Jump to content

Voorstellen mga1600

Recommended Posts

Gisteren heb ik mij aangemeld, hoewel ik (nog) geen KIA rijder ben. Woonachtig in Noord-Holland bezitten mijn vrouw en ik samen 2 Volvo's V70 waarvan 1 diesel d5 van 2005, de andere is een benzine uitvoering van 2003. Allebei puntgave en heerlijke auto 's waar niets aan mankeert. We zijn allebei al een eindje in de 60, officieel ben ik na een werkzaam leven van ruim 40 jaar Vutter maar ik werk nog steeds - nu als freelancer, mijn vrouw werkt op dit moment nog fulltime maar dat zal ook niet al te lang meer duren. Kort en goed, we rijden nu al een stuk minder dan vroeger dat wordt nog ' erger' en hebben daarom besloten dat de diesel v70 moet wijken. Dat is met pijn in het hart, want het is een schitterende uitvoering ( Summum heet dat bij Volvo). De andere auto mag blijven als tweede auto en we zijn daarom op zoek naar een nieuwe eerste auto. Geen diesel, daar rijden we niet genoeg meer voor, wel een automaat en het liefste een beetje hoge instap en een wat meer wendbare auto dan de Volvo, want die heeft de draaicirkel van een olietanker.

Ik heb een paar dagen met belangstelling meegekeken op dit forum en zie dat er een zelfde sfeer heerst als op het Volvo-forum, een feest van herkenning dus. Ik lees hier dat er af en toe wordt afgegeven op de houding van de dealer, van de importeur of van de fabrikant, maar geloof maar dat dat op het Volvo-forum van hetzelfde laken een pak is.

Gisteren hebben we een gebruikte Sportage 3 proefgereden. Mooie auto die voldoet aan de wensen voor wat betreft uitvoering, alleen het sturen stond ons niet aan. Zwabberig en onrustig. Deze auto was nog niet voorzien van de update op stuurgebied, we wachten even af tot die gedaan is en dan proberen we nog een keer of ons dat ons wel aanstaat. Dat stuurgedrag is eigenlijk het enige wat ons op dit moment weerhoudt om toe toe te treden tot KIA kringen. Hopelijk overtuigt de update ons.

Guest Warmentuuter

Welkom op dit forum mga1600.