KiaKoper Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Ik ben op zoek naar winterbanden en velgen voor de SP3. Wat is de beste keus? Goede prijs-kwaliteisverhouding. Wie heeft er een goede tip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry82 Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Is al topic van moet je even zoeken prijzen zijn vanaf zon beetje 1000 euro. Ik heb Borbet LV5 en Continental TS830 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mika kjelld Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 heb mijn velgen bij velgen online gekocht en mijn banden bij autobandenmarkt aleen moet jee wel iemand hebben die je banden om je velg legt veel succes patrick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Continental TS830P, superbanden! TIP! Kijk eens hier! Nu kopen is veel geld besparen!! Geen verzendkosten in ieder geval.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 + 1 Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dick van Dyke Posted September 11, 2012 Share Posted September 11, 2012 Heb als winterbanden Michelin Latitude Alpine 18" op de orginele18" velgen in de "af fabriek maat" (exclusive) 18/235/55 Bevallen prima en zijn naar mijn mening vrij stil (rolgeluid) maar die ervaring had ik ook met Continental op eerdere auto's. Als je voor de prijs gaat, kijk eens naar Lassa winterbanden. Voor "regio zuid" heb ik nog een goed adresje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Idd autobandenmarkt is een prima keuze, doe ik zelf al jaren. Koop gewoon een complete set met stalen velgen. Als je een complete set besteld krijg je ze keurig uitgebalanceerd en op de velg thuis. Alleen even eronder schroeven en klaar. Rond de 6 a 700 euro ben je klaar. Voor 550 kan het ook maar dan heb je een wat " mindere " band. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaKoper Posted September 12, 2012 Author Share Posted September 12, 2012 Momenteel heb ik bandenmaat 225 x 60 x17. Kan ik voor stalen velgen dezelfde maat gebruiken? Welke maat heb jij gekozen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Momenteel heb ik bandenmaat 225 x 60 x17. Kan ik voor stalen velgen dezelfde maat gebruiken? Welke maat heb jij gekozen? Maak gebruik van de bandenomrekentabel op internet. Kun je precies zien hoe groot de afwijking (per/km) is. En dus welke maat geschikt is voor jouw velgen/auto Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandicur Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Als je een beetje op internet rondneust, dan kom je achter dat autobandenmarkt.nl helemaal niet zo goedkoop is. Hun levertijd is ook veel langer dan de meeste banden webshops. Als je niet ver van rotterdam woont, kan ik aan huis de banden voor je om de velg monteren en balanceren. Ik heb namelijk een mobiele bandenservice bedrijf. Tevens kan je ook banden en velgen bij mij bestellen. Meestal goedkoper dan autobandenmarkt.nl @moderators, mocht het zo zijn dat dit bericht in strijd is met de huisregels, dan kan je dit verwijderen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 ........Ik heb namelijk een mobiele bandenservice bedrijf. Tevens kan je ook banden en velgen bij mij bestellen. Meestal goedkoper dan autobandenmarkt.nl @moderators, mocht het zo zijn dat dit bericht in strijd is met de huisregels, dan kan je dit verwijderen. Je moet er wel tegen kunnen dat de forummers zeer prijsbewust en kooplustig zijn. Ze vinden vaak de gekste zaken net even goedkoper dan een ander kan inkopen.....! Maar voor mij ben je welkom als mobiele bandenleverancier hoor! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Specialmade Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 + 1 Grtz. Specialmade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandicur Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Maar voor mij ben je welkom als mobiele bandenleverancier hoor! Terugkomend op jouw vraag 750 euro voor stalen velgen met pirelli winter banden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Terugkomend op jouw vraag 750 euro voor stalen velgen met pirelli winter banden. Voor 700 euro heb ik ze thuis afgeleverd door autobandenmarkt voor dezelfde set. Voor 650 met Hankook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandicur Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Voor 700 euro heb ik ze thuis afgeleverd door autobandenmarkt voor dezelfde set. Deze prijzen zijn per kompleet wiel inclusief BTW exclusief verzendkosten van 9.90 EUR per wiel binnen Nederland. Bij mij worden de set gemonteerd en krijg je garantie. Ik wil niet zeggen dat autobandenmarkt die garantie niet geeft, maar het proces is heel erg omslachtig omdat zij een duitse bedrijf zijn en alleen duits of slecht engels spreekt. Ze laten ook een koerier de banden weer ophalen en dat betekent dat er ook iemand thuis moet zijn. Btw als jouw stuur na monteren van de nieuwe set gaat trillen ga je toch ook niet terugsturen? Maar dat mijn bedrijf kan concurreren met een internetshop zegt toch al genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 .............Bij mij worden de set gemonteerd en krijg je garantie. .............Maar dat mijn bedrijf kan concurreren met een internetshop zegt toch al genoeg. Lijkt mij een zeer goed compromis, zeker voor de forummers die niet zelf onder hun auto willen liggen en/of de juiste gereedschappen en kennis paraat hebben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Deze prijzen zijn per kompleet wiel inclusief BTW exclusief verzendkosten van 9.90 EUR per wiel binnen Nederland. Bij mij worden de set gemonteerd en krijg je garantie. Ik wil niet zeggen dat autobandenmarkt die garantie niet geeft, maar het proces is heel erg omslachtig omdat zij een duitse bedrijf zijn en alleen duits of slecht engels spreekt. Ze laten ook een koerier de banden weer ophalen en dat betekent dat er ook iemand thuis moet zijn. Btw als jouw stuur na monteren van de nieuwe set gaat trillen ga je toch ook niet terugsturen? Maar dat mijn bedrijf kan concurreren met een internetshop zegt toch al genoeg. 