Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Verbruik Kia Ceed Nieuw model 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik ben benieuwd naar het gemiddelde verbruik van bestaande Kia Cee'd rijders.

Ik rij nu ruim anderhalve week in een nieuwe Kia Cee'd. Ruim 1000 kilometer al gereden en het verbruik blijft rond 1 op 12/13 en bij sportief rijgedrag 1 op 11. (Lange afstanden op de snelweg kom ik wel uit op 1 op 14).

Dit is wat me wel tegenvalt.

Oke ik lees wel eens dat een nieuwe auto ingereden moet worden... maar bij het afleveren van de auto werd mij verteld dat nieuwe auto's tegenwoordig niet meer ingereden hoeft te worden etc...

In de brochure wordt wel vermeld gemiddeld 1 op 19. Als het uiteindelijk 1 op 16 is dan kan ik dat nog begrijpen maar dit vindt ik wel erg tegenvallen.

Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik.?

(Voor de rest ben ik wel tevreden..).

i.6 gdi jan 2013 rijd 6.5 op 100 km das dus 1 op 15 maar dan rijd ik dus bijna alleen snel weg 100 km per uur  woon werk

Geplaatst

Verbruik van de c'eed valt ronduit tegen ik rij heel rustig en kom uit op 1 : 13.

Schakel op de aangegeven momenten.

Ik vind het ronduit tegenvallen.

We hebben nog een micra van 2001 die rijdt met gemak 1 : 17 op de zelfde stukken weg.

Geplaatst

Verbruik valt mij juist mee, 6.0 l/100 km over de laatste 4500 km. (Boordcomputer) Bij een totaal van 6900 km, meest autoweg (90-110 km/uur) De auto wordt bij mij juist wat royaler naarmate er meer kilometers opkomen, heb een poos gem. 5.8 l/100 km gereden. Laatste tijd rij ik iets meer stadsverkeer, ik vermoed dat dat de oorzaak is. Mijn 2009 ceed had een gemiddeld verbruik van 7.2 l/km. Behoorlijk meer dus.

Geplaatst

Fonzy heb jij een diesel ofzo SW 1.6 TDI?

Als dat zo is zijn de cijfers ook erg mager vind ik.

Ik had hiervoor een 150 pk vectra diesel die reed op de snelweg makkelijk 1 : 19

Geplaatst

Hoi Mike, ik heb een benzine uitvoering. Moet er wel bij zeggen dat ik wel mijn best doe om zuinig te rijden en het veel autoweg kilometers zijn.

Geplaatst

Ik probeer ook altijd zo zuinig mogelijk te rijden.

Ik heb het idee dat je beter de schakelindicator kan vermijden want die laat je wel heel snel en met een laag toerental schakelen.

Heeft iemand daar ervaring mee????

• 10 maanden later...
Geplaatst

Net zaterdag een Kia Ceed CRDI gekocht uit 2012 met 21.000 op de teller. Eerste 300 km zitten er op en zit nu op een gemiddeld verbruik van 5,1. 30% stadritten en 70% snelweg/provinciaal. Volgende week maar eens een tankbeurt en werkelijk verbruik meten. Als het rond de 5,1 blijft ben ik tevreden. Had vooraf al wel begrepen dat het niet de zuinigste diesel is en hoopte op deze cijfers.

Deze Kia is een dealer auto geweest en de afgelopen jaren gebruikt voor demonstratie en proefritten. Weten jullie of dit invloed heeft op het verbruik? Past zo'n motor zich aan aan andere gebruiker? Ik ben een rustige rijder. Houd me aan max snelheden.

• 2 weken later...
Geplaatst

Vandaag getankt. Berekend verbruik 1:19,9. Boordcomputer geeft 5,0 aan dus dat komt goed overeen. 60% snelwegen/provinciaal en 40% stadritten. Nu ruim 1500 km gereden in bijna 2 weken. Heb me overal aan de snelheden gehouden.

Dit weekend richting Polen. Totaal 1150 km voor de boeg. Zal de Kia eens flink op zijn staart trappen en kijken of ik de rit in 10 uur kan doen. Zal het verbruik behoorlijk Laten oplopen.

