rgdevries25 Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 Ben sinds een maand een Optima rijder en het is een fantastische auto. Het grappige is dat deze auto weinig voorkomt en niemand eigenlijk weet wat voor auto het is. Maar het meest verassende was voor mij de manier waarop de auto rijd en voelt en zit etc. Deze auto doet niet onder voor passat, mondeo etc. Na een maand rijden ben ik alleen maar enthousiaster geworden en hij blijft mooi. Prachtige lijnen ... Ben wel benieuwd naar ervaringen van andere KIA rijders met de Carkit die er in zit in combinatie met een iPhone ... De kwaliteit van de gesprekken met name .. Quote
kris88 Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 Het is een mooie auto maar heel duur voor een particulier. Lease jij hem? 20-25%? Ik heb ook gehoord dat er een hybrid aan zit te komen. Wie weet breekt hij door in NL. Quote
Smart Geplaatst 19 September, 2012 Geplaatst 19 September, 2012 Mooie en zeer complete auto. Deze heb ik zelf ook mogen rijden. Wat betreft duurte, de hybrid is binnenkort leverbaar vanaf € 28.995,00 en ook fully loaded met opties! Quote
rgdevries25 Geplaatst 19 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 September, 2012 Het is een mooie auto maar heel duur voor een particulier. Lease jij hem? 20-25%? Ik heb ook gehoord dat er een hybrid aan zit te komen. Wie weet breekt hij door in NL. Idd heb ik het geluk dat ik hem kan leasen. Hij valt in de 25% maar door de gunstige prijs t.o.v. zijn concurrenten ... Die hybrid zou idd wel eens een succes kunnen worden ik heb gelezen dat deze 200 Pk heeft dus in hoeverre deze in de strijd om de bijtelling gaat meedoen...?Ik ben alleen bang dat deze nog wel even op zich laat wachten, de benzine had er in Q3 al moeten zijn en de Hybrid stond voor Q4 gepland. De auto schijnt erg populair in USA te zijn waardoor Europa langer geduld moet hebben. Quote
Bandicur Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 Veel plezier met deze mooie auto. Ik zag hem voor het eerst in China en dacht dat het een model was die alleen voor aziatische markt wordt gemaakt, totdat ik bij de Kia dealer was. Waarom mensen hem niet kent, ik denk dat er geen reclame over is gemaakt. Quote
bigwade Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 Dat komt ook omdat er maar 500 ex voor NL beschikbaar zijn in 2012 Als de diesel een automaatversie had zou dit een fantastische taxi zijn btw. 1 Quote
snellejelle1985 Geplaatst 21 September, 2012 Geplaatst 21 September, 2012 dan zou ik zelfs nog eens met de taxi willen gaan denk alleen dat kia zich misschien nog niet genoeg bewezen heeft om als taxi te dienen? al zal dat over een jaartje of 2 a 3 als de nieuwe modellen komen natuurlijk wel anders zijn Quote
rgdevries25 Geplaatst 22 September, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 September, 2012 @bigwade, ik heb de diesel automaat. En zoals gezegd rijdt die top. Hij heeft dan standaard ook nog 'flippers' aan het stuur, achteruitrijdcamera Lane Keeping Assistant, leren bekleding voorstel verwarming en koeling, navigatie, Bluetooth en ga maar door. Die auto is echt helemaal af! En als je gaat kijken naar de kosten ben ik nog steeds duizenden euro's goedkoper dan de Ford mondeo die ik hiervoor reed. Ben er echt super blij mee. Quote
Smart Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Wat mij opviel bij die diesel is dat hij o zo zuinig rijdt. Een gemiddelde van 1 op 5,5 is gewoon haalbaar. Dat hoef ik niet te proberen met mijn Venga.... Prachtige auto rg....veel plezierige en veilige kilometers toegewenst! Quote
Leo 442 Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Wat mij opviel bij die diesel is dat hij o zo zuinig rijdt. Een gemiddelde van 1 op 5,5 is gewoon haalbaar. Dat hoef ik niet te proberen met mijn Venga.... Prachtige auto rg....veel plezierige en veilige kilometers toegewenst! Ik hoop dat je 5,5 Ltr op 100 km bedoelt. Gr. Leo. Quote
Smart Geplaatst 22 September, 2012 Geplaatst 22 September, 2012 Ik hoop dat je 5,5 Ltr op 100 km bedoelt. Gr. Leo. Yep, het is inderdaad geen Leopard tank zoals ik het omschreven heb. Lekker bezig zo......! Quote
The Wizard Geplaatst 23 September, 2012 Geplaatst 23 September, 2012 Yep, het is inderdaad geen Leopard tank zoals ik het omschreven heb. Lekker bezig zo......! Een leopard zuipt ook wel iets meer... Bij de start wordt er al 12 liter diesel verbrand... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.