Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben benieuwd naar het gemiddelde verbruik van bestaande Kia Cee'd rijders.

Ik rij nu ruim anderhalve week in een nieuwe Kia Cee'd. Ruim 1000 kilometer al gereden en het verbruik blijft rond 1 op 12/13 en bij sportief rijgedrag 1 op 11. (Lange afstanden op de snelweg kom ik wel uit op 1 op 14).

Dit is wat me wel tegenvalt.

Oke ik lees wel eens dat een nieuwe auto ingereden moet worden... maar bij het afleveren van de auto werd mij verteld dat nieuwe auto's tegenwoordig niet meer ingereden hoeft te worden etc...

In de brochure wordt wel vermeld gemiddeld 1 op 19. Als het uiteindelijk 1 op 16 is dan kan ik dat nog begrijpen maar dit vindt ik wel erg tegenvallen.

Wat is bij jullie het gemiddelde verbruik.?

(Voor de rest ben ik wel tevreden..).

Posted

Ik heb nog niet veel gereden, moet nog voor de eerste keer tanken, maar het verbruik kun je in mijn ondertekening volgen.

Ik ben een relatief rustige rijder, veel anticiperen. De boordcomputer geeft nu 6.4 L/100 km aan. Ben benieuwd wat het echte verbruik is, zal straks even gaan tanken :)

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

Posted

Helaas heb dat nog niet gezien op mijn boordcomputer.

Bij rustig rijden, tijdig schakelen en op snelwegen bewust rond de 110 km per uur te tijden (op cruise control) komt/blijft die op 7.4 / 100.

Misschien nog even 1000 kilometer afwachten...

Posted

Ik heb er momenteel 6400 KM mee gereden. Het is heel verschillend. De ene keer op een 80 KM weg, gaf de computer 4,7/100KM aan. Te gek natuurlijk! maar dat was maar kort, want op de snelweg rijd ik persoonlijk altijd 120 of harder en dan sschiet het om hoog. Wellicht dat de eerste beurt verandering brengt maar het grootste verschil maakt je rechtervoet natuurlijk.

Posted

Ik heb wel gemerkt dat het verbruik beter wordt naarmate je meer kilometers rijdt.

Datzelfde geldt ook voor de BC. Die wil in het begin nogal eens onjuiste waarden aangeven.

Posted
nog altijd 7.8 a 8.0 (afh ritduur) /100km dus niet om naar huis te schrijven. 49000 km sinds 2009

Is dat ook een 1.6 GDI? Die waren er toch nog niet in 2009 bij Kia?

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

Posted

Is dat ook een 1.6 GDI? Die waren er toch nog niet in 2009 bij Kia?

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2

Nee 1.4 SW (zie profiel)

Posted

Ik rij nu 1week in de nieuwe ceed. Mijn verbruik is 7.1/100 dit is ongeveer 1/3 bebouwde kom en 2/3 snelweg. 1op 16 moet denk ik wel haalbaar zijn

Posted

Dat moet zeker haalbaar zijn, het verschil tussen de boordcomputer en het echte verbruik was bij mij de laatste keer 0,5 l/100 km. 6.9 aan de pomp, 6.5 op de boordcomputer.

Gisteren een lange rit gemaakt, Eindhoven op en neer (300 km totaal), en de boordcomputer geeft nu 6.0 aan. Gewoon aan de snelheid gehouden, max 120 op de teller. Het verbruik gaat behoorlijk omhoog als je 130 rijdt.

Ik kwam een Rio tegen op de A2, iemand van het forum? Iets met TRX of TSX in het midden.

Posted

Met ceed rijder, verbruik met pijn en moeite 7,2 l/100 km, heb er wel dikke banden (225/45 r17) onder zitten. zit inderdaad aan chiptuning te denken

Posted

Chiptuning? Op een GDI? Dat heeft geen zin. 15 of 16 inch banden hebben meer zijn om het verbruik naar beneden te krijgen :D

• 3 weeks later...
Posted

Nieuwe ceed 1.6 gdi met nu 7000 km op teller. Zonder veel moeite te doen ergens tussen 6,6 en 6,8 lr/100 km. Op B wegen 80 km/h op cruise control is <5lr haalbaar. In 6 met 140km scoorde ik rond 7,2 lr/100 km. Al met al zeer zuinig voor benzine. Keerzijde is dat de 1.6 niet een echt pittige auto is en meer op comfort gericht is. Als je goede prestaties wil moet je ver in versnellingen doorhalen. Wel is de auto snelweg erg stil door de lange averbrengingen. Alles bij elkaar is deze auto voor mijn doel zeer prettig.

Posted

Dit weekend heen en weer Parijs. 1.025 km met in Frankrijk 130km/pu op navigatie en 6,5L /100km gereden.

De afwijking Teller/TomTom valt mee. 136 Kia=130 TT km p.u.

Verbruik ben ik wel tevreden over.

Posted
Dit weekend heen en weer Parijs. 1.025 km met in Frankrijk 130km/pu op navigatie en 6,5L /100km gereden.

De afwijking Teller/TomTom valt mee. 136 Kia=130 TT km p.u.

Verbruik ben ik wel tevreden over.

Netjes. Was dit op de boordcomputer of berekend?

Posted

Netjes. Was dit op de boordcomputer of berekend?

Berekend en op de boordcomputer

• 2 weeks later...
Posted

Ik heb exact hetzelfde met mijn nieuwe ceed.

Met pijn en moeite kan ik het verbruik van de 1,6 gdi rond de 7,3 a 7,4 houden.

Cruisecontrol op een 80 weg levert rond de 5,5 op.

Inmiddels heb ik ook al 5500 km op de teller staan dus aan inrijden zal het ook niet liggen.

Verder heb ik ook de 17 inch eronder liggen.

Posted

Mijn Cee'd haalt 1 op 12 met zuinig/normaal rijgedrag.

Zodra ik sportief ga doen gaat het naar 1 op 10.

Rij er nu 2 maanden in en de boord computer is van 9.2 naar 8.9 per 100km gegaan

Cee'd X-Clusive 2.0 liter en de 17" banden.

• 4 weeks later...
Posted

ik rij op de snelweg 6,2 ltr/100 km en 7,4ltr/100km in het dorp en korte stukken.

Ik ben een rustige rijder.

Kan je deze auto ook tunen????

Iemand ervaring mee???

Waar kan dat???

Posted

1000 km op de teller en mn verbruik staat sinds vandaag op 8.2 L per 100 km :blush: ( wel 225/40/18 banden eronder )

Posted

Ja ik heb ook 17" 225 banden eronder.

Ben benieuwd of het met mijn winterbanden 195/65/15 beter gaat met het verbruik.

ik hou jullie op de hoogte.

• 3 weeks later...