Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

De 30000 km beurt.

Gast velour100

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren is mijn auto voor de 30000km beurt (ook wel de grote beurt genoemd) geweest. Ik had verder niet echt iets aan te merken. Toch mocht ik bij het ophalen van de auto voor 3 garantie onderdelen mijn handtekening zetten.

Het is meer de tijd die ze kunnen terug claimen bij Kia, dan dat het echt om onderdelen ging.

- De software in de computer van de Picanto heeft een update ontvangen.

- Het sleep oog is gecontroleerd (vanuit Importeur opgedragen)

- En nog iets, maar dat ben ik even kwijt.

Ik moet de factuur nog krijgen, dus als ik die heb, dan zal ik het nog wel terug kunnen lezen en vul ik het nog even aan.

Mijn Picanto is de eerste lichting uit 2011 1.0 Base 5 deurs.

Mijn vraag aan jullie is: Wat is er bij jullie tijdens de 30000km beurt allemaal gebeurt aan onderhoud? En dan bedoel ik dus, wat is er méér gebeurt wat noodzakelijk was, en wat dus buiten de standaard grote beurt is gevallen?

Overigens, wat een verademing, deze garage! Ben overgestapt van de garage waar ik 'm gekocht heb, naar een andere Kia garage bij mij in de omgeving. Bij de eerste garage moest je altijd €30 betalen voor een leen auto.

Bij deze dealer hoef je alleen de auto maar af te tanken, en dat is het enige wat je hoeft te betalen. Dus ik was iets van €5 kwijt :wink:.

Nog wel een andere vraag, met betrekking tot de onderhoudsbeurten. Om de garantie te behouden MOET je dus om de 15.000km een beurt laten uitvoeren? Want ik rij zo'n 20 a 22000 km per jaar. Ergens heb ik in mijn hoofd dat ik zou moeten aangeven dat je dan andere intervallen mag.

Als ik mijn collega's op het werk hoor, dan is iedere 15000 km zeer ongebruikelijk.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten,

Velour

Geplaatst

Er hoeft aleen maar olie gedaan te worden met 15000

Niet echt groen maar wel voor de knip van de dealer

En ook ik vind het niet meer van deze tijd maar ja als je je garantie lief bent dan zal je toch moeten

Geplaatst

Ik was bij mijn 30.000 km beurt verrast door een paar nieuwe ruitenwissers. De monteur had ze vervangen omdat hij dacht dat ze het niet tot de volgende beurt vol zouden houden. Er mankeerde nog niets aan de oude en dat heb ik ook aangegeven toen ik de rekening kreeg (1 week later) en ik hoefde die ruitenwissers toen niet te betalen.

Verder hebben ze toen (garantie) de mat aan bestuurderszijde vervangen. Ik heb wel aangegeven dat ze het interieurfilter niet moesten vervangen, 1 x per jaar vind ik wel genoeg daarvoor.

Wat betreft onderhoudsintervallen: ik rij 32.000 km per jaar en mocht ook geen langere intervallen van Kia. Ik had ook liever elke 20.000 km.

Geplaatst
Nog wel een andere vraag, met betrekking tot de onderhoudsbeurten. Om de garantie te behouden MOET je dus om de 15.000km een beurt laten uitvoeren? Want ik rij zo'n 20 a 22000 km per jaar. Ergens heb ik in mijn hoofd dat ik zou moeten aangeven dat je dan andere intervallen mag.

Bij onze Belgische dealer is het telkens aan 15.000 km of éénmaal per jaar, afhankelijk wat je eerst bereikt. Dit werd ons door de importeur bevestigd.

Vinden wij overdreven voor een auto'tje dat relatief weinig kilometers doet op jaarbasis én bij niet-gebruik in een ondergrondse parking wordt beschermd van de weersomstandigheden.

• 2 maanden later...
Geplaatst

ik heb de rekening ontvangen voor de 45000 km beurt. 205 euro incl luchtfilter en interieurfilter.

Als extra dimgen verder: gordelhouder ra, maar die was niet op voorraad en deur-lichtschakelaar gerepateerd.

Voor 1 dag leenauto(Venga) moest ik zo'n 25 euro betalen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...