Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste Rio-collega's

Ik ben sinds 3 weken een zeer tevreden Kia rijder, pluspack black.

Ik heb hem 2e hands gekocht , auto is van 02 jan 2012.

Auto is gewoon nog nieuw met 8000 op de teller.

Ik heb eigenlijk 2 vragen : Hoort er een bodem/spatplaat onder de motor te hangen ?

Als ik de motorkap opentrek zie ik de straatstenen onder de motor.

Het lijkt of hier een bodemplaat hoort te zitten ?? iemand een idee ?

Zijn er meer mensen die ook last van windgeruis hebben aan de bestuurderskant.

Voornamelijk bij zo'n 100 tot 120 km en harder zeer goed hoorbaar.bijrijdersstoel niet.Ik heb alle rubbers nagekeken , kon niets vinden, af en toe lijkt het geluid met het toerental mee toe te nemen.

Als je aan de bijrijderskant zit, hoor je het geluid ook van de bestuurderskant afkomen.

Binnen in de auto voel je geen wind, dus alleen hoorbaar, iemand een idee, of is dit gebruikelijk ?

Dank voor jullie reacties alvast !

Groet

Joljoska

post-7214-0-91003600-1346867667_thumb.jpg

• Like 1
Posted

bodemplaat hoort er niet te zitten dus dat je de straat ziet dat klopt helemaal helaas

wind geruis heb ik geen last van dus even bij de dealer laten kijken of je deur goed aansluit in zijn rubbers

ps. mooie wielen

• Like 1
Posted

Pimpmaster, dank voor je reactie !

Ik ga nog eens even langs de dealer.

:adanku:

Posted

Pimpmaster, dank voor je reactie !

Ik ga nog eens even langs de dealer.

:adanku:

Heb je een diesel of benzine?

Ik heb een diesel en heb ook een soort suizen bij het accelereren bij 100-120 km/h.

Het lijkt op een soort ventiel dat lucht laat ontsnappen. Maar echt zorgen maak ik me niet.

Posted

zo te zien heeft hij een 1.2 benzine

dus geen turbo gefluit zo als jij waarschijnlijk hebt

Heeft mijn 1100tje een turbo? Ik dacht alleen de 1400

Posted

Klopt het is een benzine uitvoering, ben er waarschijnlijk al achter, schade aan het linkervoorscherm en 2 nieuwe deurtjes links erin gezet door een autoschadebedrijf , wel netjes gemaakt, nu het windgeruis nog wegpoetsen !

Dank voor jullie reacties

Posted

Klopt het is een benzine uitvoering, ben er waarschijnlijk al achter, schade aan het linkervoorscherm en 2 nieuwe deurtjes links erin gezet door een autoschadebedrijf , wel netjes gemaakt, nu het windgeruis nog wegpoetsen !

Dank voor jullie reacties

Posted

Wist je van te voren dat je een ex-schadeauto kocht? 2 Nieuwe deuren en een beschadigd scherm klinkt als een fikse schade, en de auto is al erg jong weggedaan door de vorige rijder...

Posted

Ja hoor ! Hobby Robby dit was mij bekend, het schadebedrijf heeft mij alles eerlijk verteld.

Voor de koop ben ik er nog mee naar een ander schadebedrijf geweest (zwager) die heeft hem bekeken en mij verteld dat hij netjes gemaakt is.

Mijn schadeverkoper gaat het probleem van het windgeruis vast proberen op te lossen.

Vorige eigenaar heeft via verzekering een nieuwe kunnen kopen en rijdt weer dezelfde uitvoering en kleur.

Posted

mag ik vragen wat je ervoor betaald hebt :P klinkt interresant iig!

Da mag altijd, maar in ieder geval geen 17000 euro !

Wat wel , met alle respect,hou ik liever voor mezelf !

Posted

Da mag altijd, maar in ieder geval geen 17000 euro !

Wat wel , met alle respect,hou ik liever voor mezelf !

hehe ja natuurlijk respecteer ik dat :P was gewoon benieuwd!

hebben ze het euvel al opgelost?

Posted

hehe ja natuurlijk respecteer ik dat :P was gewoon benieuwd!

hebben ze het euvel al opgelost?

Ben vandaag bij de verkoper langs geweest, hij gaat er volgende week mee aan de slag,Waarschijnlijk heeft het niks te maken met de schade zelf/het lijkt net alsof het geluid toeneemt met het opvoeren van het toerental

Hou jullie op de hoogte

• 3 weeks later...
Posted

Beste Riorijders,

Het wind/motorgeluid had dus wel degelijk te maken met de schade die deze auto voorheen had opgelopen.

Plaatwerk zat niet goed op z'n plaats, het was een raamrubber van het kleine voorraampje (bestuurderszijde) dat de veroorzaker was.

Dit rubber was niet goed in de hoek aangesloten met het plaatwerk dit is nu wel goed gemaakt.

Gevolg is nu dat de radio weer wat zachter kan en er geen sprake meer is van irritante ruis !

p.s nog bedankt voor het meedenken allemaal !

p.s 2 : iemand nog interesse in mijn 17 inch velgen en banden ? (zie advertentie bij te koop aangeboden)

Reden is dat ik weer terug wil naar 15 inch, verbruik enz.

Groet

Joljoska

Posted

Prijs is 750 euro, zijn 1 maand oud zonder beschadigingen incl. banden.(8000 km)

Ik rijd er nu nog steeds mee rond. Deze maand ergens gaan de winterbanden erop.

Maar ik en mijn vrouw willen graag terug naar 15inch , het verbruik zou ook wat gunstiger zijn bij 15 inch. :wink:

Wat heb je ervoor over Baggio ?

Posted

dat verbruik valt echt wel mee, gaat meer om de breedte van de banden niet om de omtrek. het scheelt je misschien 0,5 tot 1 liter op 100 km.... maar je auto ziet er meteen wel 1000 euro goedkoper uit :P maar goed zelf weten natuurlijk! succes met verkopen :)

Posted

Prijs is 750 euro, zijn 1 maand oud zonder beschadigingen incl. banden.(8000 km)

Ik rijd er nu nog steeds mee rond. Deze maand ergens gaan de winterbanden erop.

Maar ik en mijn vrouw willen graag terug naar 15inch , het verbruik zou ook wat gunstiger zijn bij 15 inch. :wink:

Wat heb je ervoor over Baggio ?

zijn de velgen nu een maand oud of net zo oud als de auto? Je opend dit topic met te zeggen dat de auto 8000 km gelopen heeft en nu 9 maanden oud is.

In een maand 8000 km rijden is nogal wat. :-)

Posted

Auto heb ik een maand in mijn bezit , tellestand stond op 8000km.

Banden hebben ook 8000 gelopen en zijn met de koop overgezet op nieuwe 17 inch Dezent-velgen die nu te koop zijn.

Ik heb er nu 500km mee gereden voor de duidelijkheid :wink:

• 2 months later...
Posted

In het verlengde van deze topic weet iemand over er wel een (bodem)plaat voor onder de motor te koop is?

Houdt namelijk wel het blok een stuk schoner.