Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Winterbanden aanschaffen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goede keus Azarro...ik heb dezelfde banden ook met de P erachter.

Ze zullen je zeker gaan bevallen. Heb ze er inmiddels twee winters

onder gehad en hebben mij niet teleurgesteld.

Als het meezit zet ik ze er aankomende zaterdag onder.

Gast Warmentuuter
Geplaatst

Afgelopen middag heb ik de winterbanden er weer onder gedaan.

De banden die ik tijdens de aanschaf erbij hebt gekregen was de Good Year Ultragrip.

Vorige winter heb ik hier een kleine 7000 km mee gereden en ik moet zeggen dat is prima gegaan.

Dat ik ze vorige jaar november na een paar koude dagen monteerde sloeg het weer om en we kregen temperaturen van rond de vijftien graden.

Dan denk je van dat zijn eigenlijk geen winterband temperaturen maar daar merkte ik weinig van op de droge weg en doen niet onder de Continentals die standaard zijn gemonteerd op de Venga.

Het enige wat opvalt is iets meer afrolgeluid in de auto vanwege dat v profiel in de banden maar is niet storend.

Afgelopen januari tijdens onze vakantie in de Eifel kregen we echt alle weer types zoals zon, strenge vorst, hevige regen en sneeuw.

Dan sta je er versteld van hoeveel grip een winterband heeft als je dat vergelijkt met een zomerband.

Daarna de maand februari hebben we het nog even lekker over kunnen doen in de sneeuw.

En dan zit je je wel eens te verbijten als er eentje voor het stoplicht voor je staat op zomerbandjes en maar moeizaam weg kan komen.

Daar heb je met de Ultragrip geen last van.

Dus ik ben er zeer over te spreken.

Wat mij betreft........ laat de winter maar komen.

Geplaatst

@Smart ...ik heb dezelfde banden ook met de P erachter.

Bij mij staat er ook een P achter.

Ik weet niet of er ook zonder P zijn en wat die P betekend.

@Azzaro

Ik heb dezelfde band alleen nog niet onder de auto gezet.

Staan nog opgeslagen zie foto.

Ben benieuwd hoe ze gaan bevallen maar ik hoor er veel positieve reacties over dus maak ik me weinig zorgen.

Groet,

vand.m

post-4147-0-16058600-1351413275_thumb.jpg

Geplaatst

@vand.m: bij de aankoop heb ik de Continental winterbanden TS830 en de TS830P natuurlijk goed met elkaar vergeleken. Ik wist even niet meer wat voor

mij nu het verschil maakte om te kiezen voor de TS830P, behoudens dat hij testwinnaar was geworden in 2010.

Dit vond ik op internet:

'Continental WinterContact TS830P (men lette op het achtervoegsel P wat een behoorlijk verschil maakt met de versie zonder), zeer moderne topband die

zich uitermate leent tot onze milde winters met hoofdzakelijk natte ondergrond en relatief milde temperaturen.'

De ContiWinterContact TS 830P van Continental is een winterband die een asymmetrisch profiel heeft. Daarin zit hem ook het verschil met zijn naamgenoot

zonder de P. De band is dan ook ontworpen voor de zwaardere krachtige auto's die ook in de winter hoge prestaties van hun band verlangen. Daarnaast biedt

de band tevens de tractie en remeigenschappen op besneeuwde en gladde wegen.

De band ContiWinterContact TS 830P is een autoband die deel uitmaakt van het assortiment 'banden voor personenauto's'. Wees met deze band niet bang

voor ijsregen, zelfs niet voor ijzel: deze band is onderworpen aan zware testen in winterweer. Met deze band ook geen vrees in het geval van een sneeuwstorm:

optimaal contact en remafstand verkort. Prima keuze voor krachtige en sportieve personenauto's. Conform onze deskundigen is deze band beoordeeld als

"Uitmuntend" oftewel GOUD. Continental banden zijn befaamd vanwege hun veiligheidsverhogende eigenschappen en worden gezien als 1e keus banden.

Volgens mij hebben we een goede keus gedaan.... :D

Geplaatst

Heeft er iemand hier ervaring met winterbanden van Kumho van het type KW23?

Heb me laten vertellen dat deze niet moeten onder doen voor de door ons bekende grote merken. Nokian zou ook nog zo een goed merk zijn....

Geplaatst

Volgens mij hebben we een goede keus gedaan.... :D

Dank voor je info!

Maak me nu helemaal geen zorgen meer.

Het is gewoon een super band.

Ik wacht nog even de weersvoorspellingen af.

Wanneer wel wanneer niet de banden wisselen.

Maar dat is in Nederland natuurlijk lastig.

De ene week is het 15 graden, de week erop weer onder nul.

Ik ga ervan uit langere tijd onder de 7 graden om ze dan te wisselen.

Voorlopig staan ze in de schuur opgeslagen.

Of het daar te koud is om op te slaan zal best wel.

Maar een ander plaatsje heb ik niet.

Mocht ze van (v)echtgenote niet onder de Home cinema zetten.

Groet,

vand.m

Geplaatst

Voorlopig staan ze in de schuur opgeslagen. Of het daar te koud is om op te slaan zal best wel.

Maar een ander plaatsje heb ik niet. Mocht ze van (v)echtgenote niet onder de Home cinema zetten.

Hahaha.....!

De temperatuur in de schuur maakt niet zoveel uit, ze heten niet voor niets winterbanden.

Daarnaast, als ze onder auto zitten is de kou nog erger, dus opslag in de schuur is een prima plek.

Geplaatst

Heeft er iemand hier ervaring met winterbanden van Kumho van het type KW23?

Heb me laten vertellen dat deze niet moeten onder doen voor de door ons bekende grote merken. Nokian zou ook nog zo een goed merk zijn....

Heb zelf inmiddels gekozen voor Nokian. Schijnt heel goed te zijn voor redelijke prijs.

Volgende week laat ik ze er op leggen.

Geplaatst

Worden deze ook geverd in België?

En welke winterbanden worden er aangeraden voor op de standaard 17 inch velgen te laten zetten.

grts

Geert

Uiteraard leveren we ook in België. Zie voor meer info onze webshop.

De bandenmaat voor de 17 inch is al beantwoord door 1 van de andere forumleden zag ik.

En ja , voor Kia vrienden proberen we de prijs zo zacht mogelijk te houden.

Mail het Alcar velgnummer en de band naar keuze (zie webshop) naar kia(at)ejbanden.nl

• 3 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Aangezien ik onlangs nieuwe 18 inch velgen heb gekocht,heb ik momenteel een origineel Kia 17 inch velgenset dat tegen een een acceptabele prijs verkocht kan worden. Deze velgenset is 2 maanden oud met winterbanden die eveneens 2 maanden oud zijn. Er is zelfs een 5de originele Kia velg die je erbij krijgt met een originele Kia zomerband( reservewiel). Indien geïnteresseerd,geef een belletje. We zullen zeker een prijs kunnen overeenkomen. Tel : ***********. Email : ***********.com

Bijgesloten miniatuur

aangepast door betominice
Graag in verkoop topic houden geentel en mail i.v.m privacy
  • Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...