Geplaatst

Naar Polen gereden met de Ceed (1.6 cdri). Auto heeft het uitstekend gedaan. 140 op de cruise control en 95% snelweg gereden op die snelheid. Boordcomputer geeft 5,7 aan. Twee tankbeurten geven een verbruik van 5,75 aan. Ben er erg tevreden mee.

Wat wel opviel is dat de cruise control een leer weigerde aan te gaan. Ik kon de snelheid niet vastzetten. Na 20 km gereden te hebben lukte het weer. Vreemd.

Geplaatst

Had ik na het tanken, we reden weg en de cc werkte niet, wat blijkt je moet je rem eerst gebruiken pas daarna kan je de cc inschakelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Naar Polen gereden met de Ceed (1.6 cdri). Auto heeft het uitstekend gedaan. 140 op de cruise control en 95% snelweg gereden op die snelheid. Boordcomputer geeft 5,7 aan. Twee tankbeurten geven een verbruik van 5,75 aan. Ben er erg tevreden mee.

Wat wel opviel is dat de cruise control een leer weigerde aan te gaan. Ik kon de snelheid niet vastzetten. Na 20 km gereden te hebben lukte het weer. Vreemd.

Waarschijnlijk had je toen nog niet geremd. Cc is pas te gebruiken als de rem eerst een keer wordt gebruikt.
Geplaatst

Zo, weer terug. Op de terugweg 5,6 gehaald met 140 cc en stukken 150-180 gereden. Bovendien bij de Kia dealer aldaar (Polen) een trekhaak laten monteren. Kosten 320 euro. In Nederland had me dit bij aanschaf 750 euro gekost.

Geplaatst

Deze Kia is een dealer auto geweest en de afgelopen jaren gebruikt voor demonstratie en proefritten. Weten jullie of dit invloed heeft op het verbruik? Past zo'n motor zich aan aan andere gebruiker? Ik ben een rustige rijder. Houd me aan max snelheden.

met 180 zit je over het limiet

en ben je geen rustige rijder meer of heb ik het mis???

Geplaatst

Dit was in Duitsland BakkerBart. En 180 was slechts korte stukjes. Meerendeel 140 op de cc. In Nederland houd ik me aan de limieten :)

Geplaatst

Die BC geeft volgens mij het verbruik niet goed weer. Met de caravan (ongeveer 1250 compleet) reed ik in september 1 :12 (volgens de BC). Dat lijkt me niet erg realistisch.

Geplaatst

Die BC geeft volgens mij het verbruik niet goed weer. Met de caravan (ongeveer 1250 compleet) reed ik in september 1 :12 (volgens de BC). Dat lijkt me niet erg realistisch.

BC is over het algemeen iets optimistischer. Bij mij scheelt het 0,5 l/100km.

• 2 weken later...
  • 3 maanden later...
Gast willie wortel
Geplaatst

Wat de boordcomputer aangeeft heb ik geen boodschap aan !

De realiteit is het enige wat voor mij telt !

Mijn Kia Ceed 1600 cc 135 Pk van Sept. 2014, gebruikte tot op heden, met een totaal gereden afstand van 4500 Km een op 10,8 bij een "beheerste" rijstijl.

80% bebouwde kom - 20% snelweg, banden 195-65-15.

niet echt zuinig, maar het maakt op hetgeen ik per jaar rij, 9000 á 10.000 Km.

bij een benzineprijs van 1,50 € p/ltr. een verschil van 211 € per jaar, of ik 1 op 10,8 of 1 op 13 rij, niet iets om wakker van te liggen vind ik.

Ben overigens zéér tevreden over de Cee'd, én garage Winters !

Willie

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb mijn Kia Ceed van bouwjaar december 2012 en met 21500 op de teller,nu iets meer dan twee maanden.

Ik hou altijd exact mijn benzine verbruik bij. Met mijn "nieuwe" Ceed komt het verbruik niet verder van 1 op 12. Het ISG systeem werkt bijna nooit.

Dit valt mij toch tegen. Ik dacht echt een wat zuiniger auto te hebben gekocht. Dit was juist de reden om mijn Toyota Auris in te ruilen.

Ik ga het verbruik bijhouden. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.

Geplaatst

Mijn 3 weken oude Cee'd rijdt 1 op 13,33 als ik op de snelwegen 120/130 rij.

Als ik op de snelwegen 100 aan hou dan kom ik op 1 op 14,7.

(Dit is dus rijden in de stad en op de snelweg)

• 1 maand later...
Geplaatst

mijn getunede Cee'd van 2013 1.6GDI 151PK rijd gemiddeld met race-style 8 tot 8.5L /100 door de bebouwde kom

op snelweg 130km/u naar duitsland op de cruisecontrol komt ie op 7.6L/100 volgens boordcomputer.

225R17 velgen met kumho banden eronder.

ISG systeem werkt goed . ik houd altijd de koppeling ingetrapt dat ie aan blijf staan (ja ik ken dat knopje naast t stuur  :-) )en gebruik t alleen maar als ik weet dat t lang gaat duren bij een rood stoplicht of als ik ergens stil sta. beetje wennen er aan en tis je beste vriend. bij tankstation als ik ga roken dan gaat ie uit en doe je de snelbinder af en stap uit en t ding blijf op standby staan, stap je in en gordel om en stap op de koppeling gaat ie vanzelf weer aan..briljante uitvinding.. voor brandstofbesparing onzin, maar voor gebruiksgemak dikke plus.  voordeel van de tuning is dat ie niet hapert bij lage toeren meer en stuk rapper trekt. schakel zonder problemen van versnelling 1 tot 10km/u > 2 bij 20km/u > 3 bij 30km/u > 4 bij 40km/u > 5 bij 50km/u > 6 bij 60km/u en als t nodig is planken tot de 8000 toeren en opschakelen, gas dr op blijven houden anders gaat ie haperen of de ecu control ingrijpen. of je zet de ecu/slipprotectie uit.

Geplaatst

Ik heb mijn Kia Ceed van bouwjaar december 2012 en met 21500 op de teller,nu iets meer dan twee maanden.

Ik hou altijd exact mijn benzine verbruik bij. Met mijn "nieuwe" Ceed komt het verbruik niet verder van 1 op 12. Het ISG systeem werkt bijna nooit.

Dit valt mij toch tegen. Ik dacht echt een wat zuiniger auto te hebben gekocht. Dit was juist de reden om mijn Toyota Auris in te ruilen.

Ik ga het verbruik bijhouden. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen.

mijn zus heeft ook een toyota auris.. als je dat ding op ECO mode zet rijd t de helft zuiniger dan mijn cee'd... en zolang die accu van t ding vol is moet ik aardig moeite doen om dr bij te houde in de stad, zelfs met mijn 151PK.. als dat de reden was om een cee'd te kopen is t wel erg ondoordacht geweest, zonde wel maar aan de andere kant heb je nu een mooie mannen auto nu moe je maar denken.. ken em altijd nog omruilen toch

• 2 weken later...
Geplaatst

mijn zus heeft ook een toyota auris.. als je dat ding op ECO mode zet rijd t de helft zuiniger dan mijn cee'd... en zolang die accu van t ding vol is moet ik aardig moeite doen om dr bij te houde in de stad, zelfs met mijn 151PK.. als dat de reden was om een cee'd te kopen is t wel erg ondoordacht geweest, zonde wel maar aan de andere kant heb je nu een mooie mannen auto nu moe je maar denken.. ken em altijd nog omruilen toch

Mijn ingeruilde Toyota Auris was een 1,6 Sol (benzine) uit 2007. Deze had geen ECO mode. Het verbruik was gemiddeld 1 op 11/12. Niet echt zuinig dus.

Van de Kia Cee'd had ik hogere verwachtingen v.w.b. het verbruik.

Het ISG-systeem werkt bijna nooit. Heeft iemand hier tips voor?

De Cee'd is wel een heel mooie auto!

• 1 maand later...
Geplaatst

Kia Cee'd SW 1.6 GDI van mei 2015 met 225/45R17 zomerbanden(vredestein Ultrac Cento), verhouding 40/60 (snelweg/provinciale weg)

Nu 2400km op de teller, boordcomputer geeft 6,4 L/100km aan (optimistisch)

Werkelijk zijn mijn tankingen zuiver en blijven allen net boven de 14 km op de liter (7,1 l/100km)

Zodra je op de snelweg gaat dan gaat het eerder richting 13 km/L

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...