willem1 Posted February 15, 2008 Posted February 15, 2008 Zag dat m'n toch redelijk jonge Sorento olie drupt op de tegels van m'n garage Niet veel maar toch! Valt onmiddellijk op omdat de vloer hartstikke schoon is Zal wel een oliekeerring zijn maar vind dat wel erg vroeg voor een auto van 16 maanden jong/oud Nu maar het oliepeil heeeel regelmatig in de gaten houden..... Afspraak gemaakt met de dealer Let's wait&see Wordt vervolgd Quote
Henk.W Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 Als je de dealer in Vlissingen heb zit je wel goed, wij hebben er al meer auto's van gehad en onze Ceed komt er ook vandaan. Quote
willem1 Posted February 16, 2008 Author Posted February 16, 2008 Over service gesproken: ben absoluut tevreden over de dealer in Vlissingen En heb dan ook het volste vertrouwen in het afdoend herstellen van het probleem door hen Kwestie is meer wat de oorzaak kan zijn van een kapotte oliekeerring (als het dat zou zijn) te meer daar mijn Sorento nog zo jong is en slechts iets van 36.000 km heeft gelopen Quote
jonge235 Posted February 16, 2008 Posted February 16, 2008 krukaskeerring komt ook bij nieuwe al voor. Quote
edwinkru Posted February 17, 2008 Posted February 17, 2008 He Willem, Het zal wel de krukas keerring zijn, heb ik ook gehad. Je kan het beste de Sorento snel laten maken, anders moet je koppeling er ook uit. De olie loopt dan via het blok de koppeling binnen. Binnen kort kom ik met een update over mijn Sorento, hij staat nu al weer een week in de garage. Groeten, Edwin Quote
willem1 Posted February 18, 2008 Author Posted February 18, 2008 He Willem,Het zal wel de krukas keerring zijn, heb ik ook gehad. Je kan het beste de Sorento snel laten maken, anders moet je koppeling er ook uit. De olie loopt dan via het blok de koppeling binnen. Groeten, Edwin Achterste krukaskeerring zou zo maar kunnen Heb echter een automaat en zie zodoende niet dat olie de koppeling binnenloopt Maar met een paar weken weet ik meer Wordt vervolgd Quote
Jan Berkelaar Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 [Achterste krukaskeerring zou zo maar kunnen Heb echter een automaat en zie zodoende niet dat olie de koppeling binnenloopt Maar met een paar weken weet ik meer Wordt vervolgd heb ik tot 2x toe gehad, is geheel kosteloos, zelfs 1x na de garantie verholpen door mijn Kia dealer in Spijkenisse Quote
willem1 Posted February 20, 2008 Author Posted February 20, 2008 heb ik tot 2x toe gehad, is geheel kosteloos, zelfs 1x na de garantie verholpen door mijn Kia dealer in Spijkenisse Oeps! Wat was telkens de oorzaak? Daar ben ik wel benieuwd naar..... Kosteloze reparatie, idem; valt bij mij nog gewoon onder de garantie En of deze 'kwaal' nou meer voorkomt bij de Sorento? Quote
Hans Bom Posted February 20, 2008 Posted February 20, 2008 Dan heb jij een betere dealer, dan die ik heb, hier in Ede. Heb tijdens de garantie ook lekkage gehad bij de krukas keering. Maar nu begint die weer te lekken, nog niet zo hard als de eerste keer. Maar de dealer wil niks meer doen. Zal dus zelf aan de slag moeten. Quote
willem1 Posted March 5, 2008 Author Posted March 5, 2008 Reparatie uitgevoerd onder garantie; werktijd: 5 1/2 uur Zwakke plek van de Sorento blijkens de grote voorraad aan keerringen.... Nu maar hopen dat alles OK is en weer vele storingsvrije kms...... Per saldo toch een bul van een bolide Quote
willem1 Posted March 7, 2008 Author Posted March 7, 2008 Net nog even gekeken na weer een kleine 500 km te hebben gereden en geen druppeltje lekkende olie meer..... Daarmee hoop ik dit boek defintief te hebben dichtgeslagen! Pluim voor de dealer Quote
willem1 Posted May 6, 2008 Author Posted May 6, 2008 Daarmee hoop ik dit boek defintief te hebben dichtgeslagen! Ai, nog niet helemaal Kosten van olie&vetten te voldoen zo werd mij telefonisch bericht Te rekenen op 50 euri Voor het overige: garantie Quote
Recommended Posts