getrapt. Natuurlijk komt hier geen Porche geluid onder vandaan, dat is ook niet de bedoeling van een 1,1 liter motor.

Ze waren wel verbaasd dat het allemaal van binnen erg degelijk in elkaar steekt, dit geeft al aan de bevooroordeeldheid (ook al eerder genoemd) tegenover het merk. De vooringenomenheid zag je ook al in het begin toen duidelijk gemaakt werd dat ze liever niet een Kia op hun oprijlaan wilde hebben en al helemaal niet er een wilde starten op hun oprijlaan.

De test en dus de score ging over het verbruik van een Rio-diesel en verder niets. In de video hebben ze niet de indruk gegeven hun best te willen doen, en zelfs als ze dat wel gedaan hebben dan ben ik het met ze eens dat dat opgegeven verbuik moeilijk te halen is en dat de claim van Kia misschien wel wat overdreven genoemd kan worden. Dus ik maak me niet druk over de uitslag, alles is relatief en er zijn andere testen, die meer overall naar de Rio kijken, die aangeven dat de Rio een prima keuze is. Niet de enige goede keuze, maar dat hoeft ook niet, ieder heeft zijn eigen gevoelens bij een wagen of een merk en daar draait het tenslotte om, welk gevoel heb jij bij jouw wagen, de rest is bijzaak. ;)

Posted

volgens mij maar 12 uit 30... wanneer kwam er een puntje bij dan?

Maar dit is een 1.1 diesel en mensen die normaal ferrari's rijden... vond ze een beetje bevooroordeeld vanwege dat kia zichzelf belachelijk goede scores geeft qua gebruik.

Beter een puntje teveel ;) als nog 1 minder lol.

Posted

Al het negatieve gaat eigenlijk over de dieselmotor. Over de auto verder zeggen ze tergend weinig. Ook jammer dat ze inderdaad echt geen zin leken te hebben.

Voor mij is het nog steeds een beste koop die ik me had kunnen doen, ben er blij mee en ben best trots als ik hem voor de deur zie staan :).

• Like 1
Posted

Al het negatieve gaat eigenlijk over de dieselmotor. Over de auto verder zeggen ze tergend weinig. Ook jammer dat ze inderdaad echt geen zin leken te hebben.

Voor mij is het nog steeds een beste koop die ik me had kunnen doen, ben er blij mee en ben best trots als ik hem voor de deur zie staan :).

+1

Posted

fifth gear neem is sowieso al niet serieus, nep top gear figuren die denken dat ze leuk zijn. die willlen alleen maar racen en balen als ze een "normale" auto moeten testen.

dat je geluid van een 1.1 motor gaat beoordelen is natuurlijk kul. lijkt me nogal logisch dat daar geen geluid in zit. als een sportwagen van 75k + geen geluid maakt dan mag je lopen mekkeren en anders geef je 500 euro uit en dan heb je ook een uitlaat eronder die lawaai maakt. en dat hij er niet sexy uit ziet...tjah hadden ze hem wat beter aan moeten kleden met o.a. grotere velgen.

Guest Warmentuuter
Posted

Ben mijne net gaan halen en ik oordeel er nog niet direkt over.

Kom op je eerste indruk :-)

Je ben toch geen zeikerd van the fifth gear :-) :-) :-)

Posted

Kom op je eerste indruk :-)

Je ben toch geen zeikerd van the fifth gear :-) :-) :-)

Nee maar ben ook heel streng in men oordeel ;) ;) ;).

Ik vindt dat hij 'anders' rijdt dan de pro cee'd en meer lawaai maakt ook bij hogere snelheden.

Das alvast mijn eerste indruk over de Rio 1.4CRDI :P.

Guest Warmentuuter
Posted

Een beetje streng ben je wel :-)

Veel plezier en veilige km met de Rio

Posted

ze zitten ook met z'n drieen in de auto, bergachtige omgeving, veel spelen met het gas... zo haal je met geen enkele auto de opgegeven waardes