700 is incl afleveren. Heb er al 6 sets vandaan en altijd perfect trillingsvrij afgeleverd. Garantie klinkt leuk maar wat heb je er aan, goed is goed. Als liefhebber zet je graag zelf je wielen er onder en die zijn er genoeg hier op dit forum. Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen met autobandenmarkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bandicur Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 In mijn beginperiode heb ik ook bij hun besteld en met mijn eerste order hebben ze al 1 band verkeerd afgeleverd. Ipv 14 hadden ze 13 inch geleverd. Na heen en weer bellen, duurde het nog 2 weken voordat ik de juiste maat binnen heb gekregen. Als bedrijf zijnde kan ik dit niet aan mijn klanten verkopen. Dus dat is gelijk de laatste keer dat ik bij hun heb besteld. Tuurlijk kan iedereen de velgen zelf monteren, maar heeft iedereen een momentsleutel? Btw worden er ook bouten meegeleverd/aangeboden, want als je op lichtmetalen velgen rijdt kan je meestal de bouten niet voor stalen velgen gebruiken. Al met al je moet tevreden zijn met wat je aanschaft. Als je tevreden bent met hun en je vindt het zelf leuk om ze onder de auto te monteren, dan moet je dat zeker blijven doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 In mijn beginperiode heb ik ook bij hun besteld en met mijn eerste order hebben ze al 1 band verkeerd afgeleverd. Ipv 14 hadden ze 13 inch geleverd. Na heen en weer bellen, duurde het nog 2 weken voordat ik de juiste maat binnen heb gekregen. Als bedrijf zijnde kan ik dit niet aan mijn klanten verkopen. Dus dat is gelijk de laatste keer dat ik bij hun heb besteld. Tuurlijk kan iedereen de velgen zelf monteren, maar heeft iedereen een momentsleutel? Btw worden er ook bouten meegeleverd/aangeboden, want als je op lichtmetalen velgen rijdt kan je meestal de bouten niet voor stalen velgen gebruiken. Al met al je moet tevreden zijn met wat je aanschaft. Als je tevreden bent met hun en je vindt het zelf leuk om ze onder de auto te monteren, dan moet je dat zeker blijven doen. Momentsleutel bij stalen velgen vindt ik niet nodig, trouwens de meeste garages knallen gewoon je dure lichtmetaaljes met de luchtsleutel vast hoor. ( niet dat ik dat goedkeur hoor ). Er zijn idd merken waarbij de bouten van de standaard velgen niet passen op je stalen velgen met winterbanden maar dat weet je met 1 telefoontje. Dit is zeker niet bij alle merken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dikkeeric Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Ik heb net mijn set winterbanden binnen voor mijn picanto en heb ook bij de Duitse bekende sites gekeken,maar ook een offerte van een NL velgenshop gevraagd. in eerste instantie kwam hij veel duurder uit vergeleken met de duitse prijzen,maar heeft voor mij toch een prijs gemaakt die goedkoper was en met bouten erbij incl verzenden. Ook al was hij 50 euro duurder dan had ik ze nog bij hem gekocht,omdat dat dat mij toch een fijner gevoel geeft ivm communicatie en garantie. En voor de topicstarter: De Continental TS830P zijn superbanden,ik heb ze zelf gehad onder mijn C-max en die werken uitmuntend in de sneeuw.ze komen nog beter uit de tests dan de ts 830 zonder p. ik heb nu voor mijn picanto de ts800. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Blijf deze site in de gaten houden, want zij stunten constant met goede prijzen inclusief verzending! Geldt natuurlijk alleen voor mensen die de banden bij een adresje op de velgen laten leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IvdW Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Weet iemand eigenlijk of je de bouten van je licht metalen velgen ook kan gebruiken voor je stalen velgen met winterbanden? Op internet kan ik hier niet echt duidelijkheid over vinden. Alvast bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Timo0103 Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Weet iemand eigenlijk of je de bouten van je licht metalen velgen ook kan gebruiken voor je stalen velgen met winterbanden? Op internet kan ik hier niet echt duidelijkheid over vinden. Alvast bedankt. Gaat prima Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Dat is zeker niet altijd het geval. Het advies 'gaat prima' is m.i. niet juist geformuleerd! Het is namelijk afhankelijk van de schaftlengte en de speling van de wielbout of de hoogte en de speling van de wielmoer op de stalen/alu velg. Als voorbeeld: ik heb twee sets wielmoeren nodig om te wisselen van alu velg (16 inch) naar alu velg (17inch). Ze zijn onderling niet uitwisselbaar zonder problemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HendrikAnton Posted September 14, 2012 Share Posted September 14, 2012 Voor 700 euro heb ik ze thuis afgeleverd door autobandenmarkt voor dezelfde set. Voor 650 met Hankook. Welke heb jij gekocht Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts