bigwade Geplaatst 4 November, 2012 Geplaatst 4 November, 2012 Bizar verhaal.. Is dit in België ? Quote
Ferry82 Geplaatst 4 November, 2012 Geplaatst 4 November, 2012 Hi Martin vervelend dat het voor jouw niet soepel is verlopen. Maar je kan mensen beter aanraden waterdichte afspraken te maken en alles op papier te laten zetten. Verbaas me hier dan ook wel een beetje over bij jou je tekent toch een koopcontract..... Quote
art Geplaatst 4 November, 2012 Geplaatst 4 November, 2012 nou ik ben begonnen met een honda prelude alfa 33 audi 80 audi 100 2x bmw 520 bmw 528 bmwx5 bmw 530 d en heb nu mn audi a6 s6 avant ingeruild voor n kia sorento 2.4 i van 2005 wat ik wil zeggen iedere auto heeft wel wat Quote
Peterrrrr Geplaatst 5 November, 2012 Geplaatst 5 November, 2012 Vervelend Martin! In nederland werkt het denk ik gelukkig anders, zeker met financieren. De dealer krijgen ook pas het gled als de auto is afgeleverd, nadat deel II en een kopie tenaamstelling bij de financieringsmaatschappij ingeleverd wordt. Quote
Martin Pilot Geplaatst 5 November, 2012 Geplaatst 5 November, 2012 tja, hier blijkt het anders te KUNNEN werken. Wat betreft het tekenen van het koopcontract... Dat is een bestelbon bij ons Wat ze er handgeschreven opzetten, moet je bijbetalen, maar dat zeggen ze er niet bij natuurlijk. De fout die ik maakte was denken dat hij gelijke voorwaardes gaf als de prijsofferte die ik bijhad van de andere garage. Tja, het zit in kleine details. Wat dergelijke linke dealers denken te bereiken, raken ze sneller kwijt. Een aankoop van een wagen moet in alle vertrouwen kunnen gebeuren. Als de wagen in onderhoud gaat, bv vlak voor een lange reis, moet je het vertrouwen kunnen hebben dat hij ook daadwerkelijk in orde is. Bij de aankoop werden mij al verhaaltjes verteld, dus raakte ik het vertrouwen in die garage al snel kwijt. De verassing van het handgeschreven gedeelte op de bestelbon, deed me nog meer wantrouwen krijgen. Ik ga ervan uit dat zo een garage je een onderhoud op factuur aflevert, maar of het ook allemaal is uitgevoerd weet je niet als leek. Het resultaat is dat hij mij en mijn vrouw haar auto niet in onderhoud krijgt. Uiteindelijk is dat toch een puntje waar je mee kan terugslaan. De verdienste op een een verkoop liggen niet zo hoog, maar in het onderhoud van de wagen ligt de verdienste. Ik vroeg in de garage aan drie mensen, bewust, wanneer ik moest binnenkomen voor eerste onderhud. Eerste antwoord was 15000km tweede was 20000km derde aan een dame die administratie deed was 30000km Toen mijn vrouw de haar wagen kocht ging het nog helemaal anders, ook met de betalingswijze. Kheb hem eens gezegd...dit is de tweede wagen die ik bij u koop, dat moet toch wel iets betekenen Antwoord van de garagist; Ach, twee of twintig wagens, dat maakt me niks uit. Alles bij elkaar genomen geeft me dat een indruk van wantrouwen. Zo hoort het niet te gaan. Antwoord van testaankoop was Het is uw standpunt tegenover dat van de garage. We kunnen u hierin niet helpen en adviseren om zo snel mogelijk te betalen. Beste mensen, hopelijk leren jullie wat uit mijn verhaal. Quote
Smart Geplaatst 5 November, 2012 Geplaatst 5 November, 2012 Snel weg wezen bij zulk soort garagisten die denken dat zij tegen de huidige crisisstroom kunnen zwemmen. Zij zullen uiteindelijk de rekening dubbel en dwars gaan voelen en de crisis mogelijk niet overleven. Met z'n allen zitten we echt niet te wachten op zulk soort gasten die snel geld willen verdienen. In deze tijd is de klant koning en zul je iets meer moeite moeten doen om de klant te behouden, ook naar de toekomst toe. Bij jou heeft hij het goed verbruid..... Quote
vand.m Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 @ Martin. Echt onbehoorlijk en schandalig. Om een bekende advocaat te citeren: Het is infaam en het is abject. Ik hoop toch dat je een betere garage vind waarbij vertrouwen wel in een hoog vaandel staat. Want: vertrouwen weg, klant weg! Veel succes en geniet van de auto. groet, vand.m Quote
Sjölp Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 Wat ik niet goed begrijp is dat je zegt dat alles wat wordt bijgeschreven ook betaald moet worden. Om te beginnen moet het al worden bijgeschreven op BEIDE bestelbonnen, het orgineel en jouw kopie, en dan moet er toch ook ofwel de prijs bij vermeld worden ofwel 'gratis' bijstaan. In zowel het ene als het andere geval kan het dan toch geen verrassing meer voor je zijn geweest. Indien hij het enkel op zijn exemplaar heeft bijgeschreven, en niet op jouw kopie, is het sowieso niet rechtsgeldig, want dan kan hij bij wijze van spreken zoveel accessoires bijschrijven als hij wil en de uiteindelijke prijs van je wagen zowat verdubbelen. Stond het toch op beide exemplaren maar stond er echter noch 'gratis' noch een prijs bij vermeld, dan heeft hij je inderdaad ferm bij je pietje gehad en is het zijn woord tegen het jouwe. Of heb ik ergens iets gemist?? BTW, over wie hebben we het hier (of uit welke regio, indien je zijn naam niet wil vermelden?) Quote
Martin Pilot Geplaatst 6 November, 2012 Geplaatst 6 November, 2012 BTW, over wie hebben we het hier (of uit welke regio, indien je zijn naam niet wil vermelden?) Denk niet dat het verstandig is om de garagist bij naam op het internet te zetten ( al zou ik wel willen ) Aangezien er bij ons ( Antwerpen ) niet al teveel KIA garages zijn, zou de regio de dealer al kenbaar maken, waar erg negatief op KAN gereageerd worden door hem. En idd zoals testaankoop het me melde, mijn woord tegen zijn woord. Je kan alles natuurlijk gaan aanvechten op zulk moment, maar wat levert het je op? Mogelijk erg lang wachten eer je de auto hebt en een boel ellende. Ik heb het zo strak mogelijk opgelost en pas betaald als ik met de auto kon wegrijden en hem het onderhoud van twee wagens ontnomen. Ook ik ben van mening dat zijn klanten dergelijke houding niet zullen blijven pikken. Het gevolg ervan zal hij in deze moeilijke tijden wel snel voelen. Martin Quote
schrootboer Geplaatst 14 November, 2012 Geplaatst 14 November, 2012 Hallo allen rij al weer anderhalf jaar in een sportage 2.0 awd ,en wil hierbij zeggen fantastisch .Nul problemen het is een fijne auto degelijk ,betrouwbaar.Kheb hiervoor altijd duits gereden en zag toen de nieuwe sportage ,en toen was ik en m,n vrouw direct verkocht .ik heb hem gewoon bij mijn dealer de vw groep gekocht ,doe ik al jaren zaken mee is gewoon goed en betrouwbaar.ik rij zelf zakelijk een mb glk 2.2 diesel ,m,n sportage doet niks onder mijn benz (en die is al 6 keer bij de garage geweest) en is nog niet goed . Met vriendelijke groet een super tevreden kia rijder. 3 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.