Baggio Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Hallo, gisteren hoorde ik tijdens het opschakelen een rammelend geluid, dit gebeurd bij elke versnelling en is maar kort hoorbaar. Kan het de bekende waterpomp zijn? Verder vindt ik het raar dat als ik de blower op volvermogen set de lichten tijdelijk zwakker gaan branden en dan feller branden dan normaal, is er een tweede ventilator die mogelijk wordt bijgeschakeld en zo om meer vermogen vraagt? Een ander iets is dat ik een aantal weken geleden met de airco aan reed en ik het gevoel had dat er bij mijn benen de verwarming aan stond. Ik ben op onderzoek uit gegaan en vond een buis die vlak langs je rechterbeen loopt, zie foto. De buis wordt wel afgeschermd maar geeft heel veel warmte, zoveel dat ik mijn vingers er aan heb gebrand. Is dit normaal? Ik herinner mij nog een Rio die in de fik is gevlogen.... Verder heb ik geprobeerd de airco functie uit te zetten d.m.v. de bekende knoppen actie echter lukt mij dit niet. Bij achteruit rijden maak de versnellingsbak een ratelend geluid, is dit normaal? Dat was het, verder erg blij met mij Rio Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snellejelle1985 Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 ik heb mn rio pas 1 dag dus weet er ook nog niet veel van, wel weet ik dat je de airco functie niet uit kan zettten als de knop op maximaal koud gedraaid staat. verder zal hier vast wel iemand antwoord gaan geven nog... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presiozo Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Ik heb van de week pas opgemerkt dat als ik boven de 3000 toeren kom en ik mijn gas los laat ( dus laat remmen op de motor ) dat hij een heel apart geluid maakt. klinkt een beetje zoals een fiets ook klinkt als je niet trapt. of als er een peleton wielrenners voorbij komt. ga dit goed in de gaten houden en indien nodig terug naar de dealer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Enige wat ik merk is net na het starten je de koppeling in trapt je auto best veel 'gas' blijft geven door het toerental dat op dat moment dan vrij hoog is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Enige wat ik merk is net na het starten je de koppeling in trapt je auto best veel 'gas' blijft geven door het toerental dat op dat moment dan vrij hoog is. Hoge toeren komt door koude motor en automatische choke..... Vaak kun je door koppeling op te laten komen zonder gas al rijden. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, komt het niet meer voor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remko .me Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 Hoge toeren komt door koude motor en automatische choke..... Vaak kun je door koppeling op te laten komen zonder gas al rijden. Als de motor op bedrijfstemperatuur is, komt het niet meer voor. Ja klopt I know maar ik bedoelde meer van misschien is dat wat ze horen? Het terugratelen van de motor ofzo.. het is 'maar' een 1.25 en die klinkt ook wat lichter dus krijg je eerder een licht ratelgeluid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snellejelle1985 Posted September 22, 2012 Share Posted September 22, 2012 klopt die lichte motortjes van tegenwoordig maken zo'n licht tikkent geluidje allemaal wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Presiozo Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 nee dat is niet wat ik hoor. want van die choke dat weet ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts