Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo iedereen!

Ik zal even beginnen om mezelf voor te stellen. Ik ben Annie, 28 jaar en ik woon in Alkmaar. Sinds vorige week vrijdag rij ik vol trots in een nieuwe Kia Picanto 1.1 X-tra FE.

Ik ben er natuurlijk superblij mee en uiteraard hoop ik op v????le gelukkige km's met m'n nieuwe maatje. :wink:

Nog bij de dealer:

01mg9.jpg

Slechts 19 km erop staan (van de boot naar de dealer):

02qx5.jpg

In bezit (nieuwe velgen):

03df5.jpg

Posted

Hallo Annie,

van harte gefeliciteerd met de Picanto en ik hoop dat je er een fijn reismaatje aan zult hebben :) Wij genieten steeds weer als we instappen!

Vele fijne en veilige km gewenst.

Posted

@ Wisper: thnx en insgelijks! Gaat vast helemaal goedkomen met mij en m'n reismaatje. :)

@ LeFouduVolant: haha ja ik had zelf bij de showroom ook zoiets van "hij is wel heel geel". Maar zoals je zegt, mooi geel is niet mis! :)

En inderdaad het zijn 14 inch velgen. 15 inch zou er ook onder passen, maar het werd me bij de dealer afgeraden, omdat het rij-comfort erdoor verminderd zou worden.

Posted
@ Wisper: thnx en insgelijks! Gaat vast helemaal goedkomen met mij en m'n reismaatje. :)

@ LeFouduVolant: haha ja ik had zelf bij de showroom ook zoiets van "hij is wel heel geel". Maar zoals je zegt, mooi geel is niet mis! :)

En inderdaad het zijn 14 inch velgen. 15 inch zou er ook onder passen, maar het werd me bij de dealer afgeraden, omdat het rij-comfort erdoor verminderd zou worden.

... in het album op deze site zie je mijn beide PIC's diesel met ... 16 duim ,195/40/16 ... perfect ... :cool:

Onvoorstelbaar de non info die qua banden/velgen de wereld wordt ingestuurd ... setje banden plus velgen orde van grootte 825 .- ... :?

Keep it on the island ... :wink:

Posted

Ik moet eerlijk bekennen dat ik door problemen in het verleden, ook best huiverig was geworden om er nu grotere banden onder te zetten. Bij m'n vorige auto (Daewoo Matiz) hadden we 14-inch eronder gegooid i.p.v. de standaard 13-inch. Maar als ik vervolgens m'n stuur omgooide bij bv. inparkeren of een grote drempel over ging, dan hoorde ik de banden tegen de auto aankomen. Toen hebben we uiteindelijk toch maar weer de originele 13-inch bandjes eronder gegooid.

Dus toen de dealer zei dat het rij-comfort verminderd zou worden, had ik zoiets van: laat maar zitten!

Maar ik heb daarnet even jouw foto's bekeken en die grote banden + velgen zien er zeker erg goed uit! I'll keep it in mind! :)

Posted
Bij m'n vorige auto (Daewoo Matiz) hadden we 14-inch eronder gegooid i.p.v. de standaard 13-inch. Maar als ik vervolgens m'n stuur omgooide bij bv. inparkeren of een grote drempel over ging, dan hoorde ik de banden tegen de auto aankomen.

Als de velg groter wordt dan wordt de band lager, de rolomtrek van de band veranderd niet, waardoor de band nooit aan mag lopen. Ga je de band een heel stuk breder nemen (standaard 165 bij een matiz geloof ik naar bijv 195) dan kan het gebeuren dat deze aanloopt.

Dus toen de dealer zei dat het rij-comfort verminderd zou worden, had ik zoiets van: laat maar zitten!

Hou je van weinig hobbels voelen en rustig rijden dan is een hogere band prettig. Hou je echter van een goed wegcontact en iets meer doorrijden dan is het prettiger een lagere band te hebben, waardoor je minder zijwaartse beweging in de auto hebt. Ik moet zelf elke keer weer flink wennen als de zomer (17") en winterbanden (15") gewisselt worden

Posted
Bij m'n vorige auto (Daewoo Matiz) hadden we 14-inch eronder gegooid i.p.v. de standaard 13-inch. Maar als ik vervolgens m'n stuur omgooide bij bv. inparkeren of een grote drempel over ging, dan hoorde ik de banden tegen de auto aankomen.

Als de velg groter wordt dan wordt de band lager, de rolomtrek van de band veranderd niet, waardoor de band nooit aan mag lopen. Ga je de band een heel stuk breder nemen (standaard 165 bij een matiz geloof ik naar bijv 195) dan kan het gebeuren dat deze aanloopt.

Hou je van weinig hobbels voelen en rustig rijden dan is een hogere band prettig. Hou je echter van een goed wegcontact en iets meer doorrijden dan is het prettiger een lagere band te hebben, waardoor je minder zijwaartse beweging in de auto hebt. Ik moet zelf elke keer weer flink wennen als de zomer (17") en winterbanden (15") gewisselt worden

... 195/40/16 ,een half procentje lager dan het origineel ... betere hernemingen bijgevolg ,niet onaardig voor een "klein" motortje ... :cool:

De PIC's CRDI sturen met de uitstekende DUNLOPs SP 9000 zo strak ,dat ze me herinneren aan ... mijn breed/lage volgetunde MX-5 ... een referentie so zu zagen ... :shock:

Getting is one ... Passing is another ( WALKER ) ... :wink:

Posted

Hallo Annie,

welkom hier op het forum.

En heel veel plezier met je nieuwe Pica, en vooral heel veel veilige kilometers.

Je Pica is wel erg geel, ik heb er hier ook zo een gezien, je valt wel op :cool:

Je hebt hem leuk aangekleed met mooie velgjes, ziet er heel netjes uit.

Nogmaals heel veel plezier.

Philip

Posted

Hallo Annie,

Een gele picanto blijft toch ook wel heel erg gaaf. Als ik niet mijn nieuwe auto met spoed nodig gehad had dan had ik ook een gele gekozen.

groetjes