MGA1600 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Gisteren ben ik teruggekomen van een zakenreisje in de USA (in Georgia) en het viel me op dat er daar ontzettend veel KIA's in het verkeer rondrijden. Sommige van oudere types die wij hier niet kennen - althans ik herkende ze niet- maar ook veel nieuwe Sorrento's, een enkele Sportage 3 en vooral veel nieuwe Optima's. Een heel mooi model trouwens! In de omgeving waar ik was waren er ook opvallend veel KIA dealers binnen een straal van 30 kilometer. De Sportage heeft in de US naar keuze een 2.4 atmosferische motor of een 2.0 turbo motor met een vermogen van 250 pk. Dat laatste is vast niet erg handig met de alweer gestegen benzine prijzen, maar wel lekker....! Iedere Amerikaan die ik de afgelopen week sprak had het trouwens over de hoge brandstof prijzen, maar met een prijs van 3,90 dollar per Gallon ( 3,6 liter) ofwel iets meer dan de helft van onze prijzen is alles betrekkelijk natuurlijk. Een Sportage is daar al leverbaar vanaf 20.000 dollar (zo'n 15.000 euro). het leven is niet altijd eerlijk. Ik had de hele week een Buick Enclave tot mijn beschikking, een crossover die minstens een meter langer is dan een Sportage, een motor heeft van 3.6 liter met 300 pk en alle toeters en bellen. Erg lelijk maar erg lekker! En dat enorme geval kost daar omgerekend 29.000 euro. Hoe lang pikken we onze prijzen nog? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Warmentuuter Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Hoe lang pikken we onze prijzen nog? Mooi verhaal over Amerika. Maar zolang onze regering de accijnzen, btw, bpm en (wegen)belasting nodig heeft om van alles te financieren denk ik dat we voorlopig deze prijzen (moeten) accepteren. Je ziet dat de benzineprijs hier het hoogste is en volgens het journaal de mensen de auto laten staan nu. Misschien valt het kwartje (vanKok) nog eens............ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Heb 20 jaar yank gereden, met plezier. Het kan helaas niet meer en dat moeten ze ook daar gaan beseffen. Al zal het lastig proppen worden met 90/120/180 in een Aygo. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankd Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 een 2.0 turbo lijkt mij wel wat, het meerverbruik tov. de atmosferische 2.0 zal wel meevallen, mits je het vermogen niet elke keer aanspreekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jolinar Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Toen ik dit jaar in USA (California e.o.) was heb ik heel veel KIA Soul's gezien. Af en toe een Sportage en 3 keer een nieuw type Rio